2018-05-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Normalt skulle man väl tro det är en grävling som ligger och luktar men om en granne försvunnit skulle jag nog inte kunna hålla mig för att glutta in bakom planket.

Samma här om man vet att någon saknas och hunden spårar upp något då skulle jag kolla men samtidigt vara försiktig för man vill helst slippa se både döda djur och människor
Citera
2018-05-26, 19:49
Medlem
Ang uppgiften om att BO haft något frätande i ansiktet. Nu spånar jag hej vilt, hoppas det är ok.

Kan det vara nåt kemiskt bekämpningsmedel, typ ogräsbekämpning, som orsakat frätskadorna? Eftersom hon ju enligt uppgift hittades liggande på magen? Och hon låg i en slänt vid sidan av en motorväg?
Citera
2018-05-26, 19:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Samma här om man vet att någon saknas och hunden spårar upp något då skulle jag kolla men samtidigt vara försiktig för man vill helst slippa se både döda djur och människor

Ja, fast jag bor på vischan och springer, går och cyklar mycket runt landsvägarna. Det är oundvikligt med grävlingar, harar fasaner och npgot enstaka rådjur. Och de sätter igång och luktar snabbt som känns långt ifrån.
Citera
2018-05-26, 19:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Frätande ämnen kastade på ansikte mm förekommer, t ex i fallet med en numera känd engelsk programledare Katie Piper, vars pojkvän förstörde hennes utseende pga svartsjuka.
Snälla, frätande ämne var bara en spekulation. Gör det inte till en trådsanning.
Citera
2018-05-26, 20:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Ang uppgiften om att BO haft något frätande i ansiktet. Nu spånar jag hej vilt, hoppas det är ok.

Kan det vara nåt kemiskt bekämpningsmedel, typ ogräsbekämpning, som orsakat frätskadorna? Eftersom hon ju enligt uppgift hittades liggande på magen? Och hon låg i en slänt vid sidan av en motorväg?

Hon låg ovanför slänten i ett buskage, vilket talar för att hon aldrig var någonannanstans än på slutet av sin gata. Det där att hon skulle placerats där från motorvägen, känns väldigt tungt och besvärligt. Då hade det legat närmare till hands att bara kasta kroppen i diket alldeles bredvid motorvägen. Kanske hade den placeringen fördröjt upptäckten ytterligare några dagar.

Frätskador undrar jag. Har hon fått slag i ansiktet med blödning som följd, har troligen det varma vädret, fluglarver och djur vanställt henne extra i förruttnelseprocessen.
Citera
2018-05-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Snälla, frätande ämne var bara en spekulation. Gör det inte till en trådsanning.
Jag förmedlade endast en upplysning.
Citera
2018-05-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer

Jag är högst tveksamt att de använder sådana ämnen som skulle kunna fastna på fåglar och annat smått som husdjur kan råka sätta i sig. En bilist som får punka eller motorfel må ju kunna köra ut till kanten och få kliva i diket med sandaler utan att få fötterna bortfrätta.
Men osläckt kalk, som blandas i betong?
Citera
2018-05-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Den jag fick PMet av är dock ingen som har historik av vilda spekulationer eller någon specifik agenda utan sansade sakliga inlägg typiskt sett så jag bedömer användaren som trovärdig men kunde inte helt klarmarkera uppgiften som dennes bekant fått.
Citera
2018-05-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hon låg ovanför slänten i ett buskage, vilket talar för att hon aldrig var någonannanstans än på slutet av sin gata. Det där att hon skulle placerats där från motorvägen, känns väldigt tungt och besvärligt. Då hade det legat närmare till hands att bara kasta kroppen i diket alldeles bredvid motorvägen. Kanske hade den placeringen fördröjt upptäckten ytterligare några dagar.

Frätskador undrar jag. Har hon fått slag i ansiktet med blödning som följd, har troligen det varma vädret, fluglarver och djur vanställt henne extra i förruttnelseprocessen.

Ja att släpa henne uppför slänten ter ju sig rätt riskabelt om man tänker på upptäcksrisken., GM riskerar ju uppenbart att stå där i strålkastarskenet från en långtradare.
Men detsamma kan ju vara att stanna en bil så nära bostadslängorna i och för sig. Fast kör man sakta med släckta lyktor under natten så kanske.
Citera
2018-05-26, 20:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Om hen menar det lilla Gunnebostängslet som löper en bit parallellt med bullerplanket så är det väl knappt en meter.

Jag menade bullerplanket, men skrev staket
Citera
2018-05-26, 20:29
Medlem
Ska man dra en ”långsint” teori.
Varför så nära sin egen bostad?
Troligtvis har hon sprungit efter nån som hon bryr sig om..
Bråkat om nånting. De kan inte ha bråkat i 160 meter utan att nån märkt nåt, fast även möjligt.
Har jag drömt eller fyllde nån år?
Dålig dag för en närstående mördare att planera att mörda nån.. eller är det så sadistiskt att han/hon vill göra det så att det verkligen blir sjukt.
Om det är ett triangeldrama så vet ju ”pojkvännen” om att det ska firas födelsedag. Vet om att det troligtvis kommer vara folk där. Varför välja den dagen?
Så min teori är att det är nån som står henne närmare än pojkvänner har gjort detta. Kommer inte anklaga nån, men det verkar skumt det här.
Citera
2018-05-26, 20:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Den jag fick PMet av är dock ingen som har historik av vilda spekulationer eller någon specifik agenda utan sansade sakliga inlägg typiskt sett så jag bedömer användaren som trovärdig men kunde inte helt klarmarkera uppgiften som dennes bekant fått.
Tror på frätskador. Då kan man tänka på någon som är svartsjuk och vill förstöra en rivals utseende. Men troligare kanske för att sätta personen ur spel.
Sjuksköterskor borde ha tillgång till en del preparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in