Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Hoppas bara man byter tema på nästkommande torgmöten, de kan t ex tala om identitet i nästa möte, ett ämne där partier lär skilja sig stort mot SD.

Ja, det här var lite tonårsfasoner. Vill man nå 30+ får man nog föra lite mer intellektuella debatter.
Citera
2018-05-26, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Fan vad bra dom är.

Det är precis det här som behövs.

Radikala, snygga, vältaliga.

YES! Det är fan en fallskärmsjägare som kandiderar! Röstar ni inte på dom här då vet jag inte vad det är för fel i huvudet på er! Det här är så jävla alfa som det blir, nu eller aldrig!
Citera
2018-05-26, 20:41
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Det innebär givetvis inte att man ifrågasätter folkgruppen svenskar. Men som alla andra folkgrupper så måste man vara villig att problematisera begreppet. Det gäller judar och samer också.

Om du vill vinna mark i en modern omvärld behöver du komma upp med bra svar.

Prova att problematisera judar och samer inom SD. Återkom med resultat.

Citat:
Rent juridiskt är det givetvis vårt problem då de är svenska medborgare. Men jag anser dem inte som svenska. Lika lite som jag anser en helt ointeragerad person med förvärvat svenskt medborgarskap som svensk.

Om man aktivt försöker skada det svenska folket eller allvarligt undergräver dess djupgående kulturella värderingar skulle jag anse dem som icke-svenska.

Inte bara rent juridiskt. De är vårt ansvar för att de tillhör oss. Måhända en avart, men de är en del av oss och ska hanteras av oss. Rent juridiskt har vi inget ansvar för svenskar som avsagt sig sitt svenska medborgarskap för något annat och sedan lever rövare. Men nog fan skäms man som svensk. Inte räcker jag upp händerna i luften och säger "inte vårt problem, ert ansvar", även om det är juridiskt korrekt.
Citera
2018-05-26, 20:41
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Men AfS sätter all indelning i etniciteten, så för dem så är väl IS-svensken "bättre" än ingenjörs-colombianen.

Ja, det blir ju lite olustigt om man förenklar frågan till den graden. Det är sant.

Sedan kan väl säkert AfS ha ett existensberättigande för att hålla SD på rätt bana. Konkurrens är alltid bra för konsumenterna.
Citera
2018-05-26, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Fan vad bra dom är.

Det är precis det här som behövs.

Radikala, snygga, vältaliga.

Det är Fash2018
Citera
2018-05-26, 20:44
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Självklart är det så. Vi har exempel på etniska svenskar, både tjejer och killar, som har konverterat till IS. Dessa spottar jag på, och önskar att de inte ska få sätta sin fot inom vårt lands gränser.

Däremot anser jag att den adopterade etniska colombianen som är uppväxt i en fullt ut svensk kultur, studerat till civilingenjör och jobbar nu på ett exportföretag, är så oändligt mycket mer välkommen här i vårt fina land, än den där äckliga IS-svensken.

Så ser SD på saken.

Men AfS sätter all indelning i etniciteten, så för dem så är väl IS-svensken "bättre" än ingenjörs-colombianen.

Var i sitt valmanifest ha de uttryckligen meddelat att de skall skicka ut alla som inte är etniska svenskar!?
VAR!!!!!???

Du kan vara lugn. Ingen kommer skicka tillbaka Jon Henrik Fjällgren till Colombias kåkstäder.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-26 kl. 20:55.
Citera
2018-05-26, 20:46
Medlem
Trumpvågen har kommit till Sverige. Underbart, behövs verkligen i denna svåra tid. Nu får man bara hoppas de kommer ge järnet med alla dessa torgmöten över riket som de säger. I så fall är de garanterade en plats i Riksdagen, och då lär det bli åka av
Citera
2018-05-26, 20:47
Medlem
BamseIvars avatar
Att SD är och har varit kontrollerad oppositon hela tiden är glasklart. Något för etablissemanget att peka på som något värre än Hilter och Pol Pot tillsammans. 7-klöverns landsförräderi till politik verkar därför inte så farligt om alternativet påstås börja bygga gaskammare och krematorier vid ett maktövertagande. AFS tar nu på sig SD:s roll och ett nytt parti kommer bli hatobjektet fram till valet. Samtidigt som nedmonteringen av Sveriges välfärdsstat accelererar. Etablissemanget är helt enkelt inte nöjda med svenska folkets uteblivna reaktion på SD:s politik och släpper därför fram AFS nu för att trigga igång kravaller så det för staten önskvärda inbördeskriget kan ta fart. Sen kan diktaturen skapas för skapa lugn och ro och låta storföretaget ta över Sverige och visa globalismens nya samhälle. Gud bevare Sverige, nu börjar helvetet på allvar..
Citera
2018-05-26, 20:48
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Prova att problematisera judar och samer inom SD. Återkom med resultat.

Björn Söder gjorde väl detta? Med varierande framgång, även om jag tror att han blev mer eller mindre medvetet missförstådd.

Citat:
Inte bara rent juridiskt. De är vårt ansvar för att de tillhör oss. Måhända en avart, men de är en del av oss och ska hanteras av oss.

Ja, de är svenska medborgare som sagt. Men jag, likt majoriteten av svenskarna, hade gärna gjort dessa IS-svenskar statslösa om det vore möjligt enligt FN-konventionen.

Som läget är nu så måste vi ju hämta hem dessa fångar från Irak.
Citera
2018-05-26, 20:48
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men attityden, attityden. Jag försöker bara reda ut var Afs står. Jag säger inte att allt är dåligt, vill inte sticka dem i ryggen eller sänka dem. Varför inte då diskutera på ett trevligare sätt? Precis så som jag har blivit bemött av 99% av alla SD:are här på FB genom åren. Synd då att sänka Afs genom att upptrada som en okultiverad slusk.

Men nu har jag kollat partiprogrammet. Och jo, det ska ta 18 år av medborgarskap innan man kan ta hit anhöriga. Och innan dess 10 år av väntan på medborgarskap. 28 år in alles=i princip omöjligt.
M
När det gäller kvalificerad arbetskraft skriver man om detta under rubriken "Högkvalificerad arbetskraftsinvandring", så insikt om detta verkar ändå finnas. Oklart dock om de också omfattas av de föreslagna anhörigreglerna.

https://alternativforsverige.se/atervandring/

Men det är väl ändå så att AfS har sunt förnuft som ledstjärna. Varför skulle man hindra kvalificerad arbetskraft att ta med sig sin familj om det är bra för Sverige?

Det är dagens vansinniga kedjemigration med asylankare som sedan tar hit hela familjen på svenska folkets bekostnad man vill stävja, inte naturlig och för Sverige gynsam migration.
Citera
2018-05-26, 20:50
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ja, det blir ju lite olustigt om man förenklar frågan till den graden. Det är sant.

Sedan kan väl säkert AfS ha ett existensberättigande för att hålla SD på rätt bana. Konkurrens är alltid bra för konsumenterna.

Det är även en falsk förenkling. Det finns ingen som påstår att en svensk IS-krigare är "bättre" än en colombiansk ingenjör. Faktiskt har tillhörighet ingenting med "bra" och "dålig" att göra alls. Det nationalister säger är att vi har ansvar för våra egna, dåliga som bra. VI tar hand om våra egna, vi disciplinerar våra egna.
Citera
2018-05-26, 20:53
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Det nationalister säger är att vi har ansvar för våra egna, dåliga som bra. VI tar hand om våra egna, vi disciplinerar våra egna.

Ja, men det det handlar om är ju om man ska sätta bra genetiska icke-svenskar framför dåliga genetiska svenskar.

Att vi har ett ansvar för de som är svenska medborgare gäller redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in