Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 23:00
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jo, egentligen är den mycket högt prioriterad (och ditt nedtonande av den rent allmänt köper jag inte alls). Däremot bör inte AfS i nuvarande skede ägna sig åt den, något jag också påpekat flera gånger. Det betyder inte att den aldrig kan nämnas här i tråden. Vi är inte snöpta SD-väljare som behöver fråga någon pappa om lov innan vi har en åsikt.

Sen tar jag inte ständigt upp frågan. Den kom upp i en diskussion om Regulus uppenbara subversion i tråden och bakgrunden till den.

Jag instämmer att frågan är viktig men vi har andra saker på agendan som bör klaras av först.
Så som att få kontroll över våra gränser och återvandringen.

Jag menar inte dig personligen.
Regulus lägger upp disskussionen så att den alltid leder in på detta spåret och han vet att det "skrämmer" okunniga väljare som inte har satts sig in i dessa frågor.
Citera
2018-06-04, 23:14
Moderator
Tinuviels avatar
Sväva inte allt för långt ut i diskussioner om ideologier / rasism utan försök anknyt det hela till vad AfS står för.

// mod
Citera
2018-06-04, 23:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Den judiska frågan är inte prio ett och vi bör nog ligga lågt med det i AFS tråden. Det finsn andra tådar där den frågan kan diskuteras. Regulus vill att du ständigt tar upp den för han vet att den frågan skrämmer bort vilsna själar som inte är insatta. Du faller bara i hans fälla.

Vilket trams. Jag försöker diskutera AfS och deras politik, och blir då gång på gång angripen av allehanda dårfinkar som påstår att jag är jude.

Citat:
Dessutom är zionisterna inte ledande i Västerlandets förstörelse. Zionisterna är drivande, absolut, men i lika stor utsräcking även jesuiterna i katolska kyrkan och Frimurarna. De arbetar alla för en högre makt. Bankirer och globalister, där judar förvisson också är överrepresenterade. Eliten som består av 8.500 personer. Se Roland Bernards intervju.

Ingen liten konspiration du tror på. Judar, jesuiter, katoliker, frimurare och bankirer. Fattas bara rymdödlorna för att teorin ska vara komplett.

Citat:
Så låt oss hålla oss till huvudfrågorna

Just det. Tråden handlar om AfS, inte judiska konspirationer. AfS har vad jag vet inte förespråkat någon av dessa teorier.
Citera
2018-06-04, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast det jag skriver är ju sant. Om AfS uppfattas som ett gäng rasister och kryptonassar är de rökta. De har allt att vinna och inget att förlora på att ta avstånd från de idéer som du och vissa andra i den här tråden står för.

Att jag uppfattas som en "trådplåga" av dem som vill att de här frågorna ska sopas under mattan ser jag som en komplimang.

Att vissa judar har stort politiskt inflytande, särskilt i USA, är det ingen som förnekar. Paranoia blir det när man: 1) tror att judar konspirerar och styr precis allting, och 2) tror att alla som inte håller med en själv är judar.

AfS har hittills avhållit sig från att ventilera den här sortens teorier, och det gör de klokt i.

Trams. Antirasism är inte någon "antivit" konspiration utan en självklar ståndpunkt för alla som inser att vi människor har mer gemensamt - oavsett ursprung - än vad som skiljer oss åt.

Antirasism innebär inte heller att man förnekar olika folkgruppers existens eller anser att de bör försvinna (en annan vanlig konspirationsteori).

Vad antirasism innebär är helt enkelt att man tar avstånd från tanken att de små skillnader i genfrekvenser som finns mellan olika folkgrupper motiverar att man behandlar dem olika. Alla medborgare i ett land ska ha samma rättigheter oavsett ursprung.

Vilken tur att folk inte uppfatter dem så. Förutom kanske du.
Citera
2018-06-05, 02:36
Medlem
MrSkargards avatar
Har jag hamnat i fel tråd?
Citera
2018-06-05, 03:13
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Den judiska frågan är inte prio ett och vi bör nog ligga lågt med det i AFS tråden. Det finsn andra tådar där den frågan kan diskuteras.
Regulus vill att du ständigt tar upp den för han vet att den frågan skrämmer bort vilsna själar som inte är insatta.
Du faller bara i hans fälla.
Dessutom är zionisterna inte ledande i Västerlandets förstörelse. Zionisterna är drivande, absolut, men i lika stor utsräcking även jesuiterna i katolska kyrkan och Frimurarna. De arbetar alla för en högre makt. Bankirer och globalister, där judar förvisson också är överrepresenterade. Eliten som består av 8.500 personer.
Se Roland Bernards intervju.

Så låt oss hålla oss till huvudfrågorna
Även om det som sagt inte är en prio 1 som sagt så lär nog AFS kunna väcka upp folk mer kring detta.
Jeff Ahl nämner ju ofta globalisterna vilka de också är. Inte minst genom kontantfrågan kan det bli ett vake upp call för genomsnittssvensson. Sedan kommer det alltid finnas hjärntvättade stollar likt den som ironiserade ditt inlägg.
Citera
2018-06-05, 06:03
Medlem
MrSkargards avatar
Gustav Kasselstrand och Mikael Jansson har skrivit en artikel där resan till Ryssland förklaras: http://www.friatider.se/dialog-med-europa-och-ryssland-r-v-gen-fram-t

Det är möjligt att någon redan har länkat till artikeln men jag orkar inte gå igenom all OT-skit som tillåtits i den här tråden.
Citera
2018-06-05, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Vad antirasism innebär är helt enkelt att man tar avstånd från tanken att de små skillnader i genfrekvenser som finns mellan olika folkgrupper motiverar att man behandlar dem olika. Alla medborgare i ett land ska ha samma rättigheter oavsett ursprung.

Den nationalistiska tanken är att medborgarskapet ska vara kopplat till etnicitet och ras. Ungefär som medlemskapet i en sameby. Alla medborgare ska behandlas lika enligt vad lagen föreskriver men folk med "fel" ursprung ska generellt inte vara medborgare, så de kommer inte att behandlas lika eller ha samma rättigheter i en nationalistisk stat. Israel jobbar ju också åt detta hållet.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-06-05 kl. 07:19.
Citera
2018-06-05, 08:06
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Den judiska frågan är inte prio ett och vi bör nog ligga lågt med det i AFS tråden. Det finns andra trådar där den frågan kan diskuteras.

Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jo, egentligen är den mycket högt prioriterad (och ditt nedtonande av den rent allmänt köper jag inte alls). Däremot bör inte AfS i nuvarande skede ägna sig åt den, något jag också påpekat flera gånger. Det betyder inte att den aldrig kan nämnas här i tråden. Vi är inte snöpta SD-väljare som behöver fråga någon pappa om lov innan vi har en åsikt.

Sen tar jag inte ständigt upp frågan. Den kom upp i en diskussion om Regulus uppenbara subversion i tråden och bakgrunden till den.

Citat:
Jag instämmer att frågan är viktig men vi har andra saker på agendan som bör klaras av först.
Så som att få kontroll över våra gränser och återvandringen.

Jag menar inte dig personligen.
Regulus lägger upp disskussionen så att den alltid leder in på detta spåret och han vet att det "skrämmer" okunniga väljare som inte har satts sig in i dessa frågor.

Jag tar mig friheten att kopiera ett tänkvärt påpekande inlägg från en annan tråd, med cred. till ”Joe Blow”:

Citerar: Vad gör man om man en morgon vaknar och yrvaket finner hela källaren översvämmad av vatten? Jo:

1. Stoppar inflödet
2. Pumpar ut vattnet
3. Brutalt tar itu med den jävel som öppnade kranen

Att lösa det extremt akuta problemet i annan ordning är föga meningsfullt.
Om du i punkt 1 läser hermetiskt tillsluten landsgräns, punkt 2 vill benämna "kontrajihadism" och i punkt 3 att bekämpa judarnas och andra globalisternas makt och allehanda illdåd så har du förstått lite av din omvärld.
Citera
2018-06-05, 08:13
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Furet var verkligen inte amerikan. Han satt på Stol 1 i Académie Francaise när han dog i en tennisolycka (!) 1997. Jag vidhåller att fascismen var progressiv och futuristisk. Futurism, förresten:
Futurism (Italian: Futurismo) was an artistic and social movement that originated in Italy in the early 20th century. It emphasized speed, technology, youth, and violence, and objects such as the car, the airplane, and the industrial city. Its key figures were the Italians Filippo Tommaso Marinetti, Umberto Boccioni, Carlo Carrà, Gino Severini, Giacomo Balla, and Luigi Russolo. It glorified modernity and aimed to liberate Italy from the weight of its past.
Samtliga former av utopiska ideologier försöker bryta med historien (eftersom den ger exempel på att utopin inte håller) och vill se framåt.

Jag tror att de i den första proto-fascistiska staten, Fiume, t o m bytte namn på veckodagarna, vilket påminner om den franska revolutionens thermidor osv. Intressant läsning nedan, men jag tror att vi måste hejda oss här.

För att återknyta till ämnet, AfS, så ser jag AfS och liknande partier som snarast post-politiska och pragmatiska tribalister, vilket egentligen är den enda framkomliga vägen i mångkulturellt söndrade stater. Fascism är meninglös och passé, liksom snart också liberalism.

https://theculturetrip.com/europe/italy/articles/gabriele-d-annunzio-and-the-free-state-of-fiume/

Mycket väl formulerat. Precis så uppfattar jag saken, även om mina ord hade valts lite annorlunda. Sverige är mångkulturellt. De senaste 15 årens politiska förändring, som nu AfS aspirerar att bli spets på, är en sakta etnisk organisering. Vilken tänkande människa kunde tro att det skulle bli annorlunda? Utvecklingen är oundviklig.

Frågan som fortfarande är öppen för diskussion är hur illa det kommer att bli innandet kan bli bättre.
Citera
2018-06-05, 08:28
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Gustav Kasselstrand och Mikael Jansson har skrivit en artikel där resan till Ryssland förklaras: http://www.friatider.se/dialog-med-europa-och-ryssland-r-v-gen-fram-t

Det är möjligt att någon redan har länkat till artikeln men jag orkar inte gå igenom all OT-skit som tillåtits i den här tråden.

Riktigt, riktigt bra. Om Kasselstrand får ha hälsan kommer han påverka politiken i Sverige minst lika mycket somJimmy Åkesson gjort. Och dessutom i helt andrafolklager. Äntligen finns det intellektuella nationalister i offentligheten.
Citera
2018-06-05, 08:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Mycket bra artikel! Klart och tydligt. En av de viktigaste frågorna för mig, och AfS glänser.
Citat:
För det första anser vi att Sveriges Rysslandspolitik är både onyanserad och ansvarslös. Det finns idag en ensidig bild av Ryssland som ett problem, medan Nato – som vi ständigt närmar oss – framställs som en garant för fred och frihet. Det är en naiv syn på utrikespolitik som definitivt inte har tjänat svenska intressen.

Precis som Ryssland i egenskap av stormakt har intressen utomlands, har även USA och Nato det. Ingen skulle komma på tanken att Sverige som ett litet land inte ska eftersträva bästa möjliga relation med USA och Nato. Samma sak borde gälla vår politik mot Ryssland, men så ser verkligheten tyvärr inte ut. I Bryssel har Sverige velat visa sig bror duktig för EU-eliten genom att stå bakom sanktionerna mot Ryssland, trots att de slår tillbaka hårt mot svenska företag genom minskad export. Utrikesminister Margot Wallström, försvarsminister Peter Hultqvist och f.d. utrikesminister Carl Bildt bär alla ett tungt ansvar för att Sveriges neutralitet eroderats och att vi dragits in i USA:s stormaktspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in