Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Tack!

Jag skulle hellre se en sändning som inte kräver att jag loggar in, men jag har ju ljud i alla fall och lyssnar väl tills de kastar ut mig då.

Den streamen kräver ingen inloggning, jag ser den utan det just nu.
Citera
2018-05-26, 12:14
Bannlyst
jag fattar inte vart afa är? ung vänster och han med saxofonen??
Citera
2018-05-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jo det är precis det vi är. Alla folk utanför Afrika utvandrade från Afrikas Horn för mindre än 100 000 är sedan. Vi står därför närmare somalierna genetiskt än folk från det subsahariska Afrika.

Därom tvista de lärda.

Helt klart är att det inte är riktigt så enkelt. Neanderthalarna har sitt ursprung i en mycket tidigare utvandring och som du säkert vet har européer och asiater Neanderthal-DNA men afrikaner saknar det.

100 000 är är också en lång tid som möjliggör stora evolutionära förändringar. Blont hår sägs väl vara bara några tusen år gammalt om jag minns rätt.

Även den genetiska forskningen utvecklas. Har hänt mycket sedan "större skillnader inom rasen än mellan rasen"-dogmen/floskeln populariserades för 20 år sedan.
Citera
2018-05-26, 12:15
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Den streamen kräver ingen inloggning, jag ser den utan det just nu.
Jag har en fet inloggningsruta mitt framför bilden.
Citera
2018-05-26, 12:16
Bannlyst
inte en enda motdemonstrant?? vad har hänt?
Citera
2018-05-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
AfS i Växsjö är en dundersuccé. Många här vädjade till AfS att åka dit. Den som drev det kanske allra hårdast var Tumidanda som till slut blev bönhörd. Själv skrev jag inget om det. Därför vill jag ge Tumidanda uppskattning för idogt arbete och ett smart drag.

Idag handlar det inte specifikt om böneupprop, något sådant är inte planerat på Stureplan. Ännu, kanske är bäst att tillägga. Det ska bli intressant att se vilka frågor AfS tre musketörer lyfter idag i Stockholm och Uppsala.

Gustav och de andra är smarta killar som hela tiden kommer på massa bra saker. Jag har ingen aning om mina uppmaningar på något sätt påverkade partiledningen att åka till Växjö, men om det bidrog så är jag naturligtvis glad för det.
Citera
2018-05-26, 12:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är ingen lätt uppgift de har, detta nya parti. Positioneringen är oerhört smal, klämd mellan ett tuffare SD å ena sidan, och å andra sidan förespråka någon form av etnisk svenskhet utan att våga säga det fullt ut.

Invandringspolitiken är i princip samma som SD's; totalt stopp för ytterligare bidragsinvandring samt återvandring i så hög utsträckning som möjligt.

Vad är de huvudsakliga skillnaderna då? Jag ser två:

- Ska en extremt skötsam och Sverige-anpassad person som inte är av nordisk etnicitet få bo och verka i Sverige fullt ut? SD säger ja; och AfS säger "nja" eller "nej men kanske". Antingen är man själv kluven i frågan, eller så vågar man inte säga det rakt ut för då hamnar man i samma fack som Nordiska motståndsrörelsen och liknande.

- Nyliberalismen rent ekonomiskt; sänka skatterna, minska välfärden, helt enkelt klassisk ung-moderat politik. Detta hänger ihop med Kasselstrand och Hahnes personliga ideal, båda är ju "ung-muffar", men jag tror inte man har den svenska rörelsen med sig här. SD ligger bättre till hos huvuddelen av befolkningen, med sin socialkonservativa linje.

Ovanstående problem är nog huvudorsakerna till att AfS knappt lyckats få 20000 likes på Facebook (1/10 av SD) trots en oerhört hjälp och exponering i media. Media gör ju allt för att lyfta fram AfS, eftersom man kan hoppas på att de stjäl röster från SD, som därigenom inte gör nytta i riksdagen, dvs försvagar den svenska rörelsen.
Citera
2018-05-26, 12:22
Bannlyst
Är på plats, så lite svårt att posta och hitta länkar, men deras FB:

https://www.facebook.com/altforsverige/videos/643431946049074/
Citera
2018-05-26, 12:23
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ingen lätt uppgift de har, detta nya parti. Positioneringen är oerhört smal, klämd mellan ett tuffare SD å ena sidan, och å andra sidan förespråka någon form av etnisk svenskhet utan att våga säga det fullt ut.

Invandringspolitiken är i princip samma som SD's; totalt stopp för ytterligare bidragsinvandring samt återvandring i så hög utsträckning som möjligt.

Vad är de huvudsakliga skillnaderna då? Jag ser två:

- Ska en extremt skötsam och Sverige-anpassad person som inte är av nordisk etnicitet få bo och verka i Sverige fullt ut? SD säger ja; och AfS säger "nja" eller "nej men kanske". Antingen är man själv kluven i frågan, eller så vågar man inte säga det rakt ut för då hamnar man i samma fack som Nordiska motståndsrörelsen och liknande.

- Nyliberalismen rent ekonomiskt; sänka skatterna, minska välfärden, helt enkelt klassisk ung-moderat politik. Detta hänger ihop med Kasselstrand och Hahnes personliga ideal, båda är ju "ung-muffar", men jag tror inte man har den svenska rörelsen med sig här. SD ligger bättre till hos huvuddelen av befolkningen, med sin socialkonservativa linje.

Ovanstående problem är nog huvudorsakerna till att AfS knappt lyckats få 20000 likes på Facebook (1/10 av SD) trots en oerhört hjälp och exponering i media. Media gör ju allt för att lyfta fram AfS, eftersom man kan hoppas på att de stjäl röster från SD, som därigenom inte gör nytta i riksdagen, dvs försvagar den svenska rörelsen.

Den absolut största skillnaden är väl att AFS vill verka för återinvandring.

Att få 20 000 likes efter ett par månader som ett nystartat parti är väl en enorm sensation.

Afs riksdagslista består den av betydligt kompetentare personer än SD som främst framställer listan via svågerspolitik.
Citera
2018-05-26, 12:24
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
inte en enda motdemonstrant?? vad har hänt?
De tål inte solljus.
Citera
2018-05-26, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
det va en motdemonstrant i början va?

Christoffer Dulny från Nordisk Alternativhöger tog en skylt från en motdemonstrant, om det är det du menar.
Citera
2018-05-26, 12:27
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Christoffer Dulny från Nordisk Alternativhöger tog en skylt från en motdemonstrant, om det är det du menar.
https://twitter.com/chris_dulny/status/1000319970587348998
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in