2018-05-25, 20:13
Medlem
Vittnessjournalisterna vid sprängningen av tunnelmynningarna blev fråntagna sina satellittelefoner och geigermätare.
Vid återkomsten till hotellet fick de inte gå utomhus.

May 25 (UPI) -- Foreign reporters in North Korea to witness the demolition of the country's nuclear site were banned from leaving their hotel for several hours, following U.S. President Donald Trump's decision to cancel his summit with Kim Jong Un.

According to South Korean news service News 1, whose team was allowed to travel to Punggye-ri to cover the dismantlement, the journalists were told "not to go outside" on Friday when they returned to their accommodations in Wonsan.

De ger skäl till öknamnet ”The Hermet Kingdom”
Citera
2018-05-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
...imponerad av Trumps brev som förutom att vara en diplomatisk tågolycka var ett bedrövligt exempel på hur dålig engelska han har för sitt ämbete.
Vem är du att bedöma det med tanke på din synnerligen ovårdade svenska som du i tid och otid presenterar?
Beskriv varför du anser att Trumps uttalande var ”en diplomatisk tågolycka”
Citera
2018-05-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ska du säga som var imponerad av Trumps brev som förutom att vara en diplomatisk tågolycka var ett bedrövligt exempel på hur dålig engelska han har för sitt ämbete.

Hursomhelst, nu är tydligen Abe med på tåget och tycker det är viktigt att förhandlingarna tar fart:

Japan's Abe says efforts to clinch U.S.-North Korea summit must continue

https://uk.reuters.com/article/uk-russia-japan-northkorea-trump-usa/japans-abe-says-efforts-to-clinch-us-north-korea-summit-should-continue-idUKKCN1IQ22B

Jo, världens ledare brukar komma till sans vid sådana tillfällen där Putin är närvarande.

Så vem gick segrande ur den här "konflikten" tycker du? Diplomatiskt sett alltså.

Om Du läser tidigare inlägg, och då menar jag, att Du skall LÄSA, inte bara skumma igenom och memorera endast de ord eller sentenser, som du finner värdefulla, enbart för att kunna använda i motsägelsefullt retoriskt syfte, vilket är legio i Din retorik.

Du har en ful och förslagen ovana, att "Hoppa över", delar eller väsentligheter, i vissa skribenters inlägg, varvid Du förslaget och bakslugt, helt undviker att svara. Det är inte seriöst.

Jag förklarade i tidigare inlägg, VARFÖR, jag är imponerad av Trumps brev, och då med betoningen på "Taktiskt brilliant", och det står jag för, att det dessutom innebar, att Kim fick smaka på "Sin egen medicin", gör ju inte saken sämre.

Jag validerar inte den grammatiska kvaliteten eller vilka ordklasser han valt, för stunden då detta brev tillkom, eftersom jag inte vet under vilka omständigheter brevet författades och vilka, om några, editorer använts eller ej.
Så av den anledningen undandrar sig den frågan min bedömning.

Jag är mer än trött, på Ditt sätt att sprida inlägg och länkar, "En masse", och på löpande band, utan seriös vidareutveckling, utan mestadels endast uppföljda med en massa invektiv, som bara har ett syfte, att skymfa och förnedra föremålet eller individen ifråga.

Att massproducera länkinlägg, i tusentals, med "Oneliners", som oftast är dåligt underbyggda samlar inga poäng i min bok.

Det är endast ett "Gökliknande beteende", läs,
"Lägga en massa kläckta ägg till höger och vänster, men överlåta till andra att ruva dom åt Dig".

Att Abe är med på tåget, det är väl endast en fördel, framförallt då han kan resa frågan om Nordkoreas brott mot de mänskliga rättigheterna och de tillfångatagna Japanernas öde.

Dessutom tillför han strategisk tyngd, då han med all önskvärd tydlighet, klargör alliansens okuvliga samförstånd, avseende både den militära och den ekonomiska, samt kärnvapenavvecklingens hårda villkor och sanktionernas fortsättning, till dess att verifierbara och oåterkalleliga avtal är undertecknade.

Ursäkta en klyscha men "Vem fan är Vladimir Putin"?
Citera
2018-05-25, 22:56
Medlem
Jag tycker att arbetets svar till LEMMOR var intressant så jag ägnade lite tid åt att läsa en del om Trumps brev.

Ingenstans har jag funnit att någon har ansett att det har varit en diplomatisk katastrof.
Det skulle därför vara intressant att få veta varför, och på vilka grunder arbetet tycker att så är fallet?

Jag har ytterligare någon fråga som hänger kvar sedan tidigare, har du funderat på något svar?
Den där frågan om varför du ska göra processen kort med oss skribenter i tråden?
Varför skulle du vilja det?
Hur skulle du göra det?
Citera
2018-05-26, 01:39
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag tycker att arbetets svar till LEMMOR var intressant så jag ägnade lite tid åt att läsa en del om Trumps brev.

Ingenstans har jag funnit att någon har ansett att det har varit en diplomatisk katastrof.
Det skulle därför vara intressant att få veta varför, och på vilka grunder arbetet tycker att så är fallet?

Jag har ytterligare någon fråga som hänger kvar sedan tidigare, har du funderat på något svar?
Den där frågan om varför du ska göra processen kort med oss skribenter i tråden?
Hur skulle du göra det?

Jag kan hålla med om att ordet katastrof är en överdrift. Men det var inte precis något bländverk heller, möjligen i betydelsen att det blev svårt att se. Som språkvetare slås jag av en omogen syntax, tveksam kausalitet, och en vokabulär som antyder bildningsunderskott. I den betydelsen är det ovärdigt presidentämbetet, men antagligen rätt belysande för nuvarande ämbetsinnehavare. Det ger också en liten antydan om att folk i Trumps närhet är för rädda att träda in och fixa till hans tillkortakommanden. Med tanke på att Kelly var general i marinkåren förvånar det.
Citera
2018-05-26, 04:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Om Du läser tidigare inlägg, och då menar jag, att Du skall LÄSA, inte bara skumma igenom och memorera endast de ord eller sentenser, som du finner värdefulla, enbart för att kunna använda i motsägelsefullt retoriskt syfte, vilket är legio i Din retorik.

Du har en ful och förslagen ovana, att "Hoppa över", delar eller väsentligheter, i vissa skribenters inlägg, varvid Du förslaget och bakslugt, helt undviker att svara. Det är inte seriöst.

Jag förklarade i tidigare inlägg, VARFÖR, jag är imponerad av Trumps brev, och då med betoningen på "Taktiskt brilliant", och det står jag för, att det dessutom innebar, att Kim fick smaka på "Sin egen medicin", gör ju inte saken sämre.

Jag validerar inte den grammatiska kvaliteten eller vilka ordklasser han valt, för stunden då detta brev tillkom, eftersom jag inte vet under vilka omständigheter brevet författades och vilka, om några, editorer använts eller ej.
Så av den anledningen undandrar sig den frågan min bedömning.

Jag är mer än trött, på Ditt sätt att sprida inlägg och länkar, "En masse", och på löpande band, utan seriös vidareutveckling, utan mestadels endast uppföljda med en massa invektiv, som bara har ett syfte, att skymfa och förnedra föremålet eller individen ifråga.

Att massproducera länkinlägg, i tusentals, med "Oneliners", som oftast är dåligt underbyggda samlar inga poäng i min bok.

Det är endast ett "Gökliknande beteende", läs,
"Lägga en massa kläckta ägg till höger och vänster, men överlåta till andra att ruva dom åt Dig".

Att Abe är med på tåget, det är väl endast en fördel, framförallt då han kan resa frågan om Nordkoreas brott mot de mänskliga rättigheterna och de tillfångatagna Japanernas öde.

Dessutom tillför han strategisk tyngd, då han med all önskvärd tydlighet, klargör alliansens okuvliga samförstånd, avseende både den militära och den ekonomiska, samt kärnvapenavvecklingens hårda villkor och sanktionernas fortsättning, till dess att verifierbara och oåterkalleliga avtal är undertecknade.

Ursäkta en klyscha men "Vem fan är Vladimir Putin"?
Jag har läst brevet ingående och jag antar att flesta som uttalat sig har gjort det. Du tycker alltså att Trumps brev är brilliant fast den enda konsekvensen är att Kim nu tycks ha fått ökat stöd för sitt initiativ till fredssamtal hos både SK och nu även Japan. Har du svårt för att forma logiska slutsatser?
Citera
2018-05-26, 04:17
Medlem
Kumabjorns avatar
Den avhoppade andre mannen Thaek från NK ambassaden i London har utgivit en bok.
Artikel om den för den intresserade.
Senast redigerad av Kumabjorn 2018-05-26 kl. 04:34.
Citera
2018-05-26, 05:50
Medlem
Citat:
Jag har läst brevet ingående och jag antar att flesta som uttalat sig har gjort det. Du tycker alltså att Trumps brev är brilliant fast den enda konsekvensen är att Kim nu tycks ha fått ökat stöd för sitt initiativ till fredssamtal hos både SK och nu även Japan. Har du svårt för att forma logiska slutsatser?

Det var då själva fan!

Vi har ingen lag i Sverige, men vi har ta mig fan krav, på individens läsförmåga!

Antingen lider Du av dyslexi i någon form, eller så har Du en låg språkförståelse, vilket kan vara orsak till minskad läsförståelse.

Du svarar på mitt inlägg, ovan, med ETT, kort stycke text, varav första meningen vill göra gällande att Du studerat Trumps brev, ingående. Jag är inte intresserad av Din analys, av brevets innehåll.

Du har således INTE LÄST, hela mitt inlägg, eftersom Du inte har förstått, att jag hävdar att brevet var "Taktiskt brilliant", då dialogen fortsatte "Med vändande post", istället för att upphöra, om Nordkorea valt att inte uppehålla sin "Radiotystnad".

Konsekvensen av brevet blev att dialogen fortgår, och INTE något annat.

Initiativet från Kim, om fredssamtal, är en sak helt för sig, någon korrelation mellan Kims påstått ökade stöd i den frågan,
och Trumps taktiska brev finns inte.

Däremot har Trump fått alltmer stöd och uppskattning för just det taktiskt riktiga agerandet.

Du får leka "Låtsasspråkvetare" med andra här i tråden, men inte med mig.

Forma logiska slutsatser? Pinsamt att Du ens vågar skriva det, som slutkläm.

Kan man inte skilja på de två vitt åtskilda premisserna, "Brevet", och "Kims initiativ till fredssamtal", hos vilka korrelationen för en hållbar logik saknas, bör man överväga att avsluta både sitt "Grandiosa språkskådespel" och att agera "Wesserbisser".

Att Du läser och svarar på inlägg, som fan läser bibeln, är inget nytt.
Senast redigerad av LEMMOR 2018-05-26 kl. 06:02.
Citera
2018-05-26, 06:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det var då själva fan!

Vi har ingen lag i Sverige, men vi har ta mig fan krav, på individens läsförmåga!

Antingen lider Du av dyslexi i någon form, eller så har Du en låg språkförståelse, vilket kan vara orsak till minskad läsförståelse.

Du svarar på mitt inlägg, ovan, med ETT, kort stycke text, varav första meningen vill göra gällande att Du studerat Trumps brev, ingående. Jag är inte intresserad av Din analys, av brevets innehåll.

Du har således INTE LÄST, hela mitt inlägg, eftersom Du inte har förstått, att jag hävdar att brevet var "Taktiskt brilliant", då dialogen fortsatte "Med vändande post", istället för att upphöra, om Nordkorea valt att inte uppehålla sin "Radiotystnad".

Konsekvensen av brevet blev att dialogen fortgår, och INTE något annat.

Initiativet från Kim, om fredssamtal, är en sak helt för sig, någon korrelation mellan Kims påstått ökade stöd i den frågan,
och Trumps taktiska brev finns inte.

Däremot har Trump fått alltmer stöd och uppskattning för just det taktiskt riktiga agerandet.

Du får leka "Låtsasspråkvetare" med andra här i tråden, men inte med mig.

Forma logiska slutsatser? Pinsamt att Du ens vågar skriva det, som slutkläm.

Kan man inte skilja på de två vitt åtskilda premisserna, "Brevet", och "Kims initiativ till fredssamtal", hos vilka korrelationen för en hållbar logik saknas, bör man överväga att avsluta både sitt "Grandiosa språkskådespel" och att agera "Wesserbisser".

Att Du läser och svarar på inlägg, som fan läser bibeln, är inget nytt.
Ja du, när ska du ta dig ur din förvirrade uppfattning om USA:s exceptionalitet? Vi andra ser saker ur ett processperspektiv där brevet bara är en detalj bland andra och än så länge så kan jag faktiskt inte se att Kim förlorar. Man måste vara totalt fixerad vid USA:s position för att bli så jävla blind. Nu är det så här att jag förstår Trumps position också. Han i sin tur måste sälja in detta på hemmafronten både till allmänheten och till administration för att inte tala om till sådana som dig som det tyvärr dräller utav överallt. Så här: den västliga oppositionen lever i en villfarelse att lösningen på Koreafrågan är att tämja NK och att det skulle ens vara genomförbart. Om man öht ska lyckas med en analys och producera någon konstruktiv slutsats måste man även kunna förmå sig att sätta sig in i den andra sidans perspektiv. Det är att NK är omgiven av en av de mest avancerade och slagkraftigaste militära installationer som finns och att de utförs militära övningar två gånger om året för att invadera landet i storleksklassen världens största. Det är dessa två perspektiv som man måste ta till sig och fundera ut hur man ska komma tillrätta med, för gör man inte det så lär ingen fred materialiseras.

Lägg därtill att SK är nog den största och viktigaste strategiska installation för USA och även det måste det bli en ändring på, och det så att det faller alla i smaken.

Du har genomgående hållit dig kvar vid väst perspektiv vilket gör dina analyser meningslösa. Du t.o.m. viftar bort alla försök att framföra NK:s position som propaganda för regimen i NK. Det har du gjort ett flertal gånger fast man försöker få dig att förstå att man inte har några sympatier för Kim.

Edit:

Jag är inte ens säker på att Trumps brev i första hand var ämnat för Kim men det blir nog lite väl komplext för att förklara för dig.

Edit2:

Jag måste också säga att Abes invinkling är ett mycket gott tecken. Han borde förekomma och ta kontakt med Kim för samtal av flertal olika skäl.
Senast redigerad av arbetet 2018-05-26 kl. 07:46.
Citera
2018-05-26, 07:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Hur skulle du göra det?
Jag brukar göra processen kort med mobbare och deras anhang. Vilken grupp tillhör du?
Citera
2018-05-26, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Den avhoppade andre mannen Thaek från NK ambassaden i London har utgivit en bok.
Artikel om den för den intresserade.

50.000 ex på 10 dagar, det är bra.

Det vore lätt att konvertera Nordkoreanerna till kristendom, bara att byta gudom från "Dear leader to God". Den var fin!
Citera
2018-05-26, 10:37
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
50.000 ex på 10 dagar, det är bra.

Det vore lätt att konvertera Nordkoreanerna till kristendom, bara att byta gudom från "Dear leader to God". Den var fin!

Exegetiken är nästan identisk. Faktum är att de nog har hämtat mycket därifrån. Precis som de gjort från Tokugawa Japan när det gäller samhällsstrukturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in