2018-05-25, 11:59
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej den sabbar allt för dig personligen, frågan får dig som sagt att se efterbliven ut och vi förstår direkt att du inte ens gjort abc research än och det är verkligen bara ni globetards som besitter denna skräck för kanten. Den är runt 40 meter hög så några meter är inkorrekt å det grövsta. Du frågade efter jordens kant, det där är kanten, ingenting kan ramla över den. Du har ingenting bortanför ismuren på nordliga grader, du tror ju att du bor på en boll så du kan inte ha mer land, så det där är din kära kant sen om du inte förstår kontexten här well det är inte mycket jag kan göra åt.

Du som är så kunnig inom allt.
Har du lust att svara på mina frågor?
Och du behöver inte ta upp något om en platt jord utan mina frågor handlar om hur saker och ting hade fungerat på ett klot.

Är du kapabel att svara och tänka utanför boxen?

Länk: (FB) Flat Earth--Jorden är platt
Citera
2018-05-25, 12:18
Medlem
Citat:
Nej den sabbar allt för dig personligen, frågan får dig som sagt att se efterbliven ut och vi förstår direkt att du inte ens gjort abc research än och det är verkligen bara ni globetards som besitter denna skräck för kanten. Den är runt 40 meter hög så några meter är inkorrekt å det grövsta. Du frågade efter jordens kant, det där är kanten, ingenting kan ramla över den. Du har ingenting bortanför ismuren på nordliga grader, du tror ju att du bor på en boll så du kan inte ha mer land, så det där är din kära kant sen om du inte förstår kontexten här well det är inte mycket jag kan göra åt.
40 meter, hur vet man det? Varför kan man inte ramla över kanten?
Citera
2018-05-25, 12:27
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Du som är så kunnig inom allt.
Har du lust att svara på mina frågor?
Och du behöver inte ta upp något om en platt jord utan mina frågor handlar om hur saker och ting hade fungerat på ett klot.

Är du kapabel att svara och tänka utanför boxen?

Länk: (FB) Flat Earth--Jorden är platt

Jag sysslar med vetenskap, dina teser som bygger på att man förutsätter saker har ingenting med vetenskap att göra så vill du spekulera hej vilt om din obevisade boll så hitta en annan tråd om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
40 meter, hur vet man det? Varför kan man inte ramla över kanten?

Vi har whistleblowers, det finns bilder på både båtar och baser vid kanten som du kan uppskatta ifrån osv. Hur ramlar du uppåt? Du menar att om du först bygger en ramp för din båt och puttar upp den på kanten och sen knuffar ner den igen? Det kan man ju kalla för ramla ner för kanten men trodde er skräck handlade om att båtar mystiskt bara skulle åka av jorden och hamna i rymden.
Citera
2018-05-25, 14:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
... Den är runt 40 meter hög så några meter är inkorrekt å det grövsta..
40 meter är inte särskilt högt, här är en som klättrat 46 meter uppför isen vid Niagara:
https://www.svt.se/nyheter/will-gadd-forst-med-att-klattra-uppfor-niagarafallens-isvagg

Alltså borde det finnas någon äventyrare (visselblåsare) som skulle kunna skapa en världssensation genom att dokumentera kanten.
Citera
2018-05-25, 15:01
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vi har whistleblowers, det finns bilder på både båtar och baser vid kanten som du kan uppskatta ifrån osv. Hur ramlar du uppåt? Du menar att om du först bygger en ramp för din båt och puttar upp den på kanten och sen knuffar ner den igen? Det kan man ju kalla för ramla ner för kanten men trodde er skräck handlade om att båtar mystiskt bara skulle åka av jorden och hamna i rymden.
Med "ramla ner" så menar vi förstås att ramla över kanten som är bortom/ovanför isväggen.
Finns det inte en enda visselblåsare som har varit upp på isväggen och tagit lite bilder på det som är bortom isväggen?
Citera
2018-05-25, 16:47
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Nej vi tar aldrig upp den eftersom ens fråga om kanten visar att du inte ens kunnat bemöda sig med att göra simpel ABC research, får då hade du inte ställt så korkade frågor. Ni är rädda för kanten eftersom ni är okunniga och simpla får. Detta är jag säker på är bilden ni har i huvudet: http://3.bp.blogspot.com/-se8EKp2tVyA/VPRguYNq2pI/AAAAAAAAPrE/KpxJUYDfwOs/s1600/flat-earth-society.jpg och det måste du förstå är för dumt för att ens tas på allvar.

https://planetruthblog.files.wordpress.com/2016/05/ice-wall-20.jpg
Här är er kant. Vad förstår du inte? Folk som frågar om kanten är troll. Du försöker hålla upp din okunnighet som en sköld men ledsen, det får dig bara att se ännu mer korkad ut.

Var är alla pingviner? Och elefantsälarna? Konstigt att de inte har några problem med några isväggar. Pingviner kanske inte finns? CGI igen? De kanske kan flyga? Och elefant sälarna också? Eller så är din isvägg bara en sjuk fantasi. Det finns glaciärer på Antarktis. Då ser det ut som i din bild. Men det finns även stränder på Antarktis. Där lever pingviner. Och man kan med lätthet ta sig i land.

Pingviner finns
Citera
2018-05-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Med "ramla ner" så menar vi förstås att ramla över kanten som är bortom/ovanför isväggen.
Finns det inte en enda visselblåsare som har varit upp på isväggen och tagit lite bilder på det som är bortom isväggen?

Ni har mycket bra argument oftast, det måste jag erkänna. Men varför förlöjliga allting annat?

Vem har sagt att det finns nånting precis vid väggen? Universum är ju tydligen oändligt. Varför skulle det då inte lika gärna kunna vara oändligt med land bakom väggen.

Jag skulle inte vilja påstå att universum vi lever i idag känns speciellt "verkligt" heller.
Citera
2018-05-25, 18:19
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Ni har mycket bra argument oftast, det måste jag erkänna. Men varför förlöjliga allting annat?
Det är svårt att inte förlöjliga när följdfrågor ställs till löjliga påståenden.

Citat:
Vem har sagt att det finns nånting precis vid väggen?
Vem har sagt något om ”precis vid”?
Jag skrev ”bortom”.

Citat:
Universum är ju tydligen oändligt. Varför skulle det då inte lika gärna kunna vara oändligt med land bakom väggen.
Det var därför jag frågade efter bevis om vad som finns bakom isväggen. Det finns ju ingen anledning att ta gissningar ur tomma luften.

Citat:
Jag skulle inte vilja påstå att universum vi lever i idag känns speciellt "verkligt" heller.
Med vilken ”verkligare verklighet” jämför du med?
Citera
2018-05-25, 19:00
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Jag sysslar med vetenskap, dina teser som bygger på att man förutsätter saker har ingenting med vetenskap att göra så vill du spekulera hej vilt om din obevisade boll så hitta en annan tråd om det.
Om det nu är vetenskap du sysslar med, hur ställer du dig till att världens samlade smartaste människor sen länge enbart hittar stöd för glob-modellen, och ingenting som stödjer en platt modell.

Alternativ:
1. Du är den smartaste personen som nånsin levt och är först med att upptäcka att all vetenskap är fejk.
2. Världens smartaste personer är smartare än dig och vetenskap fungerar, och du har fel.

Vad känns troligast?
Citera
2018-05-26, 01:01
Medlem
Allting med mindre massa än jorden dras till jorden på grund av gravitationen. Månen snurrar runt jorden ( dras inte in i jorden ) på grund av gravitationen. Jorden snurrar runt solen ( dras inte in i solen ) på grund av gravitationen. Funkar gravitation på olika sätt, varför händer detta?

Förklara tack
Citera
2018-05-26, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boubeb
Allting med mindre massa än jorden dras till jorden på grund av gravitationen. Månen snurrar runt jorden ( dras inte in i jorden ) på grund av gravitationen. Jorden snurrar runt solen ( dras inte in i solen ) på grund av gravitationen. Funkar gravitation på olika sätt, varför händer detta?

Förklara tack
Korrigering: Alla kroppar dras mot varandra pga gravitationen.

Kroppar som befinner sig i en cirkulär rörelse hålls kvar i den rörelsen genom att de påverkas av en kraft, i detta fall gravitationen. Annars skulle de fortsätta rakt fram. Jorden, respektive månen, har en rörelseenergi som leder till att de inte faller in mot solen respektive jorden.
Detta är skolfysik som du redan borde känna till, om du har gått genom det svenska skolsystemet.
Citera
2018-05-26, 07:04
Medlem
Citat:
Jag sysslar med vetenskap, ........
Att sitta framför datorskärmen och titta på filmer från youtube är inte vetenskap. Sann vetenskap publiceras inte på youtube, däremot en förfärlig massa trams. Att tro på detta är att vara korkad, att sprida dyngan till andra är att tramsa.

Sann ny vetenskap publiceras i vetenskapliga tidskrifter med peer review. Den "nya vetenskap" som ni plattjordingar älskar att länka till på youtube är idioti, som har motbevisats otaliga gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in