2018-05-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du kanske skall kolla på filmerna, visuella bevis behövs inte förklaras och trollarmen som följer flat earthers på youtube är ingen som bryr sig om.

Nej precis. Att beskriva det som en kant är inkorrekt. Ingen behöver vara rädd för att båtarna skall trilla över kanten eftersom man inte i verkligheten som sagt inte kan falla uppåt.

Nej du ser massiva mängder vatten där ytan alltid är platt, något som rinner eller blir vågor bevisar definitivt inte en kurva.... Hur i helvete får du ens ihop det här tramset? Du försöker inte ens vara logisk. Du ser rinnande bäckar som bevis för en boll....Är numera helt säker på att du bara trollar så well done, du är ett av dom bättre trollen här men ingen är så dum som du spelar, ingen verkligen.

Klättra med en båt? Jag trodde det var åka ut över kanten ni var rädda för?
Jag kollade på en video.
Orkar du kolla på denna? https://m.youtube.com/watch?v=4KEOCmGuSIA
Citera
2018-05-23, 14:49
Medlem
Citat:
Nonsens. Vad vi ser är platthet, ytan på vatten är alltid platt, vi ser aldrig någon kurva, alltså är jorden platt, ingen ser någonsin något i verkligheten med sina egna ögon som backar upp en boll så observation säger att jorden är platt.

Ingen har någonsin känt snurret, ingen har någonsin bevisat snurret alltså är det enda logiska slutsatsen att vi inte snurrar.

Polaris, stjärnan som aldrig rör sig, den är ett uselt bevis för heliocentrismen som kräver att allting snurrar precis hela tiden. Polaris rör sig aldrig, har aldrig rört sig och har precis ingenting gemensamt med Sigma Ocatantis. Polaris är stjärnan som ensam debunkar heliocentrismen totalt.

Du lyckas tom missförstå Ockhams rakkniv. Du är verkligen en komplett idiot.

Den är inte överexponerad så igen, ni som inte kan utrustningen och helt och hållet saknar egna bevis skall inte sitt här och ljuga. Återskapa det Dr Grupp har gjort och visa att solen inte krymper, innan dess är din tro helt meningslös här.
Jag ser inte dig, alltså finns du inte. På detta vis resonerar du.
Meltdown, icewall, hoax, miles. Varför inte på svenska?
Du som är pilot, när du kommit upp i marschhastighet, känner du av hastigheten då? Nej, för det är bara acceleration och retardation man känner av
Citera
2018-05-23, 14:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Det är NI som är rädda för den! VI undrar bara VAR den finns?

Nå, svara nu på den enkla frågan. Är jorden platt så finns det en kant, nu kan du inte slingra dig med YT-klipp ala en ding ding värld.

Edit,
Jag vet att du är ett troll men detta är underhållande.

Nej vi tar aldrig upp den eftersom ens fråga om kanten visar att du inte ens kunnat bemöda sig med att göra simpel ABC research, får då hade du inte ställt så korkade frågor. Ni är rädda för kanten eftersom ni är okunniga och simpla får. Detta är jag säker på är bilden ni har i huvudet: http://3.bp.blogspot.com/-se8EKp2tVyA/VPRguYNq2pI/AAAAAAAAPrE/KpxJUYDfwOs/s1600/flat-earth-society.jpg och det måste du förstå är för dumt för att ens tas på allvar.

https://planetruthblog.files.wordpress.com/2016/05/ice-wall-20.jpg
Här är er kant. Vad förstår du inte? Folk som frågar om kanten är troll. Du försöker hålla upp din okunnighet som en sköld men ledsen, det får dig bara att se ännu mer korkad ut.
Citera
2018-05-23, 14:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej precis. Att beskriva det som en kant är inkorrekt.
Kan du ge en korrekt beskrivning?

Citat:
Ingen behöver vara rädd för att båtarna skall trilla över kanten eftersom man inte i verkligheten som sagt inte kan falla uppåt.
Ingen har pratat om att falla uppför ett isberg. Det är din halmgubbe.
Citera
2018-05-23, 14:55
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Jag ser inte dig, alltså finns du inte. På detta vis resonerar du.
Meltdown, icewall, hoax, miles. Varför inte på svenska?
Du som är pilot, när du kommit upp i marschhastighet, känner du av hastigheten då? Nej, för det är bara acceleration och retardation man känner av

Nej så resonerar ni. Vi ser aldrig någon kurva men ändå tror ni på den mytiska kurvan. Aldrig känner vi något snurr men ändå tror ni på det mytiska snurret. Så den projiceringen hade du inte mycket för. Om jag sätter mig på vingen flyger jag av direkt, 10 km/h blir svårt att klara så 1500km/h skulle alltid och jämt kännas. Du förstår inte fart.
Citera
2018-05-23, 14:58
Medlem
Citat:
Nej så resonerar ni. Vi ser aldrig någon kurva men ändå tror ni på den mytiska kurvan. Aldrig känner vi något snurr men ändå tror ni på det mytiska snurret. Så den projiceringen hade du inte mycket för. Om jag sätter mig på vingen flyger jag av direkt, 10 km/h blir svårt att klara så 1500km/h skulle alltid och jämt kännas. Du förstår inte fart.
Det behöver inte vara något mystiskt med saker vi inte kan se.
Problemet här är inte syn, utan förståelse.
Citera
2018-05-23, 14:59
Medlem
Citat:
Vem pratar om solen ditt jävla stolpskott? Tom när jag shamar dina dubbla halmgubbar kommer du tillbaka med dom igen... Ni är ju så jävla korkade att man baxnar.

https://www.youtube.com/watch?v=5-Law8Cw9kE&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=pPK-cNfz2Eo

https://www.youtube.com/watch?v=ouEiDGyfM50&t=2s

Bara kolla tills ni förstår kontexten som sagt. Vi kan konstatera att båtar försvinner från vårt synfält. Vi kan konstatera att vi kan zooma in båtarna igen. Superzoom eller inte så kan du aldrig zooma igenom kurvan utan hade båten de facto försvunnit bakom kurvan och bollens matematik 8 inches per mile sqaured vore korrekt så skulle vi aldrig kunna zooma in båtarna igen oavsett kraft på förstoringen. Båtar som försvinner bottom first, solen som försvinner bottom first osv är därmed inte bevis på någon heliocentrism överhuvudtaget, det är en tolkning som är helt anti-vetenskaplig. Vad vi genom detta kan konstatera är att det inte finns någon mätbar kurva någonstans bara effekter som våra runda ögon och atmosfären skapar.

Nu har jag förklarat detta så tydligt som jag bara kan, fattar ni fortfarande inte får ni läsa på mer själva för räcker det inte för er att förstå detta visuellt när vi nu kan konstatera att den heliocentriska kulten i 500 år hade fel, båtar som försvinner har inte alls försvunnit bakom någon kurva, bara från vårt synfält så finns det antagligen inget hopp för er, ni är glada med att vara okunniga får och ignorance is bliss så jag klandrar er inte men ert tröttsamma trollande på denna forumdel kan vi alla vara utan.

Jag pratar om solen. Jag undrar om det är samma fenomen som får båtar och solen att försvinna bakom horisonten? Vid vilket avstånd försvinner båten och solen? Hur långt bort är solen från betraktaren när den försvinner? Är det samma avstånd som båtar befinner sig på när de försvinner? Försvinner byggnader också på samma avstånd? Landmassor?
Du säger att du kan väldigt mycket om detta. Upplys mig gärna för jag får inte ihop ditt resonemang alls (och jag tror inte det beror på min intelligens).
Citera
2018-05-23, 15:24
Medlem
madtops avatar
Citat:

Nopp det är du som inte förstår vare sig hastighet eller krafter.

Hastighet är ett relativt begrepp, du har en hastighet jämfört med något.
Utanför planet har du en hastigheten 800 km/h jämfört med luften, inuti planet har du en hastighet av 0km/h jämfört med luften vid dig. Samma sak på jorden, du har en hastighet på 0km/h jämfört med luften vid dig men 800 km/h jämfört med luften i flygplanet.

Och kroppen känner inte av hastighet, kroppen känner av krafter som påverkar den, kroppen känner av förändringar av hastighet. Och kraften som påverkar kroppen pga jordens rotation är jätteliten, det handlar om att du med jordens rotation väger 80 kg men utan rotation vägen 80,001kg.

Men nog om den riktiga fysiken. Jag är mer nyfiken på hur det funkar i din värld. Förklara varför vi inte upplever 800km/h i flygplanet på samma satt som utanför planet. Förklara varför hastigheten i en bil känns mer när vi svänger än om vi åker rakt fram, förklara varför det känns mer när hissen startar och stannar jämfört med när den åker i en konstant hastighet.
Citera
2018-05-23, 15:27
Medlem
Citat:

Det glädjer mig att se hur du i din filterbubbla fortfarande kämpar med båg för din tro.
Det som får mig att cringea lite är din oförmåga att objektivt granska fakta, det berättar en del om din personlighet bakom anonymiteten.

Jävligt trist är det, att såna som du faller in i spiralen som är designad på samma sätt som religon när det kommer till grepp om tro och total kontroll på individnivå.

Ser gärna fram emot en sammanfattning av dig på följande punkter:
- Är jorden platt?
- Varför är det viktigt? (Förstår att det är viktigt att förstå hur fractional reserve banking fungerar, men förstår inte varför någon skulle vilja dölja jordens form)
- Varför får allmänheten lära sig att jorden är rund och inte platt?
- Vad vinner allmänheten på att justera kunskapen kring jordens form?
- Slutplädering?
Citera
2018-05-23, 16:06
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:

https://planetruthblog.files.wordpress.com/2016/05/ice-wall-20.jpg
Här är er kant. Vad förstår du inte? Folk som frågar om kanten är troll. Du försöker hålla upp din okunnighet som en sköld men ledsen, det får dig bara att se ännu mer korkad ut.

Varför ser man inga vaktande soldater på bilden? Om det där är kanten är den ju obevakad!
Citera
2018-05-23, 17:23
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ingen har någonsin känt snurret, ingen har någonsin bevisat snurret alltså är det enda logiska slutsatsen att vi inte snurrar.
Jo snurret är bevisat sedan många hundra år tillbaka. Man upptäckte för flera hundra år sedan att pendelur som justerats in i Europa gick för sakta när man flyttade dessa till Franska Guyana om man inte justerade om pendelns längd eftersom gravitationen är lägre där närmare ekvatorn. Att ingen känner snurret och att det därför inte skulle existera är rent trams. Ingen människa känner en skillnad på 1/1000 G-kraft. Att mäta skillnaden är däremot knappast raketforskning.
Citat:
Är inte farten som får dig att ramla av vingen utan fartvinden och eftersom luften vid jordytan vanligtvis följer med jordens rotation så existerar ingen fartvind när jag står på jordytan. 1500 km/h innebär en fartvind på 416 meter per sekund och med tanke på att 25 meter per sekund är full storm och 32 meter per sekund är orkan så är 416 meter per sekund vansinnigt stark vind. Om det var farten i sig som kastade av dig så skulle du kastas iväg även om du var inne i planet t ex stod i mittgången.
Senast redigerad av Jonas1968 2018-05-23 kl. 17:38.
Citera
2018-05-23, 20:13
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Alla bilder den heliocentriska kulten har är kraftigt förvrängda, det är teckningar eller CGI dom har så vad menar du? Vad tror du att skall kunna få se? En faktisk riktig bild av jorden utan vatten? Man pratar om päron och visar perfekta cirklar, vad är det du inte förstår av kontexten och ta inte ens oärlighet i din mun globetard, den typen av projicering passar sig inte här. Ingen som är riktigt intelligent tror på snurrande bollar i rymden teorin, nu är det din naiva världsbild som spökar igen, NASA/NAZI har givetvis från början vetat att man bluffar så du föll för hoaxen men att du tror att dom som ligger bakom hoaxen själva skulle tro på hoaxen är inget annat än en total intellektuell meltdown. Du har liksom inte ens greppat diskussionen än så är du seriös så kolla dom 3 dokumentärer jag länkat i min signatur. Dina frågor blir nämligen bara snömosiga halmgubbar när du har så lite förståelse för kontexten som du har, det blir nämligen väldigt snabbt väldigt tröttsamt att jag jämt måste förklara för er vad ni tror på och vad er teori faktiskt kräver, då kan jag liksom lika gärna prata med mig själv inte sant så jag kan verkligen inte tvingas ta ansvar för er okunskap.

Ja, jag försöker bara föra en lite mer seriös diskussion än den här sandlådan ^^
En bild som visar jordens form (och inte en förvrängd geoid-rendering där man ökat höjdskillnaderna med 1000ggr) kanske hade varit bättre eftersom vi ändå pratade om jordens form? Jag har ju förklarat att jordens höjdskillnader ens inte är en procent av jordens radie, och att det är därför du tror att du ser "perfekta" cirklar. Skillnaderna är ju så små, så varför fortsätter du tramsa? Du vet väl trots allt hur hög Mount Everest är och hur djup Marinergraven är? Och trots det förväntar du dig en annan form... När man pratar om jordens "deformation" pratar man om vilket form deformeringen tar, tillplattad boll. Men fortfarande bara några promilles skillnad mot en "perfekt sfär". Så ännu en gång, pröva bemöta det här och förklara vad det är du inte förstår? Verkar som du hakat upp dig på att du tror att vetenskapen påstår att jorden mer liknar ett päron än ett klot, vilket den förstås inte gör?

Då du helt och hållet missade att greppa innehållet så får jag väl pröva fråga om hur du som egenskap som pilot kan omkullkasta allt som har med en rund jord att göra, så jag frågar en 3e gång, hur då? Eftersom jag är yrkespilot sen snart 20 år tillbaka så har jag inga problem att bemöta dina tankar som pilot, så vad för slags pilot är du? Själv har jag flugit i många länder, och inte en enda gång har jag hamnat på fel plats eller fått soppatorsk pga att avstånd och vinklar i navigering på en rund jord skulle vara "fejk". Aldrig nånsin. Och det skulle aldrig fungera om navigationssystemen vore baserad på en felaktig jordform.

Om du inte kan hålla dig på en någorlunda seriös nivå, så bemöda dig inte med att svara tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in