2018-05-26, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...vilket de är för att de släpptes, eller SD i alla fall, av polisen. Ändå får allmänhrten inte klara besked om att dessa är fria från misstankar. Men vem vet, de kanske är avlyssnade, såsom Johanna Möller med bihang
Ja det kanske de är :-)
Polisen borde pressa deras anhöriga var de är någonstans och få hem dem.
Citera
2018-05-26, 00:45
Medlem
Hammarmannen som jag nämde i tidigare inlägg anföll alltså flera personer just i Örebro, och jag vill minnas att det till och med var ungefär i den del av staden som detta senaste dödsfallet sedan inträffade.
Citera
2018-05-26, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det vore väl inte märkligt om hon inte hade ägnade så mycket tid åt hobbies under studietiden och småbarnsåren. Nu känner jag inte till teologiska linjen hon gick i Stockholm, men någon postare menade att den är jämförlig med det program de som läser till präst i Uppsala och Lund. Stämmer det så är det en hel del litteratur som ska plöjas. Lite socialt studentliv och lite gym ett par gånger i veckan utöver det.
Högskolan där BO gick är känd för att ha mycket höga krav, högre än de statliga universiteten. Att folk blir aktiva i alla möjliga intressen, inte minst fysisk träning, när barnen börjar växa upp hör väl snarare till vanligheten. Har folk runt omkring mig som far runt på maraton, Vasalopp, cykeltävlingar, ironman, paddlar kanot, simmar etc och plötsligt är helt outtröttliga.
Citera
2018-05-26, 00:56
Medlem
Citat:
Jag tyckte någon sade de varit inloggade nyligt. Jag vet dock inte om det är verifierat, det är ingen hobby jag är särskilt bekant med.
Kollade nu och nån har varit inloggad på sidan under dagen
Citera
2018-05-26, 02:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Högskolan där BO gick är känd för att ha mycket höga krav, högre än de statliga universiteten. Att folk blir aktiva i alla möjliga intressen, inte minst fysisk träning, när barnen börjar växa upp hör väl snarare till vanligheten. Har folk runt omkring mig som far runt på maraton, Vasalopp, cykeltävlingar, ironman, paddlar kanot, simmar etc och plötsligt är helt outtröttliga.

Javisst. När barn börjar bli större och klarar sig själva rätt bra så finns väl en del tillgänglig tid. Och i förtioårsåldern så kommer man på en del man vill göra innan man fyller femtio osv.
Citera
2018-05-26, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Inte ovanligt att mördare drar av kläder för att få det att se ut som överfallsvåldtäkt, precis som mördare som känner offer och dödar dem i hemmen går bärsärkagång för att få det att se ut som inbrott och stöld.

Hur många sådana fall känner du till, kan du
ge något exempel?
Citera
2018-05-26, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Hammarmannen som jag nämde i tidigare inlägg anföll alltså flera personer just i Örebro, och jag vill minnas att det till och med var ungefär i den del av staden som detta senaste dödsfallet sedan inträffade.

Fast skulle de inte nämnt om de trodde minsta lilla att detta fall var om det?
Jag hittade ett fall med en hammarman i Vivalla men det verkade vart del i ett gängbråk?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-26 kl. 02:11.
Citera
2018-05-26, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur många sådana fall känner du till, kan du
ge något exempel?

Eva Söderström i Kramfors blev ju mördad i närheten av föräldrahemmet med kniv eller bajonett eller liknande. Vad jag förstår hade hon inte blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp men hennes kläder var prydligt hopvikta bredvid. Det fallet är inte löst.
Citera
2018-05-26, 02:21
Medlem
Känns som en primitiv dumpning av någon som är mycket långt från att fungera som vanligt i samhället. Kanske en ungdom med någon lättare form av handikapp, särskola eller liknande.
Citera
2018-05-26, 02:21
Medlem
Citat:
Fast skulle de inte nämnt om de trodde minsta lilla att detta fall var om det?
Jag hittade ett fall med en hammarman i Vivalla men det verkade vart del i ett gängbråk?
Finns väl inte ens någon dödsorsak eller något känt motiv ännu. Men jag kanske har missat några detaljer då jag inte följt fallet noga. De som utreder fallet kanske inte har funnit något hammarmärke på eller i närheten av offret... eller så har det bara inte presenterats för allmänheten eller i media. Naturligtvis ett riktigt långskott att det tidigare fallet skulle ha något samband med det nu aktuella dock. Men det är ju tillåtet att spekulera och gissa här.

Det var detta fall från förra året som jag spekulerade i, någon galning med hantverksintresse som löpte amok i den aktuella orten, länk till tråd:

(FB) Cyklande man anfaller folk med tillhygge i Örebro
Citera
2018-05-26, 02:38
Medlem
Citat:
Eva Söderström i Kramfors blev ju mördad i närheten av föräldrahemmet med kniv eller bajonett eller liknande. Vad jag förstår hade hon inte blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp men hennes kläder var prydligt hopvikta bredvid. Det fallet är inte löst.

Ok, det här fallet kan jag inte.
Annars tycker jag att risken är överhängande att man lämnar
mer spår på bp än nödvändigt.
Citera
2018-05-26, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok, det här fallet kan jag inte.
Annars tycker jag att risken är överhängande att man lämnar
mer spår på bp än nödvändigt.