2018-05-24, 23:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ännu en intetsägande dag i Fallet...

Dödsorsaken lär vara klar i detta nu.
Övrig teknisk bevisning ifrån kropp, kläder, beslagtagen bil, mobil lär inte vara det. Kanske något av det. Resten bör vara klart nästa vecka.

Om man jobbat så brett som de nu säger så är det märkligt att det inte sipprat ut att någon annan varit anhållen eller intagen till förhör.

Eller är det helt enkelt så simpelt att ingen har varit det?

Man konstant vägrar kommentera om någon är anhållen i sin frånvaro.
Något som förmodligen är fallet och därmed också svaret på den övriga tystnaden.

Alternativet är ju att man inte har nånting. Absolut ingenting utan står helt handfallen och yrar åt alla håll. Vilket jag inte tror på.

Klockan tickar och man går in på sin 10:e dag i det här fallet.
Tick tack...

Det brukar vara långa väntetider hos NFC, särskilt om det inte prioriteras för att någon sitter frihetberövad.

Men visst har de väl lite saker att nysta i som de inte är särskilt beroende av NFC för.
Citera
2018-05-24, 23:06
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Exakt. Tack för att du faktiskt vill ha en diskussion bortom den gängse här! Det finns massvis med scenarion.

Absolut. Jag har börjat tänka i banor att paret som "flytt" inte är skyldiga, eller ens misstänkta.
Om jag förstått rätt så var Lenas ytterdörr vidöppen. Enda anledning till att lämna hemmet med vidöppen dörr är: A Man fick bråttom ut av nån anledning, enda anledning till det är om man bevittnat nåt brott etc.
B Man blir bortförd.
Jag tror på B. Någon har fört bort henne och våldfört sej på henne några dagar. Hon lyckas rymma och springer hemåt. Någon hinner ikapp. Det förklarar varför hon inte hittas tidigare. Sen kan man ju dra slutsatser ifrån vilket håll hon sprang. Jag kan inte hjälpa att jag tänker flyktingförläggning.
Tystnaden kan bero på KOD 291 eller vad det kallas? Jag tror inte längre på att paret är skyldiga.
Citera
2018-05-24, 23:07
Medlem
Skulle LW kunnat motstå om det plötsligt dök upp en ny cache 100 meter från hennes hem eller hade hon pausat mitt i paketinslagningen för att bara springa ut lite snabbt och ta den först?
Citera
2018-05-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon rörde sig längs villagatan sedan skulle hon vända och gå hem. Då agerade GM och drog in henne i buskaget, slog och troligen ströp henne.
Det är inte ett sånt ställe. Titta på bilderna/kartorna.
Citera
2018-05-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jaha, men nyss förslog du atthon kanske skulle gjort en cache som ungen skulle leta till födelsedagspresent? I blogginlägget bannar hon sig själv något för att hon absorberas av intressen såpass att hon försummar familjen. Nu hade hon visserligen köpt presenter till födelsedagsbarnet, men du förslog ändå att de skulle överlämnas på premisser som var i linje med hennes fritidsintressen.
Det har visst framgått att Lena skadat sitt knä eller sitt ben i en bilolycka,
så att hon kunnat svinga sig i trädet är inte troligt.
Citera
2018-05-24, 23:13
Medlem
Citat:
En eventuell cache nutid anser du alltså har mindre att göra med nutid än vad ett inlägg på en blogg för 10 år sedan har att göra med det? Då hör väl hur det låter? "Om 4 år kommer jag bli ihop med en man som 6 år senare mördar mej, därför skriver jag så här nu, fastän nästan alla moderna mödrar har dåligt samvete om tiden de lägger på sina barn". Superlogiskt!

Du är ju uppenbarligen rätt grund i ditt tankesätt. 2018 är hon inte gift med barnens far längre, nu handlar det om geocaching istället för scrapbooking. Men du ställer upp hypotesen att födelsedagsbarnet ska ägna sig åt en aktivitet i morsans intresse för att få sina presenter. Sådant kan ju kanske eller kanske inte ses som ett karaktärsdrag som måhända inte alltid är populärt, speciellt inte av barnen själva. Att man alltid skulle göra något morsan tyckte var roligt medan andra oftast fick göra vad de själva yckte var roligt.

Varför hör du inte själv hur du låter? (du behöver inte svara, frågan är retorisk).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-24 kl. 23:31.
Citera
2018-05-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nja det är väl oklart- jag tänker att de nog träffades på en annan plats, nära brottsoffrets bostad.
Jag är inte alls säker på att brottet, och döden inträffade där i dungen-utan i närheten, kanske inomhus
eller i en trädgård..
Personerna som hörde skriken- kunde ju inte heller lokalisera att skriken kom från dungen, utan antog
att det var så eftersom hon senare hittades där.
Men ute i en trädgård, eller inne i ett rum med öppet fönster, kan skriken ha hörts.
Det har skrivits mycket om den täta trafiken, men hur bullrigt det kan vara, så finns också helt tysta korta ögonblick- när trafik inte hörs.
Nu har du föreslagit -fall från liten gren-
har du något annat förslag?
Nu föreslog jag ju i mitt första inlägg mer än ett "fall från en liten gren", främst föreslog jag fall. Men om vi ska gå igenom allt som kan orsaka plötsliga dödsfall utan mord, så har vi arytmi, pulsåderbråck, blodproppar osv.

Menar du på att trafiken avstannade då och då under mordet? Du ser nog hur det låter. Folk som är nyvakna hör inte alltid rätt, personligen är jag smått blind när jag är nyvaken och ser inte vem som ringer.
Citera
2018-05-24, 23:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon rörde sig längs villagatan sedan skulle hon vända och gå hem. Då agerade GM och drog in henne i buskaget, slog och troligen ströp henne.

Han kan ha dragit i en kappa som hon gled eller slank ur.

Plagget kan ha använts för att slå en ”säck” över huvudet på henne. Alla möjligheter finns. Hon har dragits bakom planket för att minimera ljudet av skriken/grälet och sedan strypts/kvävts där.
Citera
2018-05-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det har visst framgått att Lena skadat sitt knä eller sitt ben i en bilolycka,
så att hon kunnat svinga sig i trädet är inte troligt.

Nej jag tror inte heller på dödsfall av nattlig trädklättring.
Citera
2018-05-24, 23:22
Medlem
Citat:
Nu föreslog jag ju i mitt första inlägg mer än ett "fall från en liten gren", främst föreslog jag fall. Men om vi ska gå igenom allt som kan orsaka plötsliga dödsfall utan mord, så har vi arytmi, pulsåderbråck, blodproppar osv.

Menar du på att trafiken avstannade då och då under mordet? Du ser nog hur det låter. Folk som är nyvakna hör inte alltid rätt, personligen är jag smått blind när jag är nyvaken och ser inte vem som ringer.

Trafiken är inte lika intensiv under kvällstid en måndag. Långtradarna kan komma med ganska glesa intervall. Vi vet inte om postaren som uppgav sig ha hört skriket verkligen har gjort så eller om hen fabulerar. Men hen skrev att de inte hade gått och lagt sig än. De var alltså inte nyvakna.

Det har ju sagts förut, och jag hatar att vara tjatig, men du kanske skulle ta och läsa lite i tråden?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-24 kl. 23:25.
Citera
2018-05-24, 23:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag har många funderingar omkring det här.

Kläderna som låg bredvid kroppen. Jag antar att det var hennes kläder?
Om SD under ett hemligt möte plötsligt överföll henne och dödade henne i vredesmod - varför skulle han dra av henne kläderna?
Hade de sex först? Om det var planerat så låter det konstigt att hon lämnade dörren olåst/öppen.
HD borde väl inte dragit av henne kläderna? (Men vad vet man....)
Kan det ha varit en ren våldtäkt av okänd man? Stämmer dock inte med allt övrigt.
Varför var hennes ben smutsiga? Någon som släpat henne i armarna? Då kommer tanken tillbaka om att detta inte var mordplatsen. Men känns vanskligt att släpa runt henne i ett villaområde.

Många frågor utan svar ...

Inte helt ovanligt att kläder går sönder eller att man helt enkelt glider ur dem när man försöker ta sig loss.
Citera
2018-05-24, 23:32
Medlem
Citat:

Något plötsligt insjuknande- låter väl också märkligt-hon är hemma i bostaden och slår in paket till sin lille pilt.. hon talar i telefon kl 23.00.
Om hon känt sig krasslig, borde hon väl inte stövlat iväg till dungen. Hon är ingen senil tant heller.
Pulsåderbråck brukar betyda att man får huvudvärk, och blodpropp, ger väl ofta smärta, hjärtrubbning-nej det har jag nära inpå mig- så det finns inget av dina förslag som leder till att hon själv skulle förflytta sig till dungen- för att dö som en gammal katta.
Dessutom har hennes telefon slängts en bra bit från där hon hittats.
Hon hade ett skadat ben efter en bilolycka- så ingenting talar för att hon själv uppsökt dungen.
Hon hamnade där -med någon annans hjälp, kanske flyttades hon med den där skottkärran.
Spårsäkring kommer så klart att avslöja vem som hanterat henne. För turligt nog så verkar det inte ha regnat på hennes kropp.
Senast redigerad av moshes 2018-05-24 kl. 23:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in