2018-05-25, 20:57
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
"– Gick vårt budskap inte fram eller hur ska man tolka det här?"
haha jävla dumsossar, tror dom alla tycker som dom? Så jävla efterblivna som tror att andra kan tycka "fel".

Världsfrånvända, sossarna fattar inte att tiden har sprungit ifrån dom.

Det är skrämmande efter valet så kommer de pratat om rysk påverkan på valet etc!

90-talister och uppåt är 50%+ för sd bland männen och det är en mycket positiv utvexköing för vårt folk!

Hade nästan gett upp hoppet om någon slags förändring fram tills kanske 2 år sen nytändning och vi kommer att ta tillbaka vårt land!!
Citera
2018-05-25, 20:57
Medlem
Engelitzs avatar
Detta är intressant då jag under mina besök i Kristianstad alltid upplevt stan som en stad med mycket vänsterfolk. (Var ett par år sedan jag va där). Skönt att förändringens vindar blåser. Äntligen blåser det åt rätt håll i Sverige. Hade varit intressant att se hur motsvarande omröstning sett ut i hyfsat närliggande Hässleholm eller Simrishamn. . För att inte tala Växjö efter dagens böneutrop. .
Citera
2018-05-25, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Svenskarna har vaknat. Skolungdomarna är ju dom som tvingas varje dag att del klassrum med 35åriga ensamkommande barn. Vi har fått ta del av lärares berättelser om vilket helvete det har blivit i skolorna. Om hur dom svenska barnen sitter tysta i ett hörn rädda för dom skrikande och våldsamma utlänningarna, som skriker att IS ska cutta dom om dom säger emot.

Att eleverna röster gav SD 57% bör alla politiker ta till sig och inse vad eleverna får utstå varje dag.
Politiker som sitter på sina kontorsrum med säpovakter runt sig hela tiden och som åker hem till sitt dyra hus i det fina lugna trygga området där inget farligt händer. Men dessa politiker har satt svenska elever i fara. Det gjordes en undersökning att det finns tusentals IS-sympatisörer i skolorna. Att utländska elever radikalieras i rask takt då dom förmodligen tycker att IS är häftiga.

Elever blir till och med våldtagna på skoltoaletterna. Dom blir misshandlade och utsatta både på skolområdet men även på fritiden. 10-20 stycken invandrare samlas runt en ensam svensk och slår och sparkar på dessa.

Det här är vad elever får leva med under sina skoldagar för att politikerna har fört en oansvarig flyktingpolitik.

Att Svenskarna har fått nog och vaknat märker jag överallt nu. Folk pratar öppet om sina tankar irl, något som skulle ha fått folk att dra rasistkortet för några år sedan.
Men Lövfén och Reinfeldts politik har skadat sverige och dess befolkning så djupt så jag vet inte ens om sverige går att rädda. Det enda hopp jag har är att SD vinner valet och är våran sista chans till räddning. Det är bara SD som kan och vill rädda det här landet.

40 år av vansinnespolitik vänder vi inte på en förmiddag, det kommer ta lika lång tid att reversera.

Kampen skall föras mot akademiker och nöjd medelklass. Dom är våra egentliga fiender, inte blattarna. Blattarna skall vi ge cash så dom kan fara hem...

Flyttar hem tiotusentals amerika-somalier till mogadishu varje månad. T.o.m turismen där utvecklas. Sen skadar det ju inte att franska främlingsleguonärer slaktade al-shaabab.

Liberal medelklass skall vi sen utrota.
Senast redigerad av victortich 2018-05-25 kl. 21:14.
Citera
2018-05-25, 21:02
Medlem
bfilms avatar
Tror SD kan bli riktigt stora i skolvalet. Vilken betydelse det har i framtiden återstår att se. Hur har tidigare framgångar i skolval påverkat hur senare val gjorts?
Citera
2018-05-25, 21:06
Medlem
happilappis avatar
Kan man se hur många som röstade SD år 2014 på skolan? Hade varit kul att jämföra samma skolor 2014 vs 2018.
Citera
2018-05-25, 21:06
Medlem
Citat:
– Jag tror det ligger mycket grupptryck bakom eftersom eleverna kunde se vad kompisarna röstade på.
Detta stämmer väl på det riktiga valet också. Alla kan se vilken valsedel du väljer.
Ingen valsekretess där heller.

För övrigt är det inte förvånande att just detta sker i en liten stad i skåne. Är det inte en typisk arbetarklass-skola som vi talar om nu. SD i skåne är väl motsvarigheten till sossarna i norrland. Detta är ungefär lika förvånande som att moderaterna får 50% av rösterna vid skolval, i en skola där rikemansgossarna från Djursholm/Karlaplan går.
Citera
2018-05-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Kan man se hur många som röstade SD år 2014 på skolan? Hade varit kul att jämföra samma skolor 2014 vs 2018.

https://www2.mucf.se/skolval-2014/Va...ksdagP74y3t.do

Skåne - Kristianstad - Österänggymnasiet

(parti, antal röster, procent)
Moderaterna 127 19,18%
Centerpartiet 29 4,38%
Folkpartiet Liberalerna 74 11,18%
Kristdemokraterna 10 1,51%
Arbetarepartiet-socialdemokraterna 180 27,19%
Vänsterpartiet 19 2,87%
Miljöpartiet de gröna 96 14,5%
Sverigedemokraterna 101 15,26%
Piratpartiet 3 0,45%
Feministiskt Initiativ 3 0,45%
Övriga 20 3,02%
Citera
2018-05-25, 21:15
Medlem
KABUNs avatar
Det är väl knappt första gången SD fått höga siffror i skolvalet. På min tid var det VPK som fick de flesta rösterna. Tyckte det var lite pinsamt att majoriteten i klassen röstade på Kommunisterna. Det var väl mest för och chocka kan jag tro.
Citera
2018-05-25, 21:20
Medlem
Det är väl inte förvånansvärt. 25+% i september. Kommer bli panik riksdagen när dom fattar att dom måste lyssna.
Citera
2018-05-25, 21:20
Medlem
TS: vem är förvånad över röstsifforrna?
Citera
2018-05-25, 21:27
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigedumbokraten
Ni sitter och analyserar ett skolval. Vem bryr sig om vad dessa tonåringar tycker?
De är inte röstberättigade eller signifikanta för övriga befolkningen.
Det enda av vikt är SD:s valsedel och andelen väljare som står bakom SD:s valsedel på valdagen.
Det intressanta är ju inte elevernas val i sig, utan reaktionerna från politiker och skola. Det visar ju med all önskvärd tydlighet att de inte förstått någonting alls.

Givetvis är det så att det till stor del är en form av proteströster. Man röstar inte så mycket för någonting som man röstar mot någonting. Det är ju så att de som idag är tonåringar är de som får ta allra mest stryk i det mångkulturella experimentet. Samtidigt matas de med propaganda som står i rak motsats till det som de själva ser och upplever varje dag. Inte konstigt att de sätter sig på tvären och röstar rakt emot det som de blir "tillsagda" att göra. Det är en del av ungdomen och fasen mellan barn och vuxen.

Med all säkerhet så kommer det inte vara samma siffror i realiteten när de väl kommer ut och röstar på riktigt. Men det är nog rätt klart att just socialdemokratin är stendöd för denna generationen det handlar om nu.
Citera
2018-05-25, 21:32
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Tonåringarna hemma är alla SD de möter ju blattarna i skolan varje dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in