Citat:

Ursprungligen postat av 
BernardLoutre

Det är nog bäst att tysta ner det här i möjligaste mån, det skulle ju kunna locka fram mörka krafter hos våra ungdomar...

Jag tror de kommer av sig självt.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Kaffemedaffe

Minns att vi hade "skolval" när jag gick i skolan och SD, som då inte var ett riksdagsparti, fick 20%. Det blev omedelbart krismöte i klasserna med föreläsning om Förintelsen och vi fick också lyssna på en afrikan som under en hel lektion förklarade varför ordet "neger" var fel och i vilka sammanhang han själv blivit kallad för detta. Ingen av oss hade sagt neger till någon.

Dessa två tilltag säger mycket som skolans syn på SD och politisk åsiktsfrihet förresten. 
Nå, lyckades skolan omvända er eller cementerades era åsikter? I ditt fall vet jag men andra?
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Jiddraren

Det är inte resultatet i sig som är intressant i det långa loppet, det är reaktionerna från värdegrundsapostlarna som får en att dra på smilbanden. Antar de fick ett par hundra gråa håstrån bara av att höra det här.

Tänk hur mycket gråa hår de får om SD blir största parti eller AfS kommer in i riksdagen och driver sin agenda hårt.