2018-05-25, 20:02
Medlem
chimpsky666s avatar
Fast assadregimen är ju motsvarigheten till Sossesverige så det är inget att oroa sig för i Syriska fängelser eller dylikt vid lagöverträdelser.
Citera
2018-05-25, 20:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Tvångsrekryteringen är förkastlig och det har förekommit, inget jag förnekar men de är inte en systematisk folkrättsförbrytare samt så är det inte ens relevant kring hur vida de religiösa minoriteternas öde hade varit annorlunda utan YPG.

Ditt hyckleri visas åter igen då du inte fördömer syriska armen som har värnplikt och begränsar rörelsefriheten för män i stridsförd ålder för att tvinga de ut i strid. Samt så har hezbollah och shiamuslimska milliser rekryterat barn i högre skala än YPG. Den mest uppmärksammade är de afghanska ungdomarna som sänts ut för att i praktiken dö under hot av deportering eller utlovandet av ekonomisk kompensation till familj vid dödsfall.

Du borde väl ändå fatta att de alla hade blivit fördrivna eller systematiskt utrotade utan YPG? Det var ingen assad där att hjälpa.
Jag har inte försvarat sådant. Det finns en FN-rapport om just barnsoldater t.ex. Hittar inte länken om det nu. Där var inga grupperingar helt oskyldiga inkl. SAA men just regeringssidan uppvisade lägst antal anmärkningar. De hade dessutom inga barn i stridande förband. Det värsta förbrytarna var naturligtvis FSA på första plats och jihadisternainte inte långt efter. Kurderna var långt ifrån oskyldiga på den punkten. Har som sagt inte länken men det går säkert att googla fram.

Värnplikt är något helt annat men jag tycker nog att man i Damaskus allvarligt ska titta på det efter kriget.
Citera
2018-05-25, 20:08
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det bara visar hur lite intresserad du är över folks väl och ve. Bara dina ideologiska fränder får som de vill så duger det tydligen. Svårt att debattera med sådant folk tyvärr.

En person som antyder på att minoriteter förtjänar i viss mån förföljelsen de får uthärda lipar om att någon inte bryr sig om folks väl och ve?

Mina "ideologiska" vänner har det högsta moraliska kompasset i relation till andra aktörer i konflikten så att stödja de organisationer som verkar för en administration mest kompatibel med mänskliga rättigheter är att verka för människors välbefinnande.

Kvinnliga rättigheter, multietnisk tolerans och ekonomisk jämlikhet är skit enligt dig?

Fast ni fascister eller förlåt libertarianer "host".

Sedan vägrar du hålla en identisk måttstock mot Assad i princip alla andra aktörer. Du kritiserade tvångsrekrytering när det är en värnpliktig arme som strider för landet, påstår dig bry dig om kristna bara när Assad kan beskrivas som beskyddare och anklagar alla andra för bristande källkritik när du själv inte kan presentera en enda opartisk källa som verifierar din syn på händelseförloppet.

Riktigt pinsam presentation från din sida.
Citera
2018-05-25, 20:09
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Jag har inte försvarat sådant. Det finns en FN-rapport om just barnsoldater t.ex. Hittar inte länken om det nu. Där var inga grupperingar helt oskyldiga inkl. SAA men just regeringssidan uppvisade lägst antal anmärkningar. De hade dessutom inga barn i stridande förband. Det värsta förbrytarna var naturligtvis FSA på första plats och jihadisternainte inte långt efter. Kurderna var långt ifrån oskyldiga på den punkten. Har som sagt inte länken men det går säkert att googla fram.

Vill jättegärna se den FN-rapporten och sedan ser hur den speglar Assadregimens folkrättsregister så att de kan kastas i ansiktet på dig.

Värnplikt nämns inte då det är en officiell lagstiftning, men i praktiken är det samma sak då det är baserat på tvång.
Citera
2018-05-25, 20:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
En person som antyder på att minoriteter förtjänar i viss mån förföljelsen de får uthärda lipar om att någon inte bryr sig om folks väl och ve?

Mina "ideologiska" vänner har det högsta moraliska kompasset i relation till andra aktörer i konflikten så att stödja de organisationer som verkar för en administration mest kompatibel med mänskliga rättigheter är att verka för människors välbefinnande.

Kvinnliga rättigheter, multietnisk tolerans och ekonomisk jämlikhet är skit enligt dig?

Fast ni fascister eller förlåt libertarianer "host".

Sedan vägrar du hålla en identisk måttstock mot Assad i princip alla andra aktörer. Du kritiserade tvångsrekrytering när det är en värnpliktig arme som strider för landet, påstår dig bry dig om kristna bara när Assad kan beskrivas som beskyddare och anklagar alla andra för bristande källkritik när du själv inte kan presentera en enda opartisk källa som verifierar din syn på händelseförloppet.

Riktigt pinsam presentation från din sida.
Vad sitter du och fabulerar om människa? Inte för att jag står på Turken sida. Det gör jag inte. Men det finns goda skäl till att man betraktar just dessa kurder som terrorister. Nu kanske jag inte skulle vara så fördömande men att kalla YPG för någons sort frihetlig organisation som driver en humanistisk och liberal politik, då är man per definition hjärntvättad. Go natt på dig!
Citera
2018-05-25, 20:15
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Vad sitter du och fabulerar om människa? Inte för att jag står på Turken sida. Det gör jag inte. Men det finns goda skäl till att man betraktar just dessa kurder som terrorister. Nu kanske jag inte skulle vara så fördömande men att kalla YPG för någons sort frihetlig organisation som driver en humanistisk och liberal politik, då är man per definition hjärntvättad. Go natt på dig!

Bevisbördan ligger på dig. Bekräfta att YPG och Rojava gjort sig skyldiga till krigsförbrytelser och är ett mer repressivt samhälle än det som Assad och den syriska oppositionen representerar.
Citera
2018-05-25, 20:20
Medlem
chimpsky666s avatar
"Om du tolkar det så. Jag menar alla "kränkta" som inte förstår sin egen del i den misär de hamnat i ofta av sig själva. Och jag talar av egen erfarenhet; det djup som jag har tagit mig ur själv. Det var avgrundsdjupt och det gick först när jag slutade tycka synd om mig själv. Om du vill kalla mig fascist, jovisst, men efter den resan är jag i princip osårbar ska du veta. Så ös på bara!" Arbetet

Individuell självhjälp är likvärdigt med att komma över systematisk förföljelse i decennier enligt "Libertarianen"

"Alltså, kurderna skriker hela tiden om hur orättvist behandlade de har varit under hundratals år. Alla har varit taskiga mot dem. Et stabilt fok som har förmågan att organisera sig och bra framförallt när det gäller att knyta vänskapsförbund med andra folk hade för länge sedan haft en egen stat. Har man inte dessa egenskaper så blir det pannkaka av allt, frän det armeniska folkmordet och framåt..." Arbetet

Lite genocide victim blaming också. "Libertarianen" i sitt esse.
Citera
2018-05-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
...för sandnegern Assad får mig att tro att han är en sandneger själv...

Du är så underbart kontraproduktivt! Är det meningen eller? Är du ett rysstroll som kör med omvänd psykologi?
Citera
2018-05-25, 21:17
Medlem
Citat:
"Om du tolkar det så. Jag menar alla "kränkta" som inte förstår sin egen del i den misär de hamnat i ofta av sig själva. Och jag talar av egen erfarenhet; det djup som jag har tagit mig ur själv. Det var avgrundsdjupt och det gick först när jag slutade tycka synd om mig själv. Om du vill kalla mig fascist, jovisst, men efter den resan är jag i princip osårbar ska du veta. Så ös på bara!" Arbetet

Individuell självhjälp är likvärdigt med att komma över systematisk förföljelse i decennier enligt "Libertarianen"

"Alltså, mina kristna vänner skriker hela tiden om hur orättvist behandlade de har varit under hundratals år. Alla har varit taskiga mot dem. Et stabilt fok som har förmågan att organisera sig och bra framförallt när det gäller att knyta vänskapsförbund med andra folk hade för länge sedan haft en egen stat. Har man inte dessa egenskaper så blir det pannkaka av allt, frän det armeniska folkmordet och framåt..." Arbetet

Lite genocide victim blaming också. "Libertarianen" i sitt esse.
Jag justerade citatet lite, d v s det svartmarkerade. Han är inte snäll mot sina kristna vänner för det han säger om kurder det skulle han lika gärna säga om sina kristna vänner också. En hycklare som sagt! Alla som stödjer Assad, helt fanatisk, är hycklare, och de är inte få i tråden trots att de påstår att de skiter i Assad är det märkbart var de står. Fanatiker alltså!
Citera
2018-05-25, 21:55
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Bevisbördan ligger på dig. Bekräfta att YPG och Rojava gjort sig skyldiga till krigsförbrytelser och är ett mer repressivt samhälle än det som Assad och den syriska oppositionen representerar.

Det finns hur många PKKare inom YPG som helst. Många av deras ledning är PKKare. De har dessutom organiserat och sprängt 32 människor upp i luften i Ankara bara för två år sen.

Dessutom använde de sig i Afrin av självmordsbombare och hyllar fortfarande detta, för att inte nämna hur de utnyttjade civilbefolkningen som sköldar bara där...

Detta är dina värderingar, du försvarar dessa. Kom inte hit och snacka om humanism...
Citera
2018-05-25, 22:47
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Det finns hur många PKKare inom YPG som helst. Många av deras ledning är PKKare. De har dessutom organiserat och sprängt 32 människor upp i luften i Ankara bara för två år sen.

Dessutom använde de sig i Afrin av självmordsbombare och hyllar fortfarande detta, för att inte nämna hur de utnyttjade civilbefolkningen som sköldar bara där...

Detta är dina värderingar, du försvarar dessa. Kom inte hit och snacka om humanism...
Tjena!
Jag läste och såg på nyheterna att det var en extremistgrupp som hette *De kurdiska frihetsfalkarna* eller liknande som sprängde i Ankara, Pkk tog inte på sig det utan endast den gruppen gjorde det

Den enda kända självmordsbombningen en kurd varit inblandad i var denna, som skedde i Afrin.

https://www.google.se/amp/s/mobile.nytimes.com/2018/01/28/world/middleeast/kurds-female-suicide-bomber-syria.amp.html

Hon sprängde en tank och ett tiotal turkiska soldater i luften, det var inte nån marknad eller ett ställe fullt med civila smällen skedde utan då de blev attackerade av turkarna..

Du måste ha belägg ifall du pratar om att kurder skulle använda mänskliga sköldar, jag tycker det låter orimligt tills motsatsen är bevisad.
Citera
2018-05-25, 22:54
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan
Tjena!
Jag läste och såg på nyheterna att det var en extremistgrupp som hette *De kurdiska frihetsfalkarna* eller liknande som sprängde i Ankara, Pkk tog inte på sig det utan endast den gruppen gjorde det

Den enda kända självmordsbombningen en kurd varit inblandad i var denna, som skedde i Afrin.

https://www.google.se/amp/s/mobile.nytimes.com/2018/01/28/world/middleeast/kurds-female-suicide-bomber-syria.amp.html

Hon sprängde en tank och ett tiotal turkiska soldater i luften, det var inte nån marknad eller ett ställe fullt med civila smällen skedde utan då de blev attackerade av turkarna..

"Kurdistans Frihetsfalkar" tränar i PKKs baser. I normala fall så kommer du dö via en bilbomb eller liknande om du vågar starta något alternativ till PKK. Det är bara se hur Kani Yilmaz sprängdes i luftan när han lämnade PKK. "Kurdistans Frihetsfalkar" är något påhittat av PKK så att de i Europa inte behöver trängas i ett hörn när de spränger civila i luften.

Attacken i Ankara utfördes däremot av två YPGare som kom till Turkiet från deras territorium i Syrien...

Citat:
Du måste ha belägg ifall du pratar om att kurder skulle använda mänskliga sköldar, jag tycker det låter orimligt tills motsatsen är bevisad.

https://www.youtube.com/watch?v=cnBrsafjMDA

Glömde deras "V2" raketer som de sköt mot civila mål i Turkiet där en massa civila dödades. De sköt från egna städer och hade civila kläder för att skydda sig. Riktiga terrorister hela bunten...

https://www.youtube.com/watch?v=w3YbWmTU060
Senast redigerad av Yasko 2018-05-25 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in