2018-05-25, 17:09
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Förstår att du har varit på kurs och blivit hjärntvättad av den anarkomarxistiska sekten, till vilket du kommer att svara att de är de inte alls det.

Bara erkänn att du inte kan någonting om kurdiska politiska aktörer i mellanöstern och skämmer ut dig när du hävdar att "kurderna" övergav yaziderina när det är tvärt om. Sedan kan du besvara på hur ödesdigra konsekvenserna varit för den assyriska minoriteten i norra Syrien utan YPG-styrkorna?
Citera
2018-05-25, 17:11
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Jag kan förstå din desperation att du inte har ett land, jag försökte att förstå det själv men ikke. Ni är ett värdelöst folkslag fast att ni hade vapen i händerna. Lika fega och usla som kurden själv. Att slå er halvt fördärvat med spadar hjälpe oss inte nämnvärt eller er, det tog oss bara mer tid......

Jag har ett land, Sverige. Vad för vapen syftar du på? Hade vi haft vapen hade vi varit först i ledet med att skjuta huvudet av er islamister förstår du väl? Vi hade gjort det med välvilja dessutom.

Citat:
Nej, men ibland önskade att jag var en.

Nä, han är inte arab. Inte jude. Han är inte genetisk kopplad till turkar. Då återstår bara bosniaker eller en kosovoalban som lever på att stjäla cyklar. Du får välja nu vad du är egentligen.
Citera
2018-05-25, 17:12
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Nej, men ibland önskade att jag var en.

Heroism de visade på när det försvarade bosnien från fascistiskt ultranationalister (chetniks) kommer bli skrivet i historien långt framöver.

Om du identifierar dig med förföljda folk så som bosniaker bör du generalisera det globalt och försvara assyrier/syrianer istället för att kasta skit på en av de mest försvarslösa och förföljda grupperna internationellt.
Citera
2018-05-25, 17:49
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Alla syrier borde se det som sin plikt att åka hem och hjälpa till att bygga upp landet!
Sverige får bita ihop och avstå deras kompetens och spännande kultur.
Förhoppningsvis kan de ta med sig en svensk syn på konflikthantering, feminism osv.
Citera
2018-05-25, 18:37
Medlem
humanlifes avatar
Nya uppmaningar till terroristerna i Dara’a att ge upp.
Jag har undrat vad SAA skriver i sina flygblad sådana här gånger. Här får vi veta det:

Syrian Army Calls On Militants in Southern Syria to Surrender Ahead of Offensive

“Your life and your children's future is more important than your stubbornness. Dear combatant, for whom are you gambling your life? You have two choices: either your inevitable death or surrendering. The Syrian Army is advancing. Make up your mind before it is too late,” a leaflet dropped over southern Syria on Friday reads.

https://sputniknews.com/military/201805251064818178-syrian-army-deraa-offensive/
Citera
2018-05-25, 18:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Bara erkänn att du inte kan någonting om kurdiska politiska aktörer i mellanöstern och skämmer ut dig när du hävdar att "kurderna" övergav yaziderina när det är tvärt om. Sedan kan du besvara på hur ödesdigra konsekvenserna varit för den assyriska minoriteten i norra Syrien utan YPG-styrkorna?
Ljuger Yaziderna?:

https://twitter.com/rcallimachi/status/913172841834704897
Citera
2018-05-25, 19:14
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ljuger Yaziderna?:

KRG är inte Rojava och Peshmerga är inte PKK. Är du mentalt invalid? Kognitiv dissonans på hög nivå.

Nej, de ljuger inte för de pratas inte ens om YPG/PKK i denna jävla länk.
Citera
2018-05-25, 19:22
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ljuger Yaziderna?:

och åter igen vad hade hänt med de religiösa minoriteterna i norra Syrien utan närvaron av YPG styrkor?
Citera
2018-05-25, 19:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
KRG är inte Rojava och Peshmerga är inte PKK. Är du mentalt invalid? Kognitiv dissonans på hög nivå.

Nej, de ljuger inte för de pratas inte ens om YPG/PKK i denna jävla länk.
Det är kurder på båda ställena och det är deras förmåga att bygga och underhålla samhällen vi pratar om. Ser absolut ingen anledning att differentiera mellan olika kurdgrupper. Jag är dessutom än mer tveksam över kurderna i Syrien.
Citat:
och åter igen vad hade hänt med de religiösa minoriteterna i norra Syrien utan närvaron av YPG styrkor?
Du vet mycket väl att det finns delade meningar om det:

(FB) Konflikten i Syrien
Senast redigerad av arbetet 2018-05-25 kl. 19:49.
Citera
2018-05-25, 19:55
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Det är kurder på båda ställena och det är deras förmåga att bygga och underhålla samhällen vi pratar om. Ser absolut ingen anledning att differentiera mellan olika kurdgrupper. Jag är dessutom än mer tveksam över kurderna i Syrien.

Det är för att du är en obildad propagandapparat som inte har självsäkerheten att erkänna att du har fel.

Att etablera en funktionell administration med den mest progressivaste lagstiftningen i mellanöstern när man samtidigt får uthärda ekonomiska blockader, folkmordsbenägna islamister med stöd av inflytelserika stater och likgiltighet från den "legitima" regeringen i Damaskus är inte tillräckligt för att göra sig värd av autonomi?

Det ska istället ge upp sitt område till en rasistisk diktatur som förföljt deras folk och övergett dem i stridens hetta?

Du är riktigt sjuk människa och kan förstå det lite nu när du vädrat med dina fascistiska resonemang tidigare. (Libertarian )

Saddam Hussein fick repet, Gaddafi fick en kniv i arslet och Bashar får förhoppningsvis en behandling likt din italienska kompis mussolini.

(Nej, jag stödde inte invasionen av Irak eller NATO:s flygbombing av Libyen men tycker trots detta att dessa as förtjänade att dö. Av interna demokratiska krafter då utan några jävla jänkare.)
Citera
2018-05-25, 20:00
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Du vet mycket väl att det finns delade meningar om det:

(FB) Konflikten i Syrien

Tvångsrekryteringen är förkastlig och det har förekommit, inget jag förnekar men de är inte en systematisk folkrättsförbrytare samt så är det inte ens relevant kring hur vida de religiösa minoriteternas öde hade varit annorlunda utan YPG.

Ditt hyckleri visas åter igen då du inte fördömer syriska armen som har värnplikt och begränsar rörelsefriheten för män i stridsförd ålder för att tvinga de ut i strid. Samt så har hezbollah och shiamuslimska milliser rekryterat barn i högre skala än YPG. Den mest uppmärksammade är de afghanska ungdomarna som sänts ut för att i praktiken dö under hot av deportering eller utlovandet av ekonomisk kompensation till familj vid dödsfall.

Du borde väl ändå fatta att de alla hade blivit fördrivna eller systematiskt utrotade utan YPG? Det var ingen assad där att hjälpa.
Citera
2018-05-25, 20:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är för att du är en obildad propagandapparat som inte har självsäkerheten att erkänna att du har fel.

Att etablera en funktionell administration med den mest progressivaste lagstiftningen i mellanöstern när man samtidigt får uthärda ekonomiska blockader, folkmordsbenägna islamister med stöd av inflytelserika stater och likgiltighet från den "legitima" regeringen i Damaskus är inte tillräckligt för att göra sig värd av autonomi?

Det ska istället ge upp sitt område till en rasistisk diktatur som förföljt deras folk och övergett dem i stridens hetta?

Du är riktigt sjuk människa och kan förstå det lite nu när du vädrat med dina fascistiska resonemang tidigare. (Libertarian )

Saddam Hussein fick repet, Gaddafi fick en kniv i arslet och Bashar får förhoppningsvis en behandling likt din italienska kompis mussolini.

(Nej, jag stödde inte invasionen av Irak eller NATO:s flygbombing av Libyen men tycker trots detta att dessa as förtjänade att dö. Av interna demokratiska krafter då utan några jävla jänkare.)
Det bara visar hur lite intresserad du är över folks väl och ve. Bara dina ideologiska fränder får som de vill så duger det tydligen. Svårt att debattera med sådant folk tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in