2018-05-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSchmidt
Såg nyss en bild ifrån vägen precis innan den omtalade skylten (intill bullerplanket) passeras. Ser man platsen där LW hittades ifrån den vinkeln men även ovanifrån så är det (åtminstone för mig) helt klart att förövaren eller förövarna placerade henne där för att göra det så svårt som möjligt för någon att hitta hennes kropp.
Inbillar mig också att GM bör ha viss kännedom om området kring och vid platsen där hon hittades för att ta beslutet att placera henne just där. Tror också att hon kände GM. Annars så tvivlar jag på att hon lämnar bostaden mitt i natten. Om någon för henne okänd person skulle tränga sig på in i bostaden mitt i natten så borde hon med näbbar och klor kämpa för sitt liv där. Tror bestämt att hon blev utlockad mitt i natten av någon för henne känd person. Efter att ha tagit del utav en hel del information här på FB men även ifrån andra källor så skulle det inte förvåna mig om LW är den som ofredat och stalkat SD och kanske också HD. Det är hennes anmälan utav SD som hon senare tog tillbaka som gör mig konfunderad och skapar tankar åt det hållet.

Absolut. Jag tror också LW inte är helt "oskyldig" i det här fallet.
Hånande bilder där hon kallar sin bekant för "TummetottXXXXXXXXX" , maniskt beteende i största allmänhet, hyperaktiv och kontrollerande som vissa vittnat om.

Jag tror absolut någon kan ha "tröttnat" och anstiftat gärningen.
Vem som utfört den är en gåta. Även för polisen.
Citera
2018-05-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Att det tog tid innan vi fick ID kan tyda på en sargad kropp och den värme som varit dessa dagar har nog gjort sitt med hennes utseende.

Rävar grävling råttor kan ställa till det något
rent för jävligt.
Citera
2018-05-25, 18:05
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Hånande bilder där hon kallar sin bekant för "TummetottXXXXXXXXX" , maniskt beteende i största allmänhet, hyperaktiv och kontrollerande som vissa vittnat om.

Ja, här kan vi sitta och fundera. När (om) de griper nån så blir väl denne frisläppt pga av att han/hon handlat i självförsvar.
Citera
2018-05-25, 18:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, det ser inte bättre ut...trigga inte igång mej nu.
Jag är lite fundersam över polisen agerande...om de har tillräckligt mycket (indicier eller tekniska spår) eller misstankar efter alla förhör så borde det räcka för en häktning i utevaro.
Då är det ju lättare att få hem dem. Man ska ju inte behöva vänta in en mordmisstänkt?
Nåt kan peka åt andra gärningsmän.
Vem vet vad de sitter och trycker på?
Å andra sidan verkar allt ta onormalt lång tid. Uppgiften om identiten t ex.
Varför?

Undrar om det finns några vildsvin där!? 😉

Jag tror och hoppas de får fram DNA-spår, jobbigt att det ska ta så lång tid bara. Själva dödsorsaken ska de väl få fram lite tidigare tycker man.

I min korg ligger bara ägg med folk hon känner, inte ens en brasklapp under.
Citera
2018-05-25, 18:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Visserligen men det är ju inte enbart med synen man fastställer identiteten.
Jag har varit med om att totalt oigenkännliga vattenlik blivit snabbare identifierade.
Håller med men min slutsats är att om de genast sett att det var LW så hade det gått fortare.
Citera
2018-05-25, 18:12
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren

Jo LW är helt oskyldig till mordet på sig själv, tror vi åtminstone eftersom allt pekar bort från självmord. Att hon provocerat ngn innebär INTE att hon är medskyldig till att bli mördad. Man får inte ha ihjäl någon hur arg man än blir.
Citera
2018-05-25, 18:12
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Undrar om det finns några vildsvin där!? 😉

Jag tror och hoppas de får fram DNA-spår, jobbigt att det ska ta så lång tid bara. Själva dödsorsaken ska de väl få fram lite tidigare tycker man.

I min korg ligger bara ägg med folk hon känner, inte ens en brasklapp under.

Jag vågade inte fråga hur stort vildsvinsbeståndet är i trakten
Har du en stor korg? Hon verkar ha många bekanta.
Citera
2018-05-25, 18:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Precis. LW var då endast anmäld försvunnen. Hon kunde varit ombord på ett tåg eller flyg och frivilligt begett sig från sitt hem. Bullerplank sätts upp för att skydda bostadsområden från oljud, så vad det gäller alla spekulationer här om vad som är brottsplats respektive fyndplats kan vi säkert lägga i högen "spekulationer". Vi vet ingenting om detta än så länge och kan bara hoppas att man kan lösa mordet. Om det är ett mord?! Vi har inte fått besked om dödsorsaken ännu. Allmänheten är självklart upprörda och värst är det för anhöriga och vänner och bekanta.

När det gäller att en hundägare på promenad hittade och anmälde fyndet så får vi vara nöjda med att LW:s kropp hittades. Det är i sådana här fall av försvinnanden inte helt ovanligt att andra än polisen gör fynden. Det var väl promenerande allmänhet som hittade den unga kvinnans skalle i skogen och flera år senare gjorde byggnadsarbetare fyndet av hennes kropp, då de grävde för anläggningsarbete. Vi har flera försvunna personer som inte har hittats trots intensiva sök av både polis och Missing People. Ingen har t.ex. råkat stöta på Lelle Hildebrand. Trots att jag varit ute mycket på hundpromenader och ute i skog och mark, så har jag haft turen att inte stöta på sådana här fynd. I grunden antar jag att vilken hund som helst skulle "markera" om de gör sådana här fynd.

Nu har ju vittnen hört hjärtskärande skrik komma från fyndplatsen. Det talar för att fyndplats även är brottsplats.
Citera
2018-05-25, 18:16
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Håller med men min slutsats är att om de genast sett att det var LW så hade det gått fortare.

Javisst, de borde ha sett det, särskilt som de visste att hon var försvunnen- Signalement fanns ju och kanske även uppgift om klädsel.
Då hade det ju gått snabbare att få fram en korrekt identitet.
Citera
2018-05-25, 18:19
Medlem
Citat:
Det tror jag inte. Dom utgick garanterat från att det var hon från början. Funkar liksom inte så..." Vi ger fan i att göra något och sätter oss och väntar tills kroppen är officiellt identifierad".
Citera
2018-05-25, 18:21
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Barnet som fyllde år bor hos pappan och kom till Lenas bostad tillsammans med honom på morgonen. Polisen brukar normalt ha is i magen när vuxna försvinner. De borde sökt "normala" anledningar att hon gått ut någonstans först. Att direkt börja tänka på människorov är mycket ovanligt och bör ha baserats på något speciellt fynd.
Äldste sonen (16 år) är skriven hos sin pappa men det var den yngste som fyllde år (12) och om han var skriven och bodde hos sin mamma vet vi inte, inte heller hur det var med dottern (15 år). Vet inte hur mycket man ska lita på dem som känner till familjen lite och som har skrivit här men jag tycker att det har låtit på dem som att yngste sonen, födelsedagsbarnet, sov i Lenas bostad den natten. Mer oklart i så fall hur det var med de två äldre, om de också bodde där den natten, eller kanske någon av de två (dottern t ex). Det har varit några olika versioner om det. Jag har I alla fall fått uppfattningen at åtminstone 12-åringen fanns där då men det kan förstås vara åt helskotta fel. En version vi har fått är att de två äldsta kom med sin pappa på morgonen för att uppvakta sin lillebror, en annan att alla tre fanns där. Ursäkta om jag är övertydlig och tjatig eller om jag bara rör till det.

På Ratsit registreras bara barn över 16 år. Någon som vet hur det är på hitta.se och Eniro? På hitta.se - men inte på Ratsit - ser man vad som troligtvis är ett barn, en flicka, på samma adress som Stefan D men de ska tydligen ha två flickor, han och HD, men var den andra bor framgår inte någonstans. Någon som vet hur gamla de är? Ungefär lika gamla som UW:s och LW:s barn kanske och gick på samma skola? De kanske t o m umgicks för allt vad vi vet. Fast det är väl OT.
Citera
2018-05-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frasse1962
Håller med dig fullständig. Läste i NA nu att dom fortfarande inte kan fastställa dödsorsaken. Helt jävla sjukt
Okej.
Vad stod det mer i artikeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in