Citat:
För mej fungerade kombin Imovane 7,5mg/Propavan 25mg bäst, men otroligt "meckigt" att jämt behöva hålla reda på tider och doser...men bättre än att inte sova alls. Försökte hålla mej till 1/2 -1 av varje och Propavan ca 3-4 timmar innan Imovane.
Du verkar som många andra ha en överaktiv hjärna. Jag har märkt att jag egentligen inte kan dricka kaffe, ens på morgonen-möjligen en liten kopp väldigt tidigt. Likaså för mycket socker och choklad kan påverka sömnen. Prova att testa en vecka hur du mår om du skippar koffein och socker. Kunde inte heller meditera innan jag började med yoga. Märkte om jag yogade först kunde jag stilla tankarna såpass att det gick att sitta i stillhet åtminstone 10-15 minuter. Morgonen funkar annars bäst, aldrig kvällstid. Alkohol ingen höjdare förstås, men gräs ska vara bra...
Du verkar som många andra ha en överaktiv hjärna. Jag har märkt att jag egentligen inte kan dricka kaffe, ens på morgonen-möjligen en liten kopp väldigt tidigt. Likaså för mycket socker och choklad kan påverka sömnen. Prova att testa en vecka hur du mår om du skippar koffein och socker. Kunde inte heller meditera innan jag började med yoga. Märkte om jag yogade först kunde jag stilla tankarna såpass att det gick att sitta i stillhet åtminstone 10-15 minuter. Morgonen funkar annars bäst, aldrig kvällstid. Alkohol ingen höjdare förstås, men gräs ska vara bra...
Ska ha 10 Imovane som väntar på mig på Apoteket nu efter jobbet. Mer än så blev det inte. Lite kul att läkaren talar i termer av "jag vill ju inte att du ska bli beroende", när det måste vara så tydligt att jag redan är djupt beroende. Kommer garanterat ta ikväll, har väntat på att kunna andas igen i fem veckor. Men funderar på att krossa och bara se om en del av en tablett har någon som helst effekt. Vill att det ska räcka så länge som möjligt. Kommer nog skippa Prop just ikväll. Socker vet jag att jag mår bra av att minska på men är himla skeptisk till det här med att dra ner på koffein. Har aldrig fått huvudvärk av det som verkar vara så vanligt utan enbart positiva effekter. Rädd att fungera ännu sämre utan och har inte råd att göra det.