Kollade planritningen. Behövs så många matsalar/matrum? Finns tydligen ett i källaren (+ ett vinrum/matrum bredvid vinkällaren). Trots att det inte finns något kök i källaren. Sedan finns det två matsalar på plan 1. Tror knappast någon går från köket på plan 1 (inte entrevåning, utan våningen ovanför det) ner till källarens matsal (två våningar ner) för att äta i alla fall. Udda.
"uteplats i den stora ljusgården" står det i källarannonsen. håhåjaja. Omskrivning som heter duga...
"Varmt välkomna till ett hem vi är stolta att få representera!" står det i den andra annonsen. representera?
En del av fönstren ser ut att vara frostade en bit upp. Undrar hur högt. Det ser ut som normallånga personer lätt ser över kanten. Gick det inte att hyra ut till nån annan verksamhet, som behöver skyltfönster?
Senast redigerad av Persiljan 2018-05-24 kl. 22:51.
Här finns nu möjligheten att förvärva en unik villa i Rydbo Saltsjöbad/Svavelsö på sydvästvänd sjötomt! Huset är ritat av Wingårdhs arkitektbyrå (www.wingardhs.se)
Arkitektritad styggelse på utsidan, normal insida. Villor med innergård är väl inte så vanligt heller men coolt.
Ja smaken är olika. Jag gillar det här huset, framför allt utsidan. Fasaden mot vattnet var i och för sig inte helt lyckad. Fönstersättningen ser lite rörig ut, med blandningen av fasta och öppningsbara fönster som har olika breda karmar. Invändigt är det kanske lite väl mycket korridorer, men jag tror det är ett trivsamt hus. Och läget kan man inte klaga på.
Kollade planritningen. Behövs så många matsalar/matrum? Finns tydligen ett i källaren (+ ett vinrum/matrum bredvid vinkällaren). Trots att det inte finns något kök i källaren. Sedan finns det två matsalar på plan 1. Tror knappast någon går från köket på plan 1 (inte entrevåning, utan våningen ovanför det) ner till källarens matsal (två våningar ner) för att äta i alla fall. Udda.
Den har legat ute till försäljning för några åt sedan, då med bilder. Den är helt grotesk.
Jag lyckades hitta några av bilderna åt er i ett gammalt repotage från den gången, det är mest troligt samma ägare.