2018-05-24, 21:33
Medlem
Utopiantoss avatar
Ipsos maj 2018.
Sammanställning för bättre överblick. Detta är SD's bästa resultat i Ipsos någonsin. Nytt rekord!
https://samtiden.nu/2018/05/ipsos-bekrafar-trenden-s-pa-vag-mot-kollaps/

V 9 procent (+1)
S 24 procent (-2)
MP 4 procent (+-0)

SD 20 procent (+3)

C 9 procent (-3)
L 5 procent (+-0)
M 22 procent (+1)
KD 4 procent (+1)

Edit: Jag var visst sen på bollen. Det skrivs så mycket i denna tråd att jag fick gå tillbaka många sidor. Men det är ju rekord, så kanske lika bra att det står kvar.
Senast redigerad av Utopiantos 2018-05-24 kl. 21:42.
2018-05-24, 21:34
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hennesmun
Tror ni valfilmen hjälpt SD att höja sig i opinionsmätningarna?

[url]https://m.youtube.com/watch?v=n40tm2P374w[/ur]

Valfilmen ger intryck av att vara en mycket effektiv opinionsbildare för SD!

Även om trenden för SD nu är så stark, att någon välgjord valfilm knappast behövs för att ytterligare säkerställa SD som största parti...
2018-05-24, 21:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
SD`s valfilm är stark, så rakt på sak det går. Jag antar.., att det kommer att komma någon till innan valet. Skall bli intressant att se vad det blir.
Ja de kommer släppa filmer med lösningar och hopp. Denna första var för att visa hur dåligt allt är sedan kommer förslagen och lösningarna.
2018-05-24, 21:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Igår skrev jag ett inlägg som innehöll följande rader: "När jag skrev det i höstas så var SD i full panik och hade tappat ca 3 % efter en illa skött Hanna Wigh affär som du minns..."

Blir ju ofta ansatt rätt hårt i tråden pga av meningsmotståndare men jag undrar om inte detta var rekord.

Många gånger har jag sagt nu att jag inte bryr mig så mycket om partiet SD men avskyr deras väljare, och jag tror aldrig jag känt det tydligare än nu.

Vad fan är det för fel på er?

Det var FULL PANIK i såväl i SD's ledning, på SD's anhängare i sociala medier samt i den här tråden.

SD, när du skiter fullständigt i all anständighet och heder.
Trams. Den "affären" hade ingen som helst påverkan på opinionssiffrorna.
2018-05-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Ipsos maj 2018.
Sammanställning för bättre överblick. Detta är SD's bästa resultat i Ipsos någonsin. Nytt rekord!
https://samtiden.nu/2018/05/ipsos-bekrafar-trenden-s-pa-vag-mot-kollaps/

V 9 procent (+1)
S 24 procent (-2)
MP 4 procent (+-0)

SD 20 procent (+3)

C 9 procent (-3)
L 5 procent (+-0)
M 22 procent (+1)
KD 4 procent (+1)
Rekord ja, 20 nej... men det var DN:s val att avrunda så de får skylla sig själva att de tvingades skriva ut 19,5 som 20.

Här är Ipsos med decimaler:

2017-03 18,2 (här har status.st fått det till 18,3 vilket är fel, 16,9+1,3 är inte 18,3. Därför ligger alla Ipsos 0,1 för högt fram till status.st gav upp och började skriva heltal)
2017-04 17,5
2017-05 18,5
2017-06 18,2
2017-08 18,8 (står som 18,9 på status.st)
2017-09 17,5
2017-10 14,8
2017-11 15,9
2017-12 16,3
2018-01 16,4
2018-02 15,6
2018-03 16,5
2018-04 17,1
2018-05 19,5
2018-05-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Att SD vinner i skolval efter skolval visar att ungdomarna är smartare än att ta till sig propaganda från ljugmedia.

SD är störst bland ungdomar numera, enligt Yougovs senaste mätningar.

Och det är förståeligt! Det är ju ungdomarna som drabbas hårdast av den totalt vansinniga massinvandringen.

Svenska ungdomar hamnar sist i allt. Invandrare har förtur till bostäder, kvoteras in i skolor, ges extra bidrag osv...

Svenska ungdomar har blivit andra klassens ungdomar i sitt eget land. Tro fan att SD vinner!

Och genvägen till svenska kvinnliga väljare går via - svenska barn och ungdomar. Mamma, mormor och farmor får lättast sin PK-indoktrinering kortsluten av kärleken och oron de känner för sina barn och barnbarn.
2018-05-24, 22:18
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja. De lärare jag känner som har lite vettiga åsikter har sagt upp sig & bytt jobb för rätt länge sedan.

De gallras bort redan under utbildningen.
2018-05-24, 22:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
De gallras bort redan under utbildningen.
Nuförtiden är det absolut så. Hur lärarutbildningen fungerar beskrivs i väldigt tydliga ordalag i den här klassiska tråden:
(FB) Sanningen om lärarprogrammet (Varning för känsliga)
2018-05-24, 22:25
Medlem
fernebos avatar
Förre M-ministern Sven Otto Littorin tror att SD mycket väl kan bli största parti i höst. Han tror också att de kommer att släppa fram en svag M-regering som de kan kontrollera. Att Åkesson drar sig tillbaks och att SD:s mål härnäst blir att ta makten över LO:

Citat:
Den tidigare arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin (M) tror att opinionsframgångarna för Sverigedemokraterna kommer att fortsätta.

– De kan mycket väl bli största parti, samtidigt som Socialdemokraterna gör sitt sämsta val sedan någon form av demokrati infördes i Sverige, säger han till Expressen.

Den analysen delas av bland andra välfärdsentreprenören Peje Emilsson som står Moderaterna nära.

– Jag håller inte för uteslutet att SD blir störst i valet, säger han till Dagens Industri i dag.

I ett Facebookinlägg tidigare i veckan analyserade Sven Otto Littorin vad detta skulle innebära:

"Jag tror SD kommer göra allt de kan för att få en så svag regering som möjligt - det ligger i deras intresse att se de andra två större partierna misslyckas. Det mest sannolika är att de släpper fram Moderaterna i en enpartiregering."

Citat:
Med de nuvarande framgångarna i ryggen – inte minst bland LO:s medlemmar – väntas SD sedan försöka ta över LO, tror Littorin.

"Den finaste fjädern i hatten, för att bryta Socialdemokraterna för evigt, vore förstås att bli största parti bland LO-medlemmar - dit är det inte långt - för att sedan steg för steg lägga sig under LO:s organisation - och kassa. Den dagen kommer när SD kommer försöka, var så säker."

– Det kommer inte att dröja länge förrän de försöker vrida LO ur sossarnas grepp.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/littorin-akesson-lamnar-efter-valet/
2018-05-24, 22:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Förre M-ministern Sven Otto Littorin tror att SD mycket väl kan bli största parti i höst. Han tror också att de kommer att släppa fram en svag M-regering som de kan kontrollera. Att Åkesson drar sig tillbaks och att SD:s mål härnäst blir att ta makten över LO:

Ganska insiktsfullt av den gamle skojaren.
2018-05-24, 22:41
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Igår skrev jag ett inlägg som innehöll följande rader: "När jag skrev det i höstas så var SD i full panik och hade tappat ca 3 % efter en illa skött Hanna Wigh affär som du minns..."

Blir ju ofta ansatt rätt hårt i tråden pga av meningsmotståndare men jag undrar om inte detta var rekord.
Många gånger har jag sagt nu att jag inte bryr mig så mycket om partiet SD men avskyr deras väljare, och jag tror aldrig jag känt det tydligare än nu.
Vad fan är det för fel på er?
Det var FULL PANIK i såväl i SD's ledning, på SD's anhängare i sociala medier samt i den här tråden.
SD, när du skiter fullständigt i all anständighet och heder.

Hur är det med din egen panik? Sd 15% kunde kanske höjas till 17% sa du! Minns, glömt? Men snittet är 20% nu även men skräpinstitut och de flesta anar att det rör sig om minst 25%. Nej SD;s anhängare råkar aldrig i panik. De vet att det går ner vid skandaler men att det alltid går upp igen. Om valet sammanfaller med en topp så blir det en dryg dubblering sedan 2014, annars något mindre.

Det är kul men själv ser jag utslagning av Mp, Kd och L samt att feministerna sjunkit ihop totalt som mycket roligare.
2018-05-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Kunde vara skriven av mig själv. Alla mina talepunkter.
  1. Största parti
  2. Släpper fram M-regering
  3. Jimmie avgår
  4. LO
Att ta över LO är enklare än man tror. Det räcker med en lag som förbjuder facket att diskriminera SD-medlemmar när det kommer till förtroendeuppdrag. Resten sköter sig självt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in