2018-05-24, 01:41
Medlem
GudrunStarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
VARFÖR så upprörd? Alla vill väl ha ett svar om vad som hände och framförallt VEM eller VILKA som gjort vad? Vad har GudrunStark att tillföra mer än att du är upprörd?
Vad som upprör mig är nog en tveksamhet för vissa medn det är en självklarhet för andra.

Du har nog rätt. Alla vill ja ett svar MEN endel har redan beståmt sitt svar och arbetar bara på att få det svaret hållbart..

Alla som skriver tillför något, är det inte så eller ska vi rada upp oss och klargöra vad vi tillför? Och sedan då?

Jag tycker fler borde var arga och dessutom ge uttryck för det. Det är inget fel i det.
Citera
2018-05-24, 02:00
Medlem
GudrunStarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Han kanske var kar i villan och passade telefonen/hemmet, i fall Helena skulle ringa eller dyka upp. Då är det inte konstigt att U åkte till PW i Töreboda för att hämta Helenas plånbok.
Låt oss säga att don syster försvinner. Du är utom dig av oro. Varför skulle du mitt i det känslomässiga kaoset sätta dig i en bil för att åka och hämta hennes plånbok som är i säkert förvar menar du?
Även om du har telrfonvakt!?
När Ulrika lämnar hemmet är hon utom kontakt med undantag från stunden det tar att hämta plåboken
Berätra VARFÖR plåboken är så viktigt att fokus kan flyttas från att hitta Helena till att hämpa en plånbok...
Citera
2018-05-24, 02:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudrunStark
Låt oss säga att don syster försvinner. Du är utom dig av oro. Varför skulle du mitt i det känslomässiga kaoset sätta dig i en bil för att åka och hämta hennes plånbok som är i säkert förvar menar du?
Även om du har telrfonvakt!?
När Ulrika lämnar hemmet är hon utom kontakt med undantag från stunden det tar att hämta plåboken
Berätra VARFÖR plåboken är så viktigt att fokus kan flyttas från att hitta Helena till att hämpa en plånbok...

Jag menar ingenting. Det har undrats varför U lämnade hemmet, när Helena inte kommit hem. Då hade det inte kommit uppgifter om att det fanns någon i huset. Nu när det verkar som att det gjorde det, så kan det ha varit en anledning till att U vågade lämna hemmet (och att någon skulle finnas där i fall Helena skulle komma hem eller om hon eller någon annan skulle ringa). Dessutom kanske det inte hade gått in riktigt för henne att något fatalt hade kunnat inträffa. Det har inget att göra med hur jag själv skulle göra.

Jag har ingen aning om varför U hämtade plånboken. Det får du fråga henne om.
Citera
2018-05-24, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Enligt dokumentären så ska inte mannen " pilot" vara omtalad här , inte hans namn heller. Om det bara är något för att " skydda personen vet vi ju inte men varför skulle bla PW säga så om han hade diskuterats här inne🤔

Detta uttalande kom innan KM kom upp här😉
Citera
2018-05-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det har undrats varför U lämnade hemmet, när Helena inte kommit hem.

Jag har ingen aning om varför U hämtade plånboken. Det får du fråga henne om.

I kris agerar individer olika. Vissa handlar icke rationellt. Tror det passar in på beskrivning av Ulrikas agerande.

Om uppgiften att TP var kvar i villan stämmer, är det förmodligen orsaken till att Ulrika lämnade bostaden för att hämta plånboken. TP kvar som telefon bevakare. Den händelsen har antagligen fått sin förklaring.
Senast redigerad av Propparn 2018-05-24 kl. 10:07.
Citera
2018-05-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
I kris agerar individer olika. Vissa handlar icke rationellt. Tror det passar in på beskrivning av Ulrikas agerande.

Om uppgiften att TP var kvar i villan stämmer, är det förmodligen orsaken till att Ulrika lämnade bostaden för att hämta plånboken. TP kvar som telefon bevakare. Den händelsen har antagligen fått sin förklaring.

OM TP var hemma är ju han oxå en misstänkt? Eller tänker jag fel?
Citera
2018-05-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
OM TP var hemma är ju han oxå en misstänkt? Eller tänker jag fel?

Teoretiskt möjligt, men vad skulle motivet vara? Dessutom hade han högst sannolikt alibi i form av Ulrika under ”den kritiska tidpunkten” på natten då dådet skedde! Tillåt mig tvivla på hans inblandning!

Nä, det finns bättre bud...
Citera
2018-05-25, 17:46
Medlem
Citat:
Teoretiskt möjligt, men vad skulle motivet vara? Dessutom hade han högst sannolikt alibi i form av Ulrika under ”den kritiska tidpunkten” på natten då dådet skedde! Tillåt mig tvivla på hans inblandning!

Nä, det finns bättre bud...

Jo - helt klart , men tycker att UA som varit med i Teve för att berätta ALLT. Tycker inte det blir bra...OM det nu var så att UA hade sällskap hemma - en berättelse som utelämnar vissa saker blir till slut inte trovärdig hos dem som lyssnar...om du förstår min tanke. Ha en bra helg
Citera
2018-05-26, 20:31
Medlem
Citat:

Men är det verkligen en katastrof det ulrika upplever på morgonen. Helena är 22 år och hon har varit ute på sommarland. Hon har dessutom varit glad i någon.
I vanliga fall händer det ju att unga sover över borta. Helena kan ju ha somnat i soffan hos denne någon.
Varför skulle ulrika förmodat ett mord direkt. Det kanske var så att ulrika trodde Helena skulle komma hem under dagen ?
Citera
2018-05-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Men är det verkligen en katastrof det ulrika upplever på morgonen. Helena är 22 år och hon har varit ute på sommarland. Hon har dessutom varit glad i någon.
I vanliga fall händer det ju att unga sover över borta. Helena kan ju ha somnat i soffan hos denne någon.
Varför skulle ulrika förmodat ett mord direkt. Det kanske var så att ulrika trodde Helena skulle komma hem under dagen ?

Hej Henis
Kan du förklara lite mer hur du tänker? Låter intressant.
Mvh
HB
Citera
2018-05-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis

Förmodligen pga telefonsamtalet systrarna hade haft på natten (01:30). De hade bestämt att småprata och dricka te.
Citera
2018-05-26, 21:44
Medlem
Citat:
Förmodligen pga telefonsamtalet systrarna hade haft på natten (01:30). De hade bestämt att småprata och dricka te.

Ja den tesen håller ju inte Henis! Berätta mer hur du tänker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in