2018-05-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Intressanta uppgifter, när var det bröllopet? Det skulle snarast kunna stärka det faktum att hon fått prata med honom. Och varför i herrans namn ser hon inte till att dementera även honom som alla andra om de är vänner.

Professionen blir ett hinder för dementi.

Man kan även vända på det. Uppgifterna stärker det faktum att relations historiken blir ett hinder till intervjun från bådas håll. Inget blir objektivt bara missvisande i affekt.

Vem är pilot? En vän som inte varit nära PW men ändå inte helt okänd. Bor han verkligen kvar i Mariestad? Kanske i en kommun i närheten (några mil ifrån)? Pilots identitet är hårt skyddad av de som vet. Är det av utredningstekniska skäl? Vad kan hända om namnet läcker anonymt? Han kanske blir tvungen att agera genom att delta och delge mer för sin egen skull. Då är det inte negativt om namnet läcker ut?
Citera
2018-05-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Man kan även vända på det. Uppgifterna stärker det faktum att relations historiken blir ett hinder till intervjun från bådas håll. Inget blir objektivt bara missvisande i affekt.

Vem är pilot? En vän som inte varit nära PW men ändå inte helt okänd. Bor han verkligen kvar i Mariestad? Kanske i en kommun i närheten (några mil ifrån)? Pilots identitet är hårt skyddad av de som vet. Är det av utredningstekniska skäl? Vad kan hända om namnet läcker anonymt? Han kanske blir tvungen att agera genom att delta och delge mer för sin egen skull. Då är det inte negativt om namnet läcker ut?

Man kan vända på allt. Vi har kanske olika tro här. Jag tror inte PW skulle fått en intervju med en okänd.
Citera
2018-05-23, 11:14
Medlem
Citat:

Pilot är väl KM - eller vem har du som kandidat som "bor några mil därifrån"? Jag kanske inte förstår din andemening i det du skriver?
Citera
2018-05-23, 11:17
Medlem
Citat:
Man kan vända på allt. Vi har kanske olika tro här. Jag tror inte PW skulle fått en intervju med en okänd.

Nej det tror inte jag heller, men inte en nära vän snarare dåtida bekant.

Vet du om TS och BW kände varandra 92?
Citera
2018-05-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Pilot är väl KM - eller vem har du som kandidat som "bor några mil därifrån"? Jag kanske inte förstår din andemening i det du skriver?

Med tanke på det som framkommit att KM skulle deltagit i nära privata sammanhang till PW, är min åsikt att en intervju skulle kännas mycket avslöjande. Dessutom att tillkänna ge att han är kvarboende i Mariestad blir detsamma som att avslöja personen. Samtidigt var han livrädd att identiteten skulle röjas. Får inte ihop det alls.

Enbart spekulationer. Anledningen till att nämna att pilot är kvarboende enbart skulle vara att vilseleda och skydda identiteten för att på så vis få intervjun. Då han bor i en helt annan kommun. Som sagt en vild spekulation i brist på annat när det inte går ihop...
Citera
2018-05-23, 12:04
Medlem
Citat:
Nej det tror inte jag heller, men inte en nära vän snarare dåtida bekant.

Vet du om TS och BW kände varandra 92?

Ja, nära vän har jag aldrig uttalat mig om men uppgiften om närvarande vid bröllop etc. är intressant (antar att det är KB som är vän). Nej, vet inget om dessa herrars bekantskap. Det är troligt dock.
Citera
2018-05-23, 12:05
Medlem
Citat:
Med tanke på det som framkommit att KM skulle deltagit i nära privata sammanhang till PW, är min åsikt att en intervju skulle kännas mycket avslöjande. Dessutom att tillkänna ge att han är kvarboende i Mariestad blir detsamma som att avslöja personen. Samtidigt var han livrädd att identiteten skulle röjas. Får inte ihop det alls.

Enbart spekulationer. Anledningen till att nämna att pilot är kvarboende enbart skulle vara att vilseleda och skydda identiteten för att på så vis få intervjun. Då han bor i en helt annan kommun. Som sagt en vild spekulation i brist på annat när det inte går ihop...

Det är för många bäckar som leder mot KM...
Citera
2018-05-23, 13:01
Medlem
Citat:
Det är för många bäckar som leder mot KM...

Hade man varit KM hade man ju iallafall berättat för släkt o vänner hur de skulle förhålla sig till ryktet som går (sedan om de är en sanning el lögn som KM drar är en annan sak)- istället hänvisar man till KM eftersom man inget vet (tydligen) Arbetskamrater har ju även de frågat KM rakt ut - utan minst förklaring. Varför vill inte KM bidra till att detta blir löst? Är han sjukskriven ännu?
Citera
2018-05-23, 13:42
Medlem
Citat:

Källkritik?
Detta kan ju vara sant, eller inte. En användare har droppat detta i tråden.....MEN... är det sant?
Och om det är sant, är det relevant.
Någon som är inte är dömd kan väl vara med som sällskap till någon annan, vad skulle hon sagt, nä, du får inte vara med.
När var detta bröllop? Före eller efter PW i skulle fått veta något?
Senast redigerad av DisappointedTuna 2018-05-23 kl. 13:44.
Citera
2018-05-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
När var detta bröllop? Före eller efter PW i skulle fått veta något?

Och när kom MMPG verkligen upp på polisens radar? -96 eller -98?!

Och när separerade KM och KJ (KB)? -01?

Reflektera: Finns det ett samband....?!
Citera
2018-05-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck

Enligt dokumentären så ska inte mannen " pilot" vara omtalad här , inte hans namn heller. Om det bara är något för att " skydda personen vet vi ju inte men varför skulle bla PW säga så om han hade diskuterats här inne🤔
Citera
2018-05-24, 01:28
Medlem
GudrunStarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Enligt dokumentären så ska inte mannen " pilot" vara omtalad här , inte hans namn heller. Om det bara är något för att " skydda personen vet vi ju inte men varför skulle bla PW säga så om han hade diskuterats här inne🤔
Varför ställde han ens upp på intervjun? DET är en intressant frågeställning med. Han är inte intrrsserad av att träda fram. Han har inte nisstänkts av allmänheten, eller andra utom polis då inte rns hans egen familj visste. Varför ställde han upp när det talar emot allt annat han gör? Vad kunde han få i utbyte? Knappast att någon som ej vill bli avslöjd bjuder på det....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in