2018-05-22, 21:49
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Som jag skrivit tidigare i tråden (tror jag). Löfven är en marionett som tar order av partistyrelsen.

Så är det såklart. Han valdes, med reservationen att han skulle lyda.

Carin Jämtin, Ylva Johansson,, Karl-Petter Thorwaldsson.

Ja herrejäklar. Med tomtar som dessa så är det förståeligt att sossarna har tappat hälften av sina väljare på endast 10 år
Citera
2018-05-22, 22:04
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Jag undrar hur Löfven tänker numera kring sina uttalanden om att Sverige kan ta emot hur många invandrare som helst och att hans Europa inte bygger några murar. Nu står idioten och säger att Sverige har tagit emot för många invandrare. Tror han på allvar att någon kommer tro på honom.

Han hoppas att hans väljare har lika dåligt minne som brukligt. Han har aldrig sagt ”Jag hade fel” så vitt jag vet. Sen undrar dom varför folk föraktar politiker.
Citera
2018-05-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Som jag skrivit tidigare i tråden (tror jag). Löfven är en marionett som tar order av partistyrelsen.

Den famösa partiledardebatten t ex; Han hade fått order att vrida alla diskussioner gällande invandringsproblematik att handla om "arbetsrätt" och löntagarfrågor. Tyvärr gick det inte lika bra i tv-studion som under repetitionerna på Sveavägen.

Självklart är han det.

Men jag tycker han är rätt bra, faktiskt. Jag uppskattar ärliga gråsossar.

Han hade väl fått order om att SD ska man inte argumentera mot. Därför har han kört sin "SD är ett nazister parti... jag menar parti med nazistiska rötter" (t.o.m. det schabblade han bort)

När han nu var tvungen att debattera med Åkesson för en gångs skull gick det åt helvete direkt. Åkesson var bara sjukt överlägsen och det fick folket se nu.
Citera
2018-05-23, 00:02
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Tror han på allvar att någon kommer tro på honom.

Nu väntar man bara på att "vi har varit naiva" igen!
Citera
2018-05-23, 00:19
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Det går bra nu Stefan!

Citat:
Löfven flög gratis med miljardärens privatjet

”Kan finnas anledning för åklagare att titta på”

Stefan Löfven flög hem från Nelson Mandelas begravning 2013 i affärsmannen Dan Olofssons privatjet – utan att betala.

SvD:s juridiske kommentator Mårten Schultz menar att det möjligen kan handla om mutbrott.

– Påståendena ligger i närheten av mutbrottsproblematiken, säger han.

https://www.svd.se/schultz-kan-finnas-anledning-for-aklagare-att-titta-pa
Citera
2018-05-23, 00:22
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Kanske är en fördel om politiker kommer ifrån riktig jobb i början, annars de kan bli stolpskott som Annie Lööf som aldrig har jobbat hela sitt liv, utan bara blivit inkvoterad som partiledare.

Men man tycker det bör vara utbildad civilekonom, ingenjör och ha en militärgrad av minst kommendörkapten innan det kan bli politiker på ledande befattning. Det är lite för mycket "snorungar" som kan få minister poster efter valet, människor som inte kan ett skit.

Se på Gustav Fridolin som ett varnade exempel.
Eller Alice Bah k
Citera
2018-05-23, 20:20
Medlem
https://www.svd.se/lofven-flog-gratis-med-miljardarens-privatjet

Löfven är en riktig brottsling som tillåter sådant. Är ju bara se till att få faktura. Han fuskar i allt han ä gör. Skor sig själv. En äkta sosse som drar Sverige i smutsen. Drar runt sin fru på alla möjliga evenemang dit han är bjuden som statsminister o inte som privatperson. Och frun är med. Hon har ingen officiell roll i Sverige. Då skall det beskattas. Och utöver det är det ju generellt fråga om mutbrott. Han har säkert glidit undan detta med. Borde granskas.
Citera
2018-05-23, 22:01
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=wG5pgGEDqpg&t=2636s Löfvén har verkligen ställt till det bara invänta inbördeskriget

QUOTE=Kalle-P|64101995]Att Sverige har en statsminister som Löfven säger allt om hur illa ställt det är.[/quote]
Citera
2018-05-24, 05:27
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Nu när många mätningar visar att S är nere på samma nivåer som under Ljugholt är det enda som räddar kvar kretinen Löfven som partiledare att de inte KAN byta honom innan valet. De har redan surrat fanskapet vid rodret och inte förrän hela skiten sjunkit under vattenytan i september kommer sosseriet kunna börja rädda vad som räddas kan. Svetsarn kommer bli historisk som den som skickade ner sosseriet under 20 %. Stackars jävel.

Misstänker att mörka krafter inom S på allvar funderar på ett attentat mot Löfvén före valet. Man blir av med eländet och får sympatier, speciellt om man kan misstänkliggöra konkurrerande partier (SD).
Fast det mest sannolika är förhoppningsvis att man håller fast vid honom to the bitter end.
Citera
2018-05-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Så är det såklart. Han valdes, med reservationen att han skulle lyda.

Carin Jämtin, Ylva Johansson,, Karl-Petter Thorwaldsson.

Ja herrejäklar. Med tomtar som dessa så är det förståeligt att sossarna har tappat hälften av sina väljare på endast 10 år

Så klart att "Svetsar-Steffe" ("SS") valdes för att skulle lyda. Han har själv mycket dålig kapacitet så det är andra som styr honom. Skriver hans tal, talar om för honom vad han skall säga m. m. Ändå kan det bli en hel del fel från hans sida.

Personer som de tre uppräknade vill vi se fler av inom S. Med sådana fiender behöver SD inga vänner. S håller nu på att rasa ihop till ett 20%-parti eller tom ännu mindre.
Citera
2018-05-24, 16:41
Medlem
Gizurs avatar
Lite förvånande att han inte blivit bättre på debatter på fyra år. Efter en mandatperiod som statsminister borde han fått lite naturlig pondus, men det har inte skett.

När Löfven blir stressad, som i TV-debatter, blir han bufflig och osammanhängande och ger ett rätt förvirrat intryck.
Citera
2018-05-24, 17:05
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Lite förvånande att han inte blivit bättre på debatter på fyra år. Efter en mandatperiod som statsminister borde han fått lite naturlig pondus, men det har inte skett.

När Löfven blir stressad, som i TV-debatter, blir han bufflig och osammanhängande och ger ett rätt förvirrat intryck.

Fast samtidigt, ju längre tiden går så har sossarna ändrat sin politik helt på flera områden, på pappret, ett antal gånger. Det kräver numera en världsmästare i Orwellskt dubbeltänk för att kunna stå i direktsändning och kunna få det att lira bra ihop. Att det nu är Löfven som ska hantera detta och det blir tågkrasch i slowmotion både visuellt och opinionsmässigt är som balsam för själen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in