2018-05-24, 11:30
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degenered
Jag bor i Ärvinge och hörde en smäll när jag skulle lägga mig, kollade på klockan och den var då 23.56. Skotten missade jag förmodligen för jag satt och spelade xbox med headset på.

Fick känslan av att det ljudet kom från motorvägen strax ovanför konstorsområdet "Kista entré", eller möjligtvis från Kista Science Tower hållet. Men det lät definitivt inte som en krasch. Det lät som en mindre explosion, fast nära. Möjligtvis något hemgjort. Tror att en granat skulle låta mycket högre och eventuellt få mina fönster att vibrera en aning.

Filmen som AF lagt upp är filmad från en balkong från bostadsområdet intill mitt och ligger mycket nära T-banan.

Hörde om 7 personer som blivit åtalade här i dagarna för ett mord på en s.k. gängledare. Kan detta ha något med det att göra?
Handgranat låter inte så jättehögt, det är i alla fall min minnesbild sedan militärtjänsten. Beror väl i och för sig var och hur den sprängs, om det ekar mellan hus, berg etc.

Skön utveckling i Sverige. Och så undrar etablissemanget varför SD ökar...
Citera
2018-05-24, 11:49
Medlem
Glajjans avatar
Avliden person hittat i Buskage i grannområdet Rinkeby i morse. (Samband obekräftat just nu)
(FB) 24/5 Avliden person hittat i buskage. Mord alternativt dråp, Rinkeby
Senast redigerad av Glajjan 2018-05-24 kl. 12:03.
Citera
2018-05-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Ytterligare en avliden person hittat i Buskage i grannområdet Rinkeby i morse.
(FB) 24/5 Avliden person hittat i buskage. Mord alternativt dråp, Rinkeby

Ytterligare? Är det någon mer som har dött?
Citera
2018-05-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamleJan
Finns ingen hejd längre. Automatvapen och handgranater.. sinnessjukt.
Inga som helst spärrar hos dom här jävla importerna.

Det har vi känt till i xx år. Det är inte det som är problemet.

Problemet är att de med bristfälliga spärrar inte skräms av vad som kan hända om de släpper på spärrarna för de vet att inget händer om de släpper på spärrarna.

Problemet är att de med bristfälliga spärrar öht tillåts att vistas på svensk mark (om de inte är födda här).

För att vända utvecklingen krävs hårda, HÅRDA tag.
Utökade befogenheter till polisen och åtgärder där ingen "feminstisk humanitet" finns med i handlings-, och åtgärdsplan. Alls.

Den "feministiska regeringen" måste avvecklas, skrotas, punkteras en gång för alla.
Citera
2018-05-24, 12:02
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ytterligare? Är det någon mer som har dött?
Titta en röding. Det är ej bekräftat att det finns ett samband. Men det är troligt.
Jaha, det är bara den enda avlidna personen som dött. Nu är jag med!
Senast redigerad av Glajjan 2018-05-24 kl. 12:04.
Citera
2018-05-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Titta en röding. Det är ej bekräftat att det finns ett samband. Men det är troligt

Har någon annan dött vid nattens eventuella skjutning/explosion var frågan.
Citera
2018-05-24, 12:05
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Har någon annan dött vid nattens eventuella skjutning/explosion var frågan.
Nu förstår jag vad du menar. Nej, bara han som hittats i buskaget är död. De andra skadade. Jag justerade mitt tidigare inlägg och rättade
Citera
2018-05-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det har vi känt till i xx år. Det är inte det som är problemet.

Problemet är att de med bristfälliga spärrar inte skräms av vad som kan hända om de släpper på spärrarna för de vet att inget händer om de släpper på spärrarna.

Problemet är att de med bristfälliga spärrar öht tillåts att vistas på svensk mark (om de inte är födda här).

För att vända utvecklingen krävs hårda, HÅRDA tag.
Utökade befogenheter till polisen och åtgärder där ingen "feminstisk humanitet" finns med i handlings-, och åtgärdsplan. Alls.

Den "feministiska regeringen" måste avvecklas, skrotas, punkteras en gång för alla.

Verkar som att folk glömt att MC gängen sköt pansarskott på varandra på 90talet.
Citera
2018-05-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Verkar som att folk glömt att MC gängen sköt pansarskott på varandra på 90talet.

Jag (folk?) har inte glömt nånting. Hade gärna sett samma regler då. Men nu har det spårat ur totalt och blivit alldeles för frekvent för att det ska gå att traska vidare med samma regelverk.

Allmänhet, företag, turism, alla ska kunna känna sig säkra oavsett var i landet det är.
Så är det inte längre och det krävs KRAFTTAG. Detta är inte acceptabelt!
Citera
2018-05-24, 12:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Det hände 2-3 gånger, varav en i Danmark. Så det var knappast något omfattande samhällsproblem.
Citera
2018-05-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det hände 2-3 gånger, varav en i Danmark. Så det var knappast något omfattande samhällsproblem.

Såklart inte, och det är enkelt att avgöra att problemet är mycket större idag (Främst för att det är väldigt många fler livsstilskriminella knarklangare idag), men grovt våld inom den här scenen är inget nytt.
Citera
2018-05-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag (folk?) har inte glömt nånting. Hade gärna sett samma regler då. Men nu har det spårat ur totalt och blivit alldeles för frekvent för att det ska gå att traska vidare med samma regelverk.

Allmänhet, företag, turism, alla ska kunna känna sig säkra oavsett var i landet det är.
Så är det inte längre och det krävs KRAFTTAG. Detta är inte acceptabelt!

Där håller jag såklart med, jag menar bara på att den här nivån av våld bland knarklangare inte är något nytt, det är frekvensen som är annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in