2018-05-24, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Nej, det har sällan betydelse. Leif Silbersky är en advokat som många har velat ha under lång tid. Hur många mördare har han fått fria? Ren inbillning att det skulle någon "avgörande" roll i processen.
Silbersky är passé. Dessutom en advokat som alltid varit kraftigt överskattad.
Citera
2018-05-24, 11:09
Medlem
Ingen advokat kan få igenom en friande dom, om bevisläget är överväldigande. Men en kunnig, engagerad och erfaren advokat kan mildra straffet en aning.
I indiciemål är advokaten ofta en avgörande part, för att domen ska utfalla åt det positiva hållet för klienten.
Valet av "rätt" advokat är viktigt i alla lägen, allrahelst i grova brott som detta.
Citera
2018-05-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men det nådde väl aldrig polisen?

Inte då, men jag gissar att man kollar samtal till larmcentralen i efterhand när någon försvunnit. Och därmed insett att hon kan ha utsatts för något väldigt allvarligt.
Citera
2018-05-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackrates
Ja, för du skulle förstås avslöja allt om var din anhörige var om press eller andra okända ringde och frågade under sådana här omständigheter?
Nej det skulle jag kanske inte göra, och ingen av mina anhöriga har varit misstänkta heller för människorov eller mord.
Citera
2018-05-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Det kan vara misstänkt, men det kan också vara ett sätt att bara komma bort. När ens namn cirkulerar på nätet vill man kanske inte sitta hemma.
Så kan det vara också, men SD känns misstänkt i mina ögon, bor väldigt nära brottsoffret och fyndplatsen och de har haft en sexuell relation och att han har misshandlat henne tidigare, så han bör de titta extra noga på.
Citera
2018-05-24, 11:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Hon kanske inte har något med saken att göra överhuvudtaget, det kändes bara misstänkt.

Hur det var med resan verkar det råda delade meningar om, huruvida den var planerad sedan innan eller om den var en impulsgrej efter frisläppandet. Om hon skulle vara inblandad är jag inte helt säker på att hon hade full kontroll över det utan att det i så fall var hennes ex-make som bestämde tid och plats och allt, och att hon kanske bara pushat honom att göra det.

Men det kan också vara så att ex-maken gjort det på eget bevåg utan hennes vetskap givetvis. Men som sagt, jag tycker hennes beteende känns lite märkligt sett till omständigheterna och därav att jag inte riktigt kan släppa känslan att hon kan vara inblandad.

Har de blivit påsläppta på ett flyg till USA så måste de väl ha planerat det. Jag tror inte man kommer iväg utan i förväg klarerade handlingar.

Tog det stopp redan på Arlanda så är det en annan femma.

Jag vet inte om man kan flyga till Heathrow och tro sig klara pappersarbetet till USA därifrån bättre. Inget talar väl för det.

De sitter väl på nåt sunkigt b&b i London o kikar under lugg på varann och försöker njuta de sista dagarna av frihet.

Pratar med Paraguays o Nordkoreas beskickningar och studerar utlämningsavtal.
Citera
2018-05-24, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Silbersky är passé. Dessutom en advokat som alltid varit kraftigt överskattad.

Han har hållit på med juridik och brottmål under mycket lång tid. Det gör inte att han får mördare frikända eller fixar fram sänkta straff till andra brottslingar på löpande band.
Citera
2018-05-24, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har de blivit påsläppta på ett flyg till USA så måste de väl ha planerat det. Jag tror inte man kommer iväg utan i förväg klarerade handlingar.

Tog det stopp redan på Arlanda så är det en annan femma.

Jag vet inte om man kan flyga till Heathrow och tro sig klara pappersarbetet till USA därifrån bättre. Inget talar väl för det.

De sitter väl på nåt sunkigt b&b i London o kikar under lugg på varann och försöker njuta de sista dagarna av frihet.

Pratar med Paraguays o Nordkoreas beskickningar och studerar utlämningsavtal.

Har Sverige utlämningsavtal med Costa Rica?..dit smet ju Tony Ohlsson efter malexandermorden och var väl där en tid innan han självmant valde att åka hem igen.
Citera
2018-05-24, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narke85
Jag tror bara att han vet något mer eftersom han, precis som MGM inte längre är vän med BO på fb.
Det finns nog tusentals anledningar till att man avslutar en Facebookvänskap, som är mer troliga än att man skulle vara inblandad i/ha kännedom om ett (förestående) mord.
Citat:
Ursprungligen postat av Narke85
Något mer som stärker misstanke att han vet något är att han nu ändrat inställning på sin fb-sida.
Om mitt namn började nämnas, om ens bara i utkanten av en FB-tråd, så skulle min första åtgärd vara att göra alla mina sociala media privata (om de nu inte redan var det). Det handlar inte om att vara skyldig eller ej, det handlar om sunt förnuft.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
JG gjorde inlägget vid 19-tiden på lördagen 19/5 - inte på fredagen.
Då är frågetecknen runt det skingrade.
Det finns inget suspekt med att skriva ett RIP-inlägg då en bekant/fd. Facebookvän hittas död. Det känns snarare som en ganska normal handling. Även om de inte (längre) var nära vänner, så kan man ändå vilja visa sitt deltagande.
Citera
2018-05-24, 11:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Ingen advokat kan få igenom en friande dom, om bevisläget är överväldigande. Men en kunnig, engagerad och erfaren advokat kan mildra straffet en aning.
I indiciemål är advokaten ofta en avgörande part, för att domen ska utfalla åt det positiva hållet för klienten.
Valet av "rätt" advokat är viktigt i alla lägen, allrahelst i grova brott som detta.

I ett mordfall som detta lämnas inget åt slumpen och chanserna att få ngt annat än livstid är försvinnande små. I dessa tider.

Sen beror det ju på vad som hänt, om LW dragit vapen på gatan och paret övermannat henne. Men då är det kanske dråp, inte mord. Det är ju en uppsåtsfråga.
Citera
2018-05-24, 11:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Så kan det vara också, men SD känns misstänkt i mina ögon, bor väldigt nära brottsoffret och fyndplatsen och de har haft en sexuell relation och att han har misshandlat henne tidigare, så han bör de titta extra noga på.

OCH det har enligt media gjorts flera intressanta BESLAG i SDs bil......
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kazdAA/polisens-nya-fynd-i-mordarjakten
Citera
2018-05-24, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Han har hållit på med juridik och brottmål under mycket lång tid. Det gör inte att han får mördare frikända eller fixar fram sänkta straff till andra brottslingar på löpande band.
Är han en pensionär sen länge,måste man ta hans uttalanden med en nypa salt. Tiden förändras, människor också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in