2018-05-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Nej, det har sällan betydelse. Leif Silbersky är en advokat som många har velat ha under lång tid. Hur många mördare har han fått fria? Ren inbillning att det skulle någon "avgörande" roll i processen.

"Bra", inte "berömd".
Citera
2018-05-24, 10:49
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Polisen är fortfarande "breda" i utredningen enligt Expressen.

Christina Hallin vid polisen i Bergslagen säger att utredarna inte vill låsa fast sig vid ett enda spår i utredningen kring mordet:

– Vi måste vara breda och inte bara rikta in oss på ett spår. Man måste försöka öppna och stänga alla dörrar som finns. Det vi gör nu är sedvanliga utredningsåtgärder när det gäller utredning av grova brott. Detaljer kan jag inte gå ut med.

Vill heller inte kommentera om någon är anhållen i sin frånvaro.

9 dagar sedan BO fördes bort och polisen började med fallet.
Klockan tickar nu.
Bah! Ogenomtänkt klyscha som tas till när man inget vet, vadå "vara breda"? Man ska naturligtvis ha en hypotes (huvudspår om man så vill) och sträva efter att belägga eller vederlägga den. Kan man inte belägga hypotesen (eller vederlägga den) så får man ta en ny hypotes. Men att ha alla bollar i luften samtidigt är rent slöseri med tid och utredningsresurser.
Citera
2018-05-24, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men det nådde väl aldrig polisen?
Nej tyvärr skickade de inte ut någon polisbil till platsen då från sos alarm.
Citera
2018-05-24, 10:52
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Inte HD:s radhus, utan hennes exmakes på Betesvägen.
Du har nog rätt. Att SD hus var avspärrat minns jag från bilderna, men HDs hus var nog feltänkt av mig.
Senast redigerad av Orsa 2018-05-24 kl. 10:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Anhöriga visste ju inte var de var när media ringde dit.
Sedan hade han inte tryckt in semester när någon som skrev i tråden ringde till hans jobb.
Det känns misstänkt i min ögon iallafall.

Ja, för du skulle förstås avslöja allt om var din anhörige var om press eller andra okända ringde och frågade under sådana här omständigheter?
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Japp, och därför behöver man en bra försvarare.

Det var inte så jag tänkte. 😄
Citera
2018-05-24, 10:53
Medlem
Citat:
Men det nådde väl aldrig polisen?

Precis. De kanske kollade upp alla samtal från området i samband med att Lena var borta?
Citera
2018-05-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Hon kan ju gjort nån uppgörelse kring betalningen med sin bror. Hon är sjuksköterska och tjänar säkert inte så mycket. Kan ha varit praktiskt då. Kanske ville brorsan flytta men de växte upp där och därförköpte hon det för att få behålla det inom familjen.

Så kan det såklart vara, det kan också vara så att hon inte är inblandad alls. Men det är ett märkligt sammanträffande om inte annat.
Citera
2018-05-24, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Anhöriga visste ju inte var de var när media ringde dit.
Sedan hade han inte tryckt in semester när någon som skrev i tråden ringde till hans jobb.
Det känns misstänkt i min ögon iallafall.

Det kan vara misstänkt, men det kan också vara ett sätt att bara komma bort. När ens namn cirkulerar på nätet vill man kanske inte sitta hemma.
Citera
2018-05-24, 11:00
Medlem
Citat:
Eftersom du namnger Leif Silbersky, som passerat bäst före datum, så kan jag utläsa att du inte jobbar i branschen eller inom rättsväsendet. Att få en aktiv, engaerad och brottmålskunning advokat kan absolut vara avgörande. I små städer, som Örebro, finns det inga byråer som enbart jobbar med brottmål som ex. Defens, Försvarsadvokaterna, Hurtig & partnes. Om du själv fick välja på ett försvar från någon av dessa byråer eller en allmänpraktiserande advokat med liten erfarenhet, vilken skulle du välja?

Eftersom det sällan spelar någon roll vilken advokat som försvarar en så gör det mig detsamma. Det är bevisningen som avgör. Du har tittat på lite för mycket film. Ut i verkligheten med dig.
Citera
2018-05-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
I och för sig kan jag hålla med. Men vem passar på att ta kål på en rival strax innan man ska göra en gemensam utlandsresa med (ex)maken. Det är märkligt om hon skulle söka upp LW, men kanske är det tvärtom, att LW sökt upp henne och att mötet urartat. Vi vet inte, men polisen spärrade åtminstone av bådas bostäder tidigt.

Hon kanske inte har något med saken att göra överhuvudtaget, det kändes bara misstänkt.

Hur det var med resan verkar det råda delade meningar om, huruvida den var planerad sedan innan eller om den var en impulsgrej efter frisläppandet. Om hon skulle vara inblandad är jag inte helt säker på att hon hade full kontroll över det utan att det i så fall var hennes ex-make som bestämde tid och plats och allt, och att hon kanske bara pushat honom att göra det.

Men det kan också vara så att ex-maken gjort det på eget bevåg utan hennes vetskap givetvis. Men som sagt, jag tycker hennes beteende känns lite märkligt sett till omständigheterna och därav att jag inte riktigt kan släppa känslan att hon kan vara inblandad.
Citera
2018-05-24, 11:05
Medlem
Citat:
Eftersom du namnger Leif Silbersky, som passerat bäst före datum, så kan jag utläsa att du inte jobbar i branschen eller inom rättsväsendet. Att få en aktiv, engaerad och brottmålskunning advokat kan absolut vara avgörande. I små städer, som Örebro, finns det inga byråer som enbart jobbar med brottmål som ex. Defens, Försvarsadvokaterna, Hurtig & partnes. Om du själv fick välja på ett försvar från någon av dessa byråer eller en allmänpraktiserande advokat med liten erfarenhet, vilken skulle du välja?

EXAKT så, Champagneoclock!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in