2018-05-24, 11:05
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jo men nu var det Pascal som fick nackdelen, då blir de kvar i säcken. Hade t.ex. Henke fått nackdelen så hade han fått hämta dem i händerna. Allt i sann TV4-anda.

Inte för att vara den som är den men säckarna hängde redan i träden innan Dessie hade gett nackdelen till Pascal.
2018-05-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Fel.

I början visar de små klipp från "tidigare avsnitt", det står ju för fan uppe i vänstra hörnet när klippen visas och när hon säger "Det skulle vara jävligt skönt att peta ner honom från sin höga häst"

I programmet säger hon "Att få kicka ner honom från sin vita häst känns bra, Prince Charming ska inte komma och ta över här nu"

Inte många rätt där

En klassisk "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk", man minns fel helt enkelt!

För övrigt: Varför skulle inte Pascall vara en värdig vinnare? För att han har röstats ut? Han är en jävligt duktig deltagare på det mesta!
Han är väl fan inte värre än någon annan av dönickarna på ön!
2018-05-24, 11:15
Medlem
jay.simpsons avatar
Pascal som röstades ut en gång är ingen värdig vinnare. Nu spelar det ingen roll vem som vinner bara det inte är Pascal.

Alla som åkte ut innan gränslandet kom till för att behålla Pascal måste känna sig lurade. Alla som inte fått fördelar som Johan, Lillemor, Pascal och Victoria.

Här är några val för den som vill bli favoriserad för Robinson 2019. Engagera er för ensamkommande män, kom ut som homosexuell var en feminist. Jag kan tänka mig att en ljsuhyad medelålders man som är homosexuell, hatar privilegierade ljushyade män, tagit emot ensamkommande män kvalificerar sig direkt till finalveckan.
2018-05-24, 11:19
Medlem
Jag tror att Pascals nackdel som han fick var svårare för honom än vad Henkes var för honom.

Sedan var de andra deltagarnas bitar placerade med hälften på vardera sidan av bordet så det var ingen stor rörig hög. Men Ida klarade det inte ändå, en gren med lite försprång som endast kräver det hon bör ha mer/mest av gentemot Pascal.
Senast redigerad av xtroverto 2018-05-24 kl. 11:22.
2018-05-24, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Hon hade pusselbiten upp-och ned. Därför passade den inte in och hon fattade ingeting.

Surt att vara så jävla nära
2018-05-24, 12:40
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Fel.

I början visar de små klipp från "tidigare avsnitt", det står ju för fan uppe i vänstra hörnet när klippen visas och när hon säger "Det skulle vara jävligt skönt att peta ner honom från sin höga häst"

I programmet säger hon "Att få kicka ner honom från sin vita häst känns bra, Prince Charming ska inte komma och ta över här nu"

Inte många rätt där

Då såg jag fel. Jag ändrar dock inte min ståndpunkt att t.o.m. de "spontana" intervjuerna är repeterade.

Nicole verkade läsa direkt från manus. Helt hjärndöd.
2018-05-24, 13:00
Medlem
johanjosefssons avatar
Jag är så jävla impad av Pascal! Vilken renodlad tävlingsmänniska uti fingerspetsarna. Han stöter på motgång efter motgång efter motgång, men blickar ändå framåt. Han blir utröstad i örådet och vinner tävling efter tävling mot sina motståndare och slår ut de en efter en, inklusive sin älskarinna. Sen glider han in i sammanslagningslaget och fullständigt krossar sina motståndare i den första tävlingen. Han är i totalt överläge i den andra tävlingen men får problem med den där jävla kastgrejen, men behåller lugnet och lyckas trassla sig vidare. I pusseltävlingen är han i sånt jävla underläge och tvingas lösa pusslet med en massa adrenalin i kroppen och trots enorm frustration och ilska mot sig själv tråcklar han sig vidare med nöd och näppe.

Klart han ska vinna Robinson! Tror ni han är där påsemester eller? Haha. Jävla jantelagsmänniskor som blir rädda av hans prat, ni kan dra nåt gammalt över er!
2018-05-24, 13:05
Medlem
Vad kommer hända nu?

Anders har sagt att det enbart är en tävling kvar nu, och han har även sagt att deltagarna har haft sitt sista Ö-råd. Så om kvällens semifinal innebär att 2 deltagare åker ut, hur avgörs då finalen?

I TV-tablån står det så här om finalavsnittet: "Tidigare deltagare samlas för att diskutera sin tid i Robinson och utse vinnaren. Frågan är om finalisterna spelat sina kort rätt eller om det finns saker som kommer ligga dem i fatet när allt ska avgöras."

Känner mig helt clueless. Någon som har bättre koll?
2018-05-24, 13:10
Medlem
BreEEeevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Och jag skulle gärna vilja se din min när Pascal skrek "klar"

Den såg ut som om jag smakat något riktigt beskt och surt.
2018-05-24, 13:18
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrimlareN2017
En klassisk "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk", man minns fel helt enkelt!

För övrigt: Varför skulle inte Pascall vara en värdig vinnare? För att han har röstats ut? Han är en jävligt duktig deltagare på det mesta!
Han är väl fan inte värre än någon annan av dönickarna på ön!

Det är väldigt enkelt att svara på varför Pascal inte är en värdig vinnare!

Han är den enda deltagare som blivit utröstad innan sammanslagningen och fick chansen till en återkomst via Gränslandet. Men framförallt, han fick under en längre tid chansen att äta upp sig på en plats som erbjöd obegränsat med mat, mycket vila och enkla tävlingsmoment utan att egentligen behöva tömma sig fysiskt vid något tillfälle. Samtidigt som övriga deltagare både fick kämpa med hunger och genomföra fysiskt tuffa tävlingar. Dessutom regisserade man lite positiva "Lady & Lufsen" romantik som säkert boostade Pascals omtalade "mindset" Pascal är med andra ord - by far - den minst värdiga vinnaren.
2018-05-24, 13:49
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Skitfiske!

Tack. Det var minst sagt ett skitfiske. Sol och ingen vind. Men 6 små gäddor ändå.

Ont. Skulle inte förvåna mig om det kommer in en joker jävel i kväll.😄
2018-05-24, 14:18
Medlem
Redladys avatar
Aftonbladet: Tittarna reagerar!
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/m6wpMO/tittare-fuskanklagar-tv4-efter-missen-i-robinson
Direkt efter tävlingen syns Pascals pussel i bild, och att döma av bilderna är också en av hans bitar felvänd.

”Verkar som TV4 vill att Pascal skall vinna”, skriver en person på ”Robinsons” facebooksida och får medhåll från flera.

Men enligt TV4:s tittarservice rör det sig inte om något fusk. I kommentarsfältet ger de en förklaring till varför det såg ut som det gjorde:
”Det har inte varit något fel i tävlingen, det kan en tydligt se i momentet där Anders (Öfvergård) kontrollerar Pascals pussel. Det verkar däremot som att pusslet flyttats på inför slutbilderna och att det blivit fel där. Pascals vinst över Ida var alltså korrekt”.

VARFÖR skulle Pascals pussel flyttats???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in