Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Så när anstiftarna av denna ytterst välplanerade demonstration slog sina kloka huvuden ihop kom de fram till att en högst ändamålsenlig plan vore att på något sätt få ut Palme på stan en sen kväll, rigga ett biobesök på Sveavägen, genom utpositionerandet av hotfulla individer längs promenadvägen och andra manövrar knuffa fram honom till Skandia-huset för där jobbar en väktare som kan lämna en strategiskt viktig dörr öppen samt en megalomanisk trycksaksnisse som kan fylla den betydelsefulla funktionen av att springa ut på mordplatsen och ställa till med oreda. Med resultatet att ingen observerar honom. Ja, denne medbrottsling är rent av så värdelös på att utföra sin uppgift att han sen måste ägna veckor åt att via media påtala sin närvaro på platsen. Precis så som deltagare i världsomspännande mordkomplotter brukar bete sig...
Vilka har planlagt detta? Alvin och gänget?
Man kan ju också ha stämt möte med OP , vi syns utanför Dekorima, efter bion.
Planlagt av högerpersoner tillsammans med näringslivsprofiler?
Det var nog lite ont om frivilliga som ville ta framträdande roller i denna attack.
Flera har ju vittnat om att de fått frågan.
Risken måste ha setts som oerhörd för en svensk som kunnat bli igenkänd.
Därför tror jag på en utländsk GM, med inhemskt stöd.
Stöd i planering kan man fått från diverse ljusskygga organisationer, det fanns ingen brist på sådana som ville oskadliggöra OP.
SEs roll kan ha varit att förvilla.
Han skulle dyka upp på mordplatsen strax efter mordet, iklädd liknande kläder som GM, med liknande glasögon. Ställa till med förvirring. Detta gjorde han lite väl bra, därav elefantliknelsen.
SEs bakgrund och uppväxt, hans ensamhet, kan ha gjort honom villig att få spela en roll av betydelse för nationen, att betyda något för någon.
Allt ovan är förstås bara spekulationer, jag hoppas mina teorier inte sårar någon av hans anhöriga.