2018-05-24, 09:22
Medlem
Av säker källa kan meddelas att bilen fanns på ARN långtidsparkering.
Citera
2018-05-24, 09:36
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narke85
Hur vet man att SD var den som var inne på förhör?

Vet någon vem J är som nämnt tidigare? Hur kan han veta att LW är den som hittats död innan polisen ens medgivit att de hittat kroppen?

Alla här på Flashback "visste" också att det var LWs kropp som hittats när inlägget gjordes. Han bor dessutom i området så han kan ha fått förstahandsinfo från den som hittade kroppen.
Citera
2018-05-24, 09:36
Medlem
Citat:
Av säker källa kan meddelas att bilen fanns på ARN långtidsparkering.
Okej.
Du vet inget mer i fallet då?
Citera
2018-05-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Sedan beror det på vad åklagaren kan bevisa och om den åtalade får en bra advokat

Det där om att det gör stor skillnad om den åtalade får en "bra" advokat kan du glömma. Sånt spelar möjligtvis roll i amerikanska filmer men knappast i svenska rättssalar.
Citera
2018-05-24, 09:40
Medlem
Citat:
JG gjorde ett inlägg på sin FBsida kl 19.03 på fredag 18/5. Alltså innan det blev känt att kroppen var funnen. I inlägget skrev han ”Vila i frid Softis” och postade då även en bild på sig själv och BO.
Han kanske, precis som de allra flesta andra, utgick från att hon var död, och ville uttrycka sin sorg. Jag tror vi kan stryka alternativet att han var inblandad/hade vetskap om vad som hänt, och var så korkad att han "försa sig".
Citera
2018-05-24, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Han kanske, precis som de allra flesta andra, utgick från att hon var död, och ville uttrycka sin sorg. Jag tror vi kan stryka alternativet att han var inblandad/hade vetskap om vad som hänt, och var så korkad att han "försa sig".

Jag tror bara att han vet något mer eftersom han, precis som MGM inte längre är vän med BO på fb.
Skulle en vän till mig försvinna så skulle inte jag skriva något sådant som vila i frid, om jag inte vet att min vän är död.
Något mer som stärker misstanke att han vet något är att han nu ändrat inställning på sin fb-sida.
Citera
2018-05-24, 09:57
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Alla här på Flashback "visste" också att det var LWs kropp som hittats när inlägget gjordes. Han bor dessutom i området så han kan ha fått förstahandsinfo från den som hittade kroppen.
Är du säker på att JG bor i området? Jag tror han bor några kilometer bort, men det spelar nog inte så stor roll.
Citera
2018-05-24, 09:57
Medlem
Citat:
Jag tror bara att han vet något mer eftersom han, precis som MGM inte längre är vän med BO på fb.
Skulle en vän till mig försvinna så skulle inte jag skriva något sådant som vila i frid, om jag inte vet att min vän är död.
Något mer som stärker misstanke att han vet något är att han nu ändrat inställning på sin fb-sida.
Det känns lite misstänkt.
Citera
2018-05-24, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
På vilket sätt tycker du att HD:s beteende är märkligt?

Dels uppgifterna om att hon flyttat närmare kvinnan som hennes make haft en affär med, och dels det faktum att hennes nu fd make anhölls misstänkt för mord och hon utan att tveka reste iväg med honom. Jag skulle nog ändå dragit öronen åt mig i ett sånt läge om jag varit oskyldig, och kanske blivit chockad och ställt in resan.

Det kan såklart finnas en fullt rationell förklaring till beteendet, men i mina ögon är det misstänkt.
Citera
2018-05-24, 10:00
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ja, det är en granne till LW och kompis till SD, som inte verkar ha med saken att göra.

Var/när gjorde han det?

JG gjorde ett inlägg på sin FBsida kl 19.03 på fredag 18/5. Alltså innan det blev känt att kroppen var funnen. I inlägget skrev han ”Vila i frid Softis” och postade då även en bild på sig själv och BO.

Nu har JG dock gjort sin FB privat och man ser bara hans profilbild i princip.[/quote]

Ändring/tillägg:
NÅGOT blir galet när man citerar! Ovan ses inlägg från Narke85. Jag fetmarkerade dennes påstående om att JG gjort inlägg innan kroppen blev funnen. Då skrev Jag, Honan6:

JG gjorde inlägget vid 19-tiden på lördagen 19/5 - inte på fredagen.
Senast redigerad av Honan6 2018-05-24 kl. 10:10.
Citera
2018-05-24, 10:02
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Vi utgick ju direkt ifrån att det var LW de hittat, så det är ju inget konstigt och familjen har också vetat om det en längre tid. Det var den definitiva identifieringen, den som stryker personen ur rullorna som inte var klar. Givetvis är J mer involverad informationsmässigt då samtliga har haft nära kontakt år bakåt i tiden och för att slippa ligga under luppen gjorde sin sida privat.
Citera
2018-05-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Dels uppgifterna om att hon flyttat närmare kvinnan som hennes make haft en affär med, och dels det faktum att hennes nu fd make anhölls misstänkt för mord och hon utan att tveka reste iväg med honom. Jag skulle nog ändå dragit öronen åt mig i ett sånt läge om jag varit oskyldig, och kanske blivit chockad och ställt in resan.

Det kan såklart finnas en fullt rationell förklaring till beteendet, men i mina ögon är det misstänkt.
Det är misstänkt att de stuckit tycker jag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in