2018-05-23, 20:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, vi förhåller oss till att en anmälan skett, dessutom om ganska grovt brott och sedan funderar vi på vad som ligger bakom det och spekulerar som man spekulerar på Flashback....
Ok, du gör så. Jag förhåller mig till de påstådda brotten. Går utmärkt att spekulera kring dem utan att försöka uppfinna en historik byggd på fria fantasier.
Citera
2018-05-23, 20:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ok, du gör så. Jag förhåller mig till de påstådda brotten. Går utmärkt att spekulera kring dem utan att försöka uppfinna en historik byggd på fria fantasier.
Vad babblar du om, jag har inte försökt uppfinna någon historik däremot sagt att man inte kan påstå att det handlar om ett plötsligt uppkommet problem de sista sex månaderna .....

Jag har alltså inte spekulerat ett skit mer än du.
Citera
2018-05-23, 21:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Vad babblar du om, jag har inte försökt uppfinna någon historik däremot sagt att man inte kan påstå att det handlar om ett plötsligt uppkommet problem de sista sex månaderna .....

Moi? Det är du som babblar om någon sorts historik och du har naturligtvis ingen aning om huruvida problemet funnits i åratal eller om det plötsligt manifesterade sig i januari. Du tycks påstå att det sträcker sig längre tillbaka än så men du vet ju de facto inte ett dyft som substantierar det. Men visst, mår du bättre av att påstå att det är jag som babblar så bjuder jag på det.
Citera
2018-05-23, 21:06
Medlem
Citat:

Du behöver inte länge någon tanke på detta då vi aldrig kommer få vet om något om hur länge det skulle ha pågått. Om något pågått!

Det är bara Kristian och Sara som vet om vad så hänt i deras relation.
Citera
2018-05-23, 21:09
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han är fortfarande dömd i mina ögon, så läxan är att inte utsätta andra för brott och hamna på löpsedlarna. Redan 2005 och nu är han dömd av gemene man. Det är det hårdaste straffet man kan få. Något säger mig att personen i fråga kommer figurera mer framöver. He he....
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Fast du är en komplett idiot som dömer alla på förhand när det passar så blanda inte in gemene man i det här, gemene idiot möjligen.

Det är ingen som kommer att bry sig särskilt om den här händelsen och han har inte heller någon sådan position idag att det har någon betydelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Va? Jo jag blandar in vem jag vill utan att fråga dig om lov. Du får snacka med åklagaren om händelsen inte mig. Jag har sagt min åsikt nu ligger det hos åklagaren. Du avgör ju inget. Nej, han är en nobody i dag det har du ju iofs rätt i, men alla minns 2005. Så att just nu är han bara en misshandlare i mängden.
Märkligt att du fortsätter ditt hitte-på trots
det här inlägget som du senare i dialog med "ScarlettNånting" öppet kritiserade motivet till.

Att få svar på Flashback är ingen mänsklig rättighet, men möjligheten ökar betydligt om man håller sig till fakta i st.f. att inrikta sig på lögner och personangrepp.
Senast redigerad av LeBronThurman 2018-05-23 kl. 21:13.
Citera
2018-05-23, 21:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Fine, låt oss förhålla oss till det tråden handlar om då. Hade den handlat om misshandel varje fullmåne sen de träffades hade jag förhållit mig till det men nu är det ju inte så.

Lagrummet (grov kvinnofridskränkning) är utformat så att det ’håller räkningen’ på (i sig själva straffbara) kränkningar över en sexmånadersperiod. Det räcker med två under en sådan period för att åtal ska bli aktuellt.

I det här fallet har inte nämnts någon kränkning före 12:e januari i år, trots att man kunde misstänka att en sådant borde ha tagits upp om den förekommit. Förvisso kan en ha skett som inte det funnits något belägg kvar för. Men sedan börjar ju polisen tydligen dyka upp hos paret... Och periodiciteten blir tydlig.

Så man får dra slutsatsen att antingen har KH tidigare ”slutat slå sin fru” endast en gång i halvåret, eller så har ”frun” då varit okunnig om lagens och polisens möjligheter, eller tidigare uppskattat stryket, eller förut inte fått stryk alls, eller inte så det störde.

För rättvisans vidkommande, såvitt vi kan bedöma, så har KH inte slagit/kränkt sin fru perioden 12 aug 2017 till 12 januari 2018 — eller 12 oktober 2017 till 12 mars 2018, om man hellre vill det. Fast med reservationen att de två tillfällena 12 januari och 12 mars iofs kanske skulle ha räckt för en anmälan.

En annan tolkning är väl att det är fram på våren som ”frun” surnar till och går till advokat.

Men nu har saken lagts ner vad gäller just detta. Så då har det inte gått att styrka ngn kränkning alls, får man förmoda. Eller anklagelserna har dragits tillbaka.

Och det får vi väl verkligen hoppas på att det inte beror på hot eldyl från den tidigare häktades sida. Det är ju inte så lätt att veta. Men slapp han ut lagom till elitloppet (?) så kanske det indikerar ngt gott, vad vet jag.
Citera
2018-05-23, 21:12
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Att han inte är dömd innebär inte att inte utfört en våldshandling fysiskt mot sin sambo.

Ja, det är stor skillnad.

Min gissning är att polisen fått besöka paret vid mer än ett tillfälle (tre) och att sambon till slut gick vidare med anmälan - men senare inte vill fortsätta medverka fullt ut i utredningen (ta tillbaka anmälan kan hon ju inte), de har trots allt barn och barn är känslomässiga och vill givetvis ha kvar båda sina föräldrar.

Låter som en ganska trolig gissning. Det drabbade väl familjen mer än hon hade kunnat ana och det innan media ens har gått ut med att det är KH.

Det är inte första gången som någon ”tar tillbaka en anmälan”, det gjorde ju även Lotta. Hon anmälde men drog senare tillbaka anmälan för att hon var rädd.
I det här fallet handlar det nog mera om att barnen ska slippa gå igenom för mycket, tror jag.

Polis hade ju dessutom tillkallats till platsen flera gånger enligt media.
Citera
2018-05-23, 21:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Lagrummet (grov kvinnofridskränkning) är utformat så att det ’håller räkningen’ på (i sig själva straffbara) kränkningar över en sexmånadersperiod. Det räcker med två under en sådan period för att åtal ska bli aktuellt.

I det här fallet har inte nämnts någon kränkning före 12:e januari i år, trots att man kunde misstänka att en sådant borde ha tagits upp om den förekommit. Förvisso kan en ha skett som inte det funnits något belägg kvar för. Men sedan börjar ju polisen tydligen dyka upp hos paret... Och periodiciteten blir tydlig.

Så man får dra slutsatsen att antingen har KH tidigare ”slutat slå sin fru” endast en gång i halvåret, eller så har ”frun” då varit okunnig om lagens och polisens möjligheter, eller tidigare uppskattat stryket, eller förut inte fått stryk alls, eller inte så det störde.

För rättvisans vidkommande, såvitt vi kan bedöma, så har KH inte slagit/kränkt sin fru perioden 12 aug 2017 till 12 januari 2018 — eller 12 oktober 2017 till 12 mars 2018, om man hellre vill det. Fast med reservationen att de två tillfällena 12 januari och 12 mars iofs kanske skulle ha räckt för en anmälan.

En annan tolkning är väl att det är fram på våren som ”frun” surnar till och går till advokat.

Men nu har saken lagts ner vad gäller just detta. Så då har det inte gått att styrka ngn kränkning alls, får man förmoda. Eller anklagelserna har dragits tillbaka.

Och det får vi väl verkligen hoppas på att det inte beror på hot eldyl från den tidigare häktades sida. Det är ju inte så lätt att veta. Men slapp han ut lagom till elitloppet (?) så kanske det indikerar ngt gott, vad vet jag.
Hur skulle han kunnat hota eller utöva påtryckningar när han satt häktad med restriktioner? Nej nåt annat är det allt som gett åklagaren en smula kallare fötter.
Citera
2018-05-23, 21:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hur skulle han kunnat hota eller utöva påtryckningar när han satt häktad med restriktioner? Nej nåt annat är det allt som gett åklagaren en smula kallare fötter.

Jag tror och hoppas att parterna nått en uppgörelse som onödiggör gräl och anv. av fysiskt våld och hot via sina advokatombud. Det är det rimliga. Men med en kille som förfogar över 200 mille eller så så ska kanske inte rättvisan ta ngt för givet.
Citera
2018-05-23, 21:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror och hoppas att parterna nått en uppgörelse som onödiggör gräl och anv. av fysiskt våld och hot via sina advokatombud. Det är det rimliga. Men med en kille som förfogar över 200 mille eller så så ska kanske inte rättvisan ta ngt för givet.
Kan du förtydliga vilken roll du anser att KHs ev. förmögenhet har för dagens utveckling?
Citera
2018-05-23, 21:24
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Kan du förtydliga vilken roll du anser att KHs ev. förmögenhet har för dagens utveckling?

Det förstår väl alla. Att pengar gör att det mesta går att köpas eller tystas.
Citera
2018-05-23, 21:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Det förstår väl alla. Att pengar gör att det mesta går att köpas eller tystas.
Men enligt dig var han ju synnerligen medioker? Men tydligen tillräckligt bra för att bli hyfsat förmögen...
Alltnog, jag har ingen aning om i vilken utsträckning parternas juridiska ombud har befogenhet att kommunicera men om en överenskommelse kan träffas som ger KH, SC och framförallt barnen trygghet och ro är det väl bara positivt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in