2018-05-23, 19:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är ju tvärtom så att DU låter dina känslomässiga värderingar tala. DU kan inte förstå varför hon skulle ha stannat och därför är han oskyldig i dina ögon.

Det verkar dessutom som om DU brukar köpa bort det våld du utövar med olika lyxvaror ... Det är givetvis vanligen inte alls gångbart.

Varifrån har du fått att det skulle handla om de sista sex månaderna?
För att häktningsframställan specificerar tre tillfällen sen 12/1? Borde vi inte förhålla oss till det isf gissningar om hur det kan ha varit tidigare?
Citera
2018-05-23, 20:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För att häktningsframställan specificerar tre tillfällen sen 12/1? Borde vi inte förhålla oss till det isf gissningar om hur det kan ha varit tidigare?
Jag tycker inte vi skall gissa åt vare sig ena eller andra hållet, jag bara ifrågasatte när uppgiften blev bestämd "sista sex månaderna" ....
Citera
2018-05-23, 20:07
Medlem
Citat:
Fast det är ju tvärtom så att DU låter dina känslomässiga värderingar tala. DU kan inte förstå varför hon skulle ha stannat och därför är han oskyldig i dina ögon.

Det verkar dessutom som om DU brukar köpa bort det våld du utövar med olika lyxvaror ... Det är givetvis vanligen inte alls gångbart.

Varifrån har du fått att det skulle handla om de sista sex månaderna?
Du spekulerar väldigt mycket och kommer med vidriga påståenden. Sedan vad jag har för erfarenheter eller vet är något jag håller för mig själv. Men kan iaf säga att många kvinnor säljer sig riktigt billigt.

Vad är det du svammlar om? Vad varför han stannat eller att jag ser Kristian oskyldig.
Ja du. Jag lever i rättstat och där dömer domstolar ut straff, inte du eller andra flaschbackare. Dessutom vet du inte ett skit om mig eller min bakgrund. Så slå igen nu!

Vad det gäller 6 månader eller mer vet jag dock inget om då jag inte bor med familjen.

Men kan ta det igen. Om Kristian är skyldig till misshandel eller annat så hoppas jag givetvis att han ska få sitt straff.
Citat:
Där kom svaret.
Citera
2018-05-23, 20:08
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ca: 4 månader då om man ska vara petig men ok, förstår din poäng.
Citera
2018-05-23, 20:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag tycker inte vi skall gissa åt vare sig ena eller andra hållet, jag bara ifrågasatte när uppgiften blev bestämd "sista sex månaderna" ....
Trådens ämne? Han begärdes häktad för tre brott begångna sen den 12/1. Varför ska det "gissas" bortom det öht?
Citera
2018-05-23, 20:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Trådens ämne? Han begärdes häktad för tre brott begångna sen den 12/1. Varför ska det "gissas" bortom det öht?
Alltså vet vi inte om han "plötsligt börjat" - eller hur?
Citera
2018-05-23, 20:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81

Vad det gäller 6 månader eller mer vet jag dock inget om då jag inte bor med familjen.

Men kan ta det igen. Om Kristian är skyldig till misshandel eller annat så hoppas jag givetvis att han ska få sitt straff.

Där kom svaret.
Bra då är vi överens.
Citera
2018-05-23, 20:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Fast du är en komplett idiot som dömer alla på förhand när det passar så blanda inte in gemene man i det här, gemene idiot möjligen. :

Det är ingen som kommer att bry sig särskilt om den här händelsen och han har inte heller någon sådan position idag att det har någon betydelse.

Va? Jo jag blandar in vem jag vill utan att fråga dig om lov. Du får snacka med åklagaren om händelsen inte mig. Jag har sagt min åsikt nu ligger det hos åklagaren. Du avgör ju inget. Nej, han är en nobody i dag det har du ju iofs rätt i, men alla minns 2005. Så att just nu är han bara en misshandlare i mängden.
Svider det i manshjärtat kanske? He he... kränkt kanske.

Citat:
Vill du vara en man eller en jävla fitta till kärring?
Med tanke på den meningen, så är väl det ganska uppenbart vilken syn du har på saker och ting.
Senast redigerad av Moosky 2018-05-23 kl. 20:28.
Citera
2018-05-23, 20:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tar den med dig för att du tycks implicera en längre tidsaxel än åklagaren och jag förstår inte varför.
Nej, jag konstaterar att det åklagaren tagit upp inte säger någonting om resten.... eller tidsaspekten
Citera
2018-05-23, 20:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej, jag konstaterar att det åklagaren tagit upp inte säger någonting om resten.... eller tidsaspekten
Fine, låt oss förhålla oss till det tråden handlar om då. Hade den handlat om misshandel varje fullmåne sen de träffades hade jag förhållit mig till det men nu är det ju inte så.
Citera
2018-05-23, 20:47
Medlem
Tveksam att något hänt

Är dock fundersam varför ingen hajar till över de faktum att hans fru kanske valt att själv inte gå vidare med saken .

Mycket vanligt i dysfunktionella familjer att ständiga bråk och kanske fysiska grepp från båda slutar i en anmälan . Lika vanligt är det att det avslutas innan rättegång för att skona barn, anhöriga osv

Ibland tas det tillbaka för att anmälaren ngrat sig och vill försöka igen med sin antagonist
Citera
2018-05-23, 20:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fine, låt oss förhålla oss till det tråden handlar om då. Hade den handlat om misshandel varje fullmåne sen de träffades hade jag förhållit mig till det men nu är det ju inte så.
Nej, vi förhåller oss till att en anmälan skett, dessutom om ganska grovt brott och sedan funderar vi på vad som ligger bakom det och spekulerar som man spekulerar på Flashback....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in