2017-11-05, 14:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
WGS84 visar med precision en uppfattning.

Trams och ett dåligt försök till förträngning.

Det finns ingen som helst "uppfattning" med WGS84. Med hjälp av WGS84 hittar vi bevisligen på jorden. Såväl avstånd som riktning överensstämmer med verkligheten.
Senast redigerad av madtop 2017-11-05 kl. 14:26.
Citera
2017-11-05, 14:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu står det ju att inte ska rotera men nu gör den det. Jag vet med 16km/h.

Vet inte riktigt om du tror du motsäger mig nu - men det gör du inte... jag visade varför vi knappt uppfattar någon rotation i ”film”-sekvensen, att månen roterar ett varv runt sin egen axel på varje varv runt jorden är jag fullt medveten om...
Citera
2017-11-05, 14:13
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Om antar att hon hade behövt göra dubbla distansen så hade det behövt 16 knop.

Det sista är inte off topic. Hennes äventyr finansieras av etablissemangsagenda och hon får medial uppmärksamhet av etablissemangsmedia, naturligtvis försöker man ge sken av det omvända och självklart väljer du att tro på det. Att du tror bekräftas genom ditt försök off topic stämpla mitt inlägg så att det tas bort. Enda sättet för dig att få tyst på mig, kommer säkert att lyckas.
Så säg mig vad agendan har med den platta jorden att göra. Kan du inte det så är det offtopic.

Om hon hade behövt göra dubbla distansen så hade det synts i GPS. Glöm inte att de flesta marina GPS-plottrar loggar färdväg med distans och allt samt att en sjömil är 1852 meter var man än befinner sig på planeten.
Citera
2017-11-05, 14:20
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Hur märker jag det?
Du märker det på att antalet sjömil mellan meridianerna är detsamma på norra och södra halvklotet. Ska man tro att Gleasons är korrekt så ökar avståndet söderut vilket vi vet är fel.
Citera
2017-11-05, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Trams.
Det finns ingen som helst "uppfattning" med WGS84. Med hjälp av WGS84 hittar vi bevisligen på jorden. Såväl avstånd som riktning överensstämmer med verkligheten.
I vanlig ordning är det du som tramsar, spammar tråden med dina upprepningar.

Ja, med WGS84 hittar man på den kartan som påstås avbilda jorden. Som jag tidigare kan ett naturligt fenomen som det kring Antarktis vara upphov till felaktighet. Om ett felaktigt värde för vind och ström anges kan kartan krympas i enlighet med globmodellen. Distansen blir skenbart kortare.
Citera
2017-11-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Du märker det på att antalet sjömil mellan meridianerna är detsamma på norra och södra halvklotet. Ska man tro att Gleasons är korrekt så ökar avståndet söderut vilket vi vet är fel.
På Gleesons karta ökar inte antalet sjömil, står angivet på kartan. Antalet sjömil behöver inte vara detsamma om ström och vind är felaktigt angivna.
Citera
2017-11-05, 14:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
I vanlig ordning är det du som tramsar, spammar tråden med dina upprepningar.

Ja, med WGS84 hittar man på den kartan som påstås avbilda jorden. Som jag tidigare kan ett naturligt fenomen som det kring Antarktis vara upphov till felaktighet. Om ett felaktigt värde för vind och ström anges kan kartan krympas i enlighet med globmodellen. Distansen blir skenbart kortare.

Nej du hittar inte på "kartan" med hjälp av WGS84. WGS är själva kartan. Du hittar i verkligheten med hjälp av WGS84.

Sydney ligger där Sydney bevisligen är. Och såväl avstånd och riktning från Sydney till Perth stämmer med verkligheten. WGS84 är ingen "uppfattning", det är en mycket väl fungerande modell av verkligheten.
Senast redigerad av madtop 2017-11-05 kl. 14:39.
Citera
2017-11-05, 14:37
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
På Gleesons karta ökar inte antalet sjömil, står angivet på kartan. Antalet sjömil behöver inte vara detsamma om ström och vind är felaktigt angivna.
Men herrejesus vilket trams. Avståndet mellan två punkter på jorden och dito karta ändras inte på grund av vind eller strömmar. Vad är det för dumheter?
Citera
2017-11-05, 14:38
Medlem
Citat:
Så säg mig vad agendan har med den platta jorden att göra. Kan du inte det så är det offtopic.

Om hon hade behövt göra dubbla distansen så hade det synts i GPS. Glöm inte att de flesta marina GPS-plottrar loggar färdväg med distans och allt samt att en sjömil är 1852 meter var man än befinner sig på planeten.
Agendan är att bevisa att Antarktisk är en ö. Notera hur dessa projekt alltid håller sig inom vissa paralleller. Jarle Andehöy blev åtalad för sitt tilltag att utan tillstånd besöka Antarktis.

Om kartan inte innehåller den distansen kan inte GPS visa detta för då skulle aldrig GPS visa rätt position på kartan. Den visar dina koordinater på kartan, om dina koordinater inte finns på kartan hur kan GPS:n då visa dem?
Citera
2017-11-05, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej du hittar inte på "kartan" med hjälp av WGS84. Du hittar i verkligheten med hjälp av WGS84.

Sydney ligger där Sydney bevisligen är. Och såväl avstånd och riktning från Sydney till Perth stämmer med verkligheten. WGS84 är ingen "uppfattning", det är en mycket väl fungerande modell av verkligheten.
WGS84 beskriver hur du hittar till Sydney och med GPS eller andra hjälpmedel kan du se vart i den beskrivningen du befinner dig, det är allt.
Citera
2017-11-05, 14:47
Medlem
Citat:
Men herrejesus vilket trams. Avståndet mellan två punkter på jorden och dito karta ändras inte på grund av vind eller strömmar. Vad är det för dumheter?
Nej, det är riktigt. Men jag har visat på ett sätt som en karta kan manipuleras med hjälp av ström och vind.
Citera
2017-11-05, 14:51
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Agendan är att bevisa att Antarktisk är en ö. Notera hur dessa projekt alltid håller sig inom vissa paralleller. Jarle Andehöy blev åtalad för sitt tilltag att utan tillstånd besöka Antarktis.

Om kartan inte innehåller den distansen kan inte GPS visa detta för då skulle aldrig GPS visa rätt position på kartan. Den visar dina koordinater på kartan, om dina koordinater inte finns på kartan hur kan GPS:n då visa dem?
Den agendan har du hittat på här och nu. Lämna den utanför trådens topic.

GPS kan visa koordinaterna till varenda punkt på jorden och därmed även på en karta oberoende av vad för projektion man använt. GPS visar rätt koordinater även på Gleasons förutom sydpolen som inte finns med på den kartan för att det blir en matematisk singularitet, typ dividera med noll.

Jarle Andehöy saknade tillstånd och försäkring för sitt tilltag. Inget politiskt i detta. Som att ta sig in i ett främmande land utan pass och eventuellt visum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in