2018-05-23, 14:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Inte alls.
Den sfäriska jorden ger den enklaste förklaringen till våra observationer. Medan den platta jorden kräver en hel drös med absurda ad-hoc förklaringar i form av "bottom first", "ned är ned kraft" och "personliga upplevelser".

Vi kan ta ett väldigt enkelt exempel: Den enklaste förklaringen av observationen av Polstjärnan är en sfärisk jord. Det finns inte ens en förklaring hur det funkar på en platt jord. Alltså ger Ockham att jorden är en sfär.

Nonsens. Vad vi ser är platthet, ytan på vatten är alltid platt, vi ser aldrig någon kurva, alltså är jorden platt, ingen ser någonsin något i verkligheten med sina egna ögon som backar upp en boll så observation säger att jorden är platt.

Ingen har någonsin känt snurret, ingen har någonsin bevisat snurret alltså är det enda logiska slutsatsen att vi inte snurrar.

Polaris, stjärnan som aldrig rör sig, den är ett uselt bevis för heliocentrismen som kräver att allting snurrar precis hela tiden. Polaris rör sig aldrig, har aldrig rört sig och har precis ingenting gemensamt med Sigma Ocatantis. Polaris är stjärnan som ensam debunkar heliocentrismen totalt.

Du lyckas tom missförstå Ockhams rakkniv. Du är verkligen en komplett idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Samma klipp där solen ser ut att vara större än den är pga. överexponering. I verkligheten utan överexponering krymper solen inte ihop som på dessa klipp.

Den är inte överexponerad så igen, ni som inte kan utrustningen och helt och hållet saknar egna bevis skall inte sitt här och ljuga. Återskapa det Dr Grupp har gjort och visa att solen inte krymper, innan dess är din tro helt meningslös här.
Citera
2018-05-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Vi diskuterar effekter som våra ögon skapar här så solen är ännu en halmgubbe från er. Jag har givit dig den exakta förklaringen till vad som sker, sen om du inte förstår det kan jag inte göra ett jävla något åt, du får ta ansvar för din egen dumhet.
Att solen krymper är numera ett bevisat faktum: https://www.youtube.com/watch?v=Nzw1Ug4tOo8&t=1s
5 km från betraktaren? Jösses du kör en dubbel halmgubbe du med. Finns ingen måtta på ert tramsande verkligen.

Jag har min dumhet under kontroll, tack för omtanken. Hur är det med din?

Vilket avstånd försvinner solen på då? Är det samma avstånd som båtar försvinner på? Det måste röra sig om åtskilliga km i så fall. Finns det någon film på någon som zoomar in en båt som är på ungefär samma avstånd som solen? Går det att zooma in landmassor också? Typ USA eller så? Kan man zooma in solen efter den har försvunnit?
Citera
2018-05-23, 14:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Jag har min dumhet under kontroll, tack för omtanken. Hur är det med din?

Vilket avstånd försvinner solen på då? Är det samma avstånd som båtar försvinner på? Det måste roöra sig om åtskilliga km i så fall. Finns det någon film på någon som zoomar in en båt som är på ungefär samma avstånd som solen? Går det att zooma in landmassor också? Typ USA eller så?

Vem pratar om solen ditt jävla stolpskott? Tom när jag shamar dina dubbla halmgubbar kommer du tillbaka med dom igen... Ni är ju så jävla korkade att man baxnar.

https://www.youtube.com/watch?v=5-Law8Cw9kE&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=pPK-cNfz2Eo

https://www.youtube.com/watch?v=ouEiDGyfM50&t=2s

Bara kolla tills ni förstår kontexten som sagt. Vi kan konstatera att båtar försvinner från vårt synfält. Vi kan konstatera att vi kan zooma in båtarna igen. Superzoom eller inte så kan du aldrig zooma igenom kurvan utan hade båten de facto försvunnit bakom kurvan och bollens matematik 8 inches per mile sqaured vore korrekt så skulle vi aldrig kunna zooma in båtarna igen oavsett kraft på förstoringen. Båtar som försvinner bottom first, solen som försvinner bottom first osv är därmed inte bevis på någon heliocentrism överhuvudtaget, det är en tolkning som är helt anti-vetenskaplig. Vad vi genom detta kan konstatera är att det inte finns någon mätbar kurva någonstans bara effekter som våra runda ögon och atmosfären skapar.

Nu har jag förklarat detta så tydligt som jag bara kan, fattar ni fortfarande inte får ni läsa på mer själva för räcker det inte för er att förstå detta visuellt när vi nu kan konstatera att den heliocentriska kulten i 500 år hade fel, båtar som försvinner har inte alls försvunnit bakom någon kurva, bara från vårt synfält så finns det antagligen inget hopp för er, ni är glada med att vara okunniga får och ignorance is bliss så jag klandrar er inte men ert tröttsamma trollande på denna forumdel kan vi alla vara utan.
Citera
2018-05-23, 14:27
Medlem
Citat:
Vem pratar om solen ditt jävla stolpskott? Tom när jag shamar dina dubbla halmgubbar kommer du tillbaka med dom igen... Ni är ju så jävla korkade att man baxnar.

https://www.youtube.com/watch?v=5-Law8Cw9kE&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=pPK-cNfz2Eo

https://www.youtube.com/watch?v=ouEiDGyfM50&t=2s

Bara kolla tills ni förstår kontexten som sagt. Vi kan konstatera att båtar försvinner från vårt synfält. Vi kan konstatera att vi kan zooma in båtarna igen. Superzoom eller inte så kan du aldrig zooma igenom kurvan utan hade båten de facto försvunnit bakom kurvan och bollens matematik 8 inches per mile sqaured vore korrekt så skulle vi aldrig kunna zooma in båtarna igen oavsett kraft på förstoringen. Båtar som försvinner bottom first, solen som försvinner bottom first osv är därmed inte bevis på någon heliocentrism överhuvudtaget, det är en tolkning som är helt anti-vetenskaplig. Vad vi genom detta kan konstatera är att det inte finns någon mätbar kurva någonstans bara effekter som våra runda ögon och atmosfären skapar.

Nu har jag förklarat detta så tydligt som jag bara kan, fattar ni fortfarande inte får ni läsa på mer själva för räcker det inte för er att förstå detta visuellt när vi nu kan konstatera att den heliocentriska kulten i 500 år hade fel, båtar som försvinner har inte alls försvunnit bakom någon kurva, bara från vårt synfält så finns det antagligen inget hopp för er, ni är glada med att vara okunniga får och ignorance is bliss så jag klandrar er inte men ert tröttsamma trollande på denna forumdel kan vi alla vara utan.
Du kanske ska läsa kommentarena till de videos du länkar till ....?
Citera
2018-05-23, 14:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej det är det ni globetards kallar kanten så kollar på det som är ice wall och inte på isberg, isbergen är nämligen i denna kontexten fristående från land, det är inte kanten som vi alla kan se. Det finns ingen annan kant, detta är er kant. Vi pratar nämligen aldrig om kanten i denna kontext utan det är bara ni globetards som kommer dragandes med detta okunniga nonsens men här är din kant, punkt.
Finns det ingen kant?
Citera
2018-05-23, 14:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nonsens. Vad vi ser är platthet, ytan på vatten är alltid platt, vi ser aldrig någon kurva, alltså är jorden platt, ingen ser någonsin något i verkligheten med sina egna ögon som backar upp en boll så observation säger att jorden är platt.

Nopp. Jag ser rinnande bäckar, jag ser vågor, jag ser regn och jag ser vatten tryckas utåt kanterna i en centrifug.

Och jo, vi ser kurvan. Det du kallar "bottom first" är i själva verket kurvan.

Citat:
Ingen har någonsin känt snurret, ingen har någonsin bevisat snurret alltså är det enda logiska slutsatsen att vi inte snurrar.

Att du inte känner "snurret" beror på att kraften som genereras av snurret är försumbar. Det handlar om att du ska känna att du väger 80 eller 80,001kg.

Och jo, vi har på en mängd olika sätt bevisat "snurret". Vi har allt från pendlar via gyro till observationer av stjärnor som bevisar att jorden roterar.

Citat:
Polaris, stjärnan som aldrig rör sig, den är ett uselt bevis för heliocentrismen som kräver att allting snurrar precis hela tiden. Polaris rör sig aldrig, har aldrig rört sig och har precis ingenting gemensamt med Sigma Ocatantis. Polaris är stjärnan som ensam debunkar heliocentrismen totalt.

Nu har du fel igen. Polaris rör på sig men väldigt långsamt.

Citat:
Polaris är stjärnan som ensam debunkar heliocentrismen totalt.

Förklara varför.
För mig och vetenskapen är det precis tvärtom: Polstjärnan är omöjlig på en platt jord.
Citera
2018-05-23, 14:38
Medlem
Citat:
Och oroa dig inte för kanten lilla vännen, du kan inte ramla uppåt: https://www.google.se/search?q=antarctica+ice+wall&source=lnms&tbm=isch& sa=X&ved=0ahUKEwjP0e6xzJvbAhWyw6YKHVoWDH4Q_AUICigB &biw=1920&bih=974
Du har sett för mycket på sci fi filmer och är livrädd för rymdens svarthet, tror det är därifrån globetards absurda rädsla för kanten kommer ifrån.

Kan man inte klätta över den?

Ni plattskallar ÄR för roliga!
Citera
2018-05-23, 14:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du kanske ska läsa kommentarena till de videos du länkar till ....?

Du kanske skall kolla på filmerna, visuella bevis behövs inte förklaras och trollarmen som följer flat earthers på youtube är ingen som bryr sig om.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Finns det ingen kant?

Nej precis. Att beskriva det som en kant är inkorrekt. Ingen behöver vara rädd för att båtarna skall trilla över kanten eftersom man inte i verkligheten som sagt inte kan falla uppåt.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nopp. Jag ser rinnande bäckar, jag ser vågor, jag ser regn och jag ser vatten tryckas utåt kanterna i en centrifug.

Nej du ser massiva mängder vatten där ytan alltid är platt, något som rinner eller blir vågor bevisar definitivt inte en kurva.... Hur i helvete får du ens ihop det här tramset? Du försöker inte ens vara logisk. Du ser rinnande bäckar som bevis för en boll....Är numera helt säker på att du bara trollar så well done, du är ett av dom bättre trollen här men ingen är så dum som du spelar, ingen verkligen.

Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Kan man inte klätta över den?

Ni plattskallar ÄR för roliga!

Klättra med en båt? Jag trodde det var åka ut över kanten ni var rädda för?
Citera
2018-05-23, 14:40
Medlem
Citat:
Vi diskuterar effekter som våra ögon skapar här så solen är ännu en halmgubbe från er. Jag har givit dig den exakta förklaringen till vad som sker, sen om du inte förstår det kan jag inte göra ett jävla något åt, du får ta ansvar för din egen dumhet.
Att solen krymper är numera ett bevisat faktum: https://www.youtube.com/watch?v=Nzw1Ug4tOo8&t=1s
5 km från betraktaren? Jösses du kör en dubbel halmgubbe du med. Finns ingen måtta på ert tramsande verkligen.

Nej det är det ni globetards kallar kanten så kollar på det som är ice wall och inte på isberg, isbergen är nämligen i denna kontexten fristående från land, det är inte kanten som vi alla kan se. Det finns ingen annan kant, detta är er kant. Vi pratar nämligen aldrig om kanten i denna kontext utan det är bara ni globetards som kommer dragandes med detta okunniga nonsens men här är din kant, punkt.

Men var är kanten då?
Citera
2018-05-23, 14:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
... Vi kan konstatera att båtar försvinner från vårt synfält. Vi kan konstatera att vi kan zooma in båtarna igen. Superzoom eller inte så kan du aldrig zooma igenom kurvan utan hade båten de facto försvunnit bakom kurvan...

Stämmer bra, du kan aldrig zooma in saker som försvunnit bakom horisonten.
Vilket enklast visas genom att du inte kan zooma in Visby från Landsort. Eller solen när den går ned bakom horisonten.

Citat:
...Båtar som försvinner bottom first, solen som försvinner bottom first osv är därmed inte bevis på någon heliocentrism överhuvudtaget...

"Bottom first" är ett strålande exempel på hittapå-vetenskap. Det finns inget som helst vetenskapligt stöd för en "bottom first" effekt utan det är ett rent påhitt.

Citat:
...Vad vi genom detta kan konstatera är att det inte finns någon mätbar kurva någonstans ...

Trams. Eller lögn?

Självklart finns det massor med exempel på att vi har mätt upp en kurva. Att du låtsas om motsatsen innebär inte att vi inte kan mäta "kurvan".
Citera
2018-05-23, 14:45
Medlem
Citat:
Du kanske skall kolla på filmerna, visuella bevis behövs inte förklaras och trollarmen som följer flat earthers på youtube är ingen som bryr sig om.

Nej precis. Att beskriva det som en kant är inkorrekt. Ingen behöver vara rädd för att båtarna skall trilla över kanten eftersom man inte i verkligheten som sagt inte kan falla uppåt.

Nej du ser massiva mängder vatten där ytan alltid är platt, något som rinner eller blir vågor bevisar definitivt inte en kurva.... Hur i helvete får du ens ihop det här tramset? Du försöker inte ens vara logisk. Du ser rinnande bäckar som bevis för en boll....Är numera helt säker på att du bara trollar så well done, du är ett av dom bättre trollen här men ingen är så dum som du spelar, ingen verkligen.

Klättra med en båt? Jag trodde det var åka ut över kanten ni var rädda för?

Det är NI som är rädda för den! VI undrar bara VAR den finns?

Nå, svara nu på den enkla frågan. Är jorden platt så finns det en kant, nu kan du inte slingra dig med YT-klipp ala en ding ding värld.

Edit,
Jag vet att du är ett troll men detta är underhållande.
Citera
2018-05-23, 14:49
Medlem
madtops avatar
Citat:
... något som rinner eller blir vågor bevisar definitivt inte en kurva.... ...

Det bevisar med all tydlighet att vatten inte är platt.

Jag kan förklara hur och varför vatten uppför sig som det gör.
Du kan inte ens förklara något så enkelt som hur vatten kan veta vad som är platt.

Hur vet de enskilda vattendropparna vad som är platt? Hur vet vattendroppen i en våg att den ska falla nedåt? Hur funkar kommunikationen mellan vattendropparna så att de alla är överens om vad som är platt? Hur vet vattendroppen i den ena änden av sjön att det är dags att lyfta sig uppåt när det rinner till vatten i den andra änden av sjön?

Och hur kommer det sig att vatten ibland inte är platt? Varför trycks vattnet i en centrifug horisontellt utåt kanterna? Hur vet vattendroppen att det är dags att sluta vara platt och i stället stiga upp i en våg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in