2018-05-23, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Tro det... Och hur får du ner honom till Tunnelgatan? Kom inte med det svajjiga vittnesmålet från de "finska flickorna" Olle Alse'n fick tag på 8-9 år efter mordet och sedan kollade efter finsktalande bodybuilders på gym. Kan ju lika gärna varit den där "Seppo" i Väsby som pekas ut som AA. Nä det där spåret lirar dåligt.

Enkelt. Vittnesuppgifter om walkie-talkies män från den natten och mordet är löst.
Citera
2018-05-23, 11:50
Medlem
FurirRevaers avatar
Jovisst är det indicier och teorier men vi vet heller inte allt som PU eventuellt sysslar med. De kan ha mer på fötterna än vad som framkommit än. Dessutom byggde målet mot CP inte på stort mer än indicier, teorier och ibland rena lögner och han fälldes i första instans. Verkligen synd att SE inte utreddes bättre då när det var färskt men han sågs väl som en otrolig och ovärdig statsministermördare. En beige rundmagad medelåldersman som inte kan anses göra en fluga förnär. I de lugnaste vatten...
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jo visst. Vad jag menar var att bevisningen mot SE är mycket mycket tunn. Förlåt, det finns rättare sagt inga egentliga bevis av värde alls. Det skulle kunna vara SE, men det stannar liksom vid en teori.
Citera
2018-05-23, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.preflix
Helt rätt.
Och är det bara jag som tycker att han bara babblar och mumlar när han pratar på tv?

Han är ett skämt men gör bra tv genom att ha höga tv siffror och med det generar mer pengar till tv-kanalerna och dess ägare.
Citera
2018-05-23, 11:54
Medlem
FurirRevaers avatar
OK men dom har inte du väl? Jag håller med att dessas vittnesmål måste upp, spelar ingen roll om det är knarkspan eller säpo eller stay behind elker andra. Allt måste upp för att mordets lösning skall vara trovärdig. Om inte fortsätter spekulationerna i hundratals år.
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Enkelt. Vittnesuppgifter om walkie-talkies män från den natten och mordet är löst.
Citera
2018-05-23, 12:16
Medlem
Skulle Stig som uppenbarligen gillade uppmärksamhet genomfört mordet borde han fått svårt att hålla det för sig själv. Inte ett ord till sin sambo under 13 år.
När hon ledsnade tog han livet av sig. Ett självmordsbrev med ett erkännande och beskrivning av tillvägagångssätt borde te sig rimligt?

Hur tog han livet av sig?

Finns det ens något vittne som placerar Stig på platsen förutom stämpelklocka och vakterna i huset?
Citera
2018-05-23, 12:28
Medlem
Förlåt men nu måste jag hoppa in.

nyheten att SE är potentiell mördare kommer från källan magasinet filter.

detta magasin är ju bla. dom som förnekar att ryssarna alls kränkt sverige med ubåtar. Stark knutna till S propaganda.

- är mordet utfört av andra kretsar än S-märkta så har dom nog rätt.

-finns det kopplingar till S så är det en rökridå.
Citera
2018-05-23, 12:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReDefiner
Har läst artikelserien och även boken "Nationens Fiende" av Lars Larsson men ställer mig fortfarande tveksam till Skandiamannen som GM. Detta för att det enligt min mening finns en teori som förklarar hans beteende bättre (se nedan). Men tycker fortfarande han är intressant och skulle bara bli glad om någon orkar bemöta/slå hål på teorin så saken belys än bättre.

Mina 2 cents: Man måste fråga sig vad det är som karaktäriserar Skandiamannen bäst, och där är mitt svar enkelt: Ett uppmärksamhetssökande eller bekräftelsebehov. Behovet omnämns i både artikelserien och Larssons bok.

Tycker egentligen inte man behöver lägga på att han ska vara mördare också för att förklara det som sedan händer:

Stig E går ut, blir vittne till mordet men vågar inte göra någonting/blir chockad. Han uppfattar Lars J i gränden men i chocken minns fel position. Sedan slår det honom: Han har missat världens chans att få stå i centrum genom sin passivitet! Men vänta! Det kanske fortfarande finns ett sätt att reparera detta på? Det är här alla lögner kommer in i bilden, de är en efterhandskonstruktion för att fungera som snuttefilt för ett stukat ego.

Det här ligger i linje med vad jag också tror. SE blir vittne men håller sig i bakgrunden för det han är rädd och chockad. När han sedan läser om det kanske han uppfattar att något vittnesmål avviker från vad han själv menar sig ha sett. Intervjun med frun indikerar ju att han till och med tjatade om bekräftelse på saker som han gjorde inom yrket, alltså uppgifter som han gjort under ett flertal år.
Citera
2018-05-23, 12:42
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Skulle Stig som uppenbarligen gillade uppmärksamhet genomfört mordet borde han fått svårt att hålla det för sig själv. Inte ett ord till sin sambo under 13 år.
När hon ledsnade tog han livet av sig. Ett självmordsbrev med ett erkännande och beskrivning av tillvägagångssätt borde te sig rimligt?

Hur tog han livet av sig?

Finns det ens något vittne som placerar Stig på platsen förutom stämpelklocka och vakterna i huset?

Stig är väl den enda som sett vittnet inne i gränden?
Kan minnas fel dock.
Citera
2018-05-23, 12:46
Medlem
SE har åtminstone lyckats ställa till en hel del förvirring i utredningen. Det får man ge honom. Medvetet eller omedvetet är en svårare fråga. Två vittnen som är näst intill omöjliga att placera in i ett sammanhanget. AB och SE. Typiskt nog också de två vittnen som befann sig närmast mordet, och ingen har ens sett den andre.
Citera
2018-05-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathpunk
Vet vi var Stig Engström hade sitt kontor inne i Skandiahuset?

Svårt att veta om det är görbart utan att känna till Skandiahuset interiört.

Han skulle kunna vara kopplingen till WT männen samt "Skandia-rummet" som var en sambandscentral för Stay-behind - vill jag minnas. Detta scenario skulle kunna vara troligt men det faktum att han kommunicerade med polis och press så öppet talar emot. Kan man vara så iskall? [finns en del Hollywood filmer som visar dylika scenarior]

Mer troligt att han var en mellanlänk och "skydd" för det operative mördaren - att han omaskerat skulle dels mörda Palme och dels vara så transparent - är lite för mycket för min smak.
Citera
2018-05-23, 12:48
Medlem
Åklagaren säger sig ha en uppfattning om vem som är mördaren, men avvaktar tills han kan lägga fram fler bevis i domstol. Det senare indikerar att hans misstänkte fortfarande är i livet. Källa.
Citera
2018-05-23, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Förlåt men nu måste jag hoppa in.

nyheten att SE är potentiell mördare kommer från källan magasinet filter.

detta magasin är ju bla. dom som förnekar att ryssarna alls kränkt sverige med ubåtar. Stark knutna till S propaganda.

- är mordet utfört av andra kretsar än S-märkta så har dom nog rätt.

-finns det kopplingar till S så är det en rökridå.

Vem är huvudägaren till blaskan?

Hade jag varit anhörig till SE så hade jag stämt den här blaskan och blivit rik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in