Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 11:24
Medlem
FurirRevaers avatar
I Expressens artiklar om det här uppslaget stod något om att en av skandiavakterna sagt i förhör (nyligen genonförda?) att SE kommit tillbaka till arbetsplatsen vid 21-tiden efter att ha varit ute och "druckit middag", dvs han kanske inte heller var helt nykter.

Enligt skandiapersonalen var det inte ovanligt att anställda i huset gick ut bakvägen utan att dra sina kort. Bakvägen ut på Luntmakargatan som stod öppen vid tiden för mordet.
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
SE kanske hade lite ojämn gång när han var exalterad efter att dödat statsministern
eller
han höll på att fippla ner revolvern i hölster/ ficka

Så det där med haltande gång tror jag att man lätt kan förväxla med någon som av olika anledningar tillfälligt inte rör sig smidigt
Citera
2018-05-23, 11:24
Medlem
Är det något mordplatsvittne som pratat något om en man med glasögon, det är ju i varje fall en detalj som kan skilja Stig E från en del andra.

Det enda jag kommer på är Margareta Storhök och Anneli Korhonens vittnesmål från Grand.
Vittnesmål 860303:

"Signalement Man,nordeuropeiskt utseende,cirka 175 cm lång,blå ögon, hårfärg ej mörk,
Iklädd stora ljusbågade eller storbågade glasögon, ljusbrun mössa med uppfällda öronlappar, ljusblå halvlångjacka, mörkblå byxor."

https://drive.google.com/file/d/0Bwp4WAsBtNsvdVhScDhjUTdGRk0/view
Citera
2018-05-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
ehh, nä. Dessutom vart CH på plats , innan dess hos sigge o hämtade vapen så ja, i mina ögon är fallet klart. Skandiamannen är ju passande lösning nu när allt gått i stå.

Ja mycket tveksamt om mördaren haltade. Dessutom tveksamt att CP var på platsen. Finns bara ytterst osäkra vittnesuppgifter om det och dessutom alibivittnen som inte var kompis med CP men kände igen honom sedan tidigare och som hävdat att han var på pendeltågsstationerna i väsby och märsta vid tiden för mordet. SE är ett extremt mycket starkare case men inte heller det är säkert
Citera
2018-05-23, 11:27
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLykBK/marten-palme-om-skandiamannen-det-som-kommit-fram-ar-mycket-intres

Även Mårten instämmer i att mördaren är Christer Pett... förlåt Stig Enström.

Mårten har väl snart pekat ut alla som var i centrala Stockholm den kvällen.

Före CP pekade han ut en som inte liknar CP det minsta. Sedan pekar han ut CP.

Stackars jävlar som försöker reda ut det här.

Lägg ner och hemligstämpla.
Citera
2018-05-23, 11:27
Bannlyst
Till GW

Om du läser här i flashback.

Personen är död och finns inte längre och därmed kan inte försvara sig.

Tack för din insats med att peka ut en död person som palmes mördare.

Hoppas att du berikas av de 50 miljoner som staten ger för att lösa mordet.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-05-23 kl. 11:40.
Citera
2018-05-23, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebroare
Ja mycket tveksamt om mördaren haltade. Dessutom tveksamt att CP var på platsen. Finns bara ytterst osäkra vittnesuppgifter om det och dessutom alibivittnen som inte var kompis med CP men kände igen honom sedan tidigare och som hävdat att han var på pendeltågsstationerna i väsby och märsta vid tiden för mordet. SE är ett extremt mycket starkare case men inte heller det är säkert

Tror du att polisen var gröngölingar då?

Polisen avfärdade omgående SE som mördare.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-05-23 kl. 11:33.
Citera
2018-05-23, 11:32
Medlem
Citat:
Tror du att polisen då var gröngölingar?

Polisen då avfärdade omgående SE som mördare.
Jag tror inte SE är mördaren men utesluter det inte. CP är däremot utesluten
Citera
2018-05-23, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebroare
Jag tror inte SE är mördaren men utesluter det inte. CP är däremot utesluten

Varken SE eller CP som är döda var mördaren.

Mördaren är AA och lever än men säg inte det till någon.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-05-23 kl. 11:37.
Citera
2018-05-23, 11:43
Medlem
FurirRevaers avatar
Tro det... Och hur får du ner honom till Tunnelgatan? Kom inte med det svajjiga vittnesmålet från de "finska flickorna" Olle Alse'n fick tag på 8-9 år efter mordet och sedan kollade efter finsktalande bodybuilders på gym. Kan ju lika gärna varit den där "Seppo" i Väsby som pekas ut som AA. Nä det där spåret lirar dåligt.
Citat:
Varken SE eller CP som är döda var mördaren.

Mördaren är AA och lever än men säg inte det till någon.
Citera
2018-05-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Han kanske inte frågade. Jag såg ett foto som skall ha varit taget hemma hos vapensamlaren. En vägg smockfylld med revolvrar. Han ska ha förvarat flera vapen i sin källare. Hur? Hade han helkoll på att samtliga vapen var där de skulle?

Du har ärliga, seriösa vänner med vapen. Var vapensamlaren ärlig och seriös? Hade han licens på alla vapen? Om inte blir det ju trickigt att anmäla en stöld, särskilt efter mordet på Palme. Då vill man nog ligga lågt om man har oregistrerade vapen.

Jo visst. Vad jag menar var att bevisningen mot SE är mycket mycket tunn. Förlåt, det finns rättare sagt inga egentliga bevis av värde alls. Det skulle kunna vara SE, men det stannar liksom vid en teori.
Citera
2018-05-23, 11:44
Bannlyst
Återigen hade man bara forstatt på huvudspåret som var 95 % riktigt enligt Holmer, så hade mordet varit löst för länge sedan.
Citera
2018-05-23, 11:47
Medlem
Mr.preflixs avatar
Citat:
Till GW

Om du läser här i flashback.

Personen är död och finns inte längre och därmed kan inte försvara sig.

Tack för din insats med att peka ut en död person som palmes mördare.

Hoppas att du berikas av de 50 miljoner som staten ger för att lösa mordet.
Helt rätt.
Och är det bara jag som tycker att han bara babblar och mumlar när han pratar på tv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in