Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 13:02
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Åklagaren säger sig ha en uppfattning om vem som är mördaren, men avvaktar tills han kan lägga fram fler bevis i domstol. Det senare indikerar att hans misstänkte fortfarande är i livet. Källa.

Givetvis är GM i livet idag. Jag tror också att mördaren blir officiell en dag men det har då absolut inget att göra med att åklagaren Krister Petterson går i pension eller inte. Det krävs en politisk kris i landet som ställer den s k "demokratin" och "svenska administrationen" på huvudet. Först då kommer det ena efter det andra att ske som när dominobrickor faller. För när det uppdagas vem som sköt så kommer det också att uppdagas vem som hållit det hemligt under alla år och hur många det rör sig om. Det blir således officiellt i ett helt annat samhälle än idag.
Citera
2018-05-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Vem är huvudägaren till blaskan? ...
Offside Press Aktiebolag
Org.nummer: 556581-8183
Citera
2018-05-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Givetvis är GM i livet idag. Jag tror också att mördaren blir officiell en dag men det har då absolut inget att göra med att åklagaren Krister Petterson går i pension eller inte. Det krävs en politisk kris i landet som ställer den s k "demokratin" och "svenska administrationen" på huvudet. Först då kommer det ena efter det andra att ske som när dominobrickor faller. För när det uppdagas vem som sköt så kommer det också att uppdagas vem som hållit det hemligt under alla år och hur många det rör sig om. Det blir således officiellt i ett helt annat samhälle än idag.
Jag ”vet” inte lika mycket som du så jag kan inte kommentera dina påståenden. Jag tvingas utgå från att det är så som åklagaren säger.
Citera
2018-05-23, 13:05
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Jag ”vet” inte lika mycket som du så jag kan inte kommentera dina påståenden. Jag tvingas utgå från att det är så som åklagaren säger.

Jag säger bara att åklagaren har rätt i sin åsikt att GM är i livet. Det har dock ingenting med hans yrkeskarriär att göra.
Citera
2018-05-23, 13:10
Medlem
Att mannen som filter pekat ut är fullblodsnarcisisst och inte särskilt trovärdig som mördare tycker jag framgår här.

http://proletaren.se/artikel/elefanten-i-porslinsbutiken
Citera
2018-05-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Är det något mordplatsvittne som pratat något om en man med glasögon, det är ju i varje fall en detalj som kan skilja Stig E från en del andra.

Det enda jag kommer på är Margareta Storhök och Anneli Korhonens vittnesmål från Grand.
Vittnesmål 860303:

"Signalement Man,nordeuropeiskt utseende,cirka 175 cm lång,blå ögon, hårfärg ej mörk,
Iklädd stora ljusbågade eller storbågade glasögon, ljusbrun mössa med uppfällda öronlappar, ljusblå halvlångjacka, mörkblå byxor."

https://drive.google.com/file/d/0Bwp4WAsBtNsvdVhScDhjUTdGRk0/view

Mig veterligen så talar ingen om glasögon, ej heller om en "bögslunga". Om vi bortser från YN som ser den springande mannen på David Bagares gata. Men jag delar LGWP´s åsikt att det inte är GM som hon ser.

Sen har jag svårt för argumentet att SE ej ska ha kunnat se LJ. Han dröjer kvar på mordplatsen (enligt egen utsago) så länge att LJ hinner bli vallad dit av polisen.
Senast redigerad av sulfint 2018-05-23 kl. 13:18.
Citera
2018-05-23, 13:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveGigantenJobs
Han skulle kunna vara kopplingen till WT männen samt "Skandia-rummet" som var en sambandscentral för Stay-behind - vill jag minnas. Detta scenario skulle kunna vara troligt men det faktum att han kommunicerade med polis och press så öppet talar emot. Kan man vara så iskall? [finns en del Hollywood filmer som visar dylika scenarior]

Mer troligt att han var en mellanlänk och "skydd" för det operative mördaren - att han omaskerat skulle dels mörda Palme och dels vara så transparent - är lite för mycket för min smak.

Det ser ju ut som om SE borde vara medhjälparen, inte banemannen. Han stämplar ju ut lite sent också.

Hur länge hade det dröjt från att POL kom ut ur Grand till dess att skotten föll?
Citera
2018-05-23, 13:20
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
För en gångs skull är vi överens. Detta är bara en som försöker marknadsföra sin bok och det är knappast PUs huvudspår. Då lär de bli utskrattade av historien. Men som sagt är nog SE ende random killer som är kvar att avstyra annan lösning.

Sten Flygare använde tidigare denna tråden till att marknadsföra sin bok.

Idag finns det MSM/skribenter som marknadsför en annan författare. Utan att ens ha en aning om de mest basala kunskaperna och vittnesmålen. Alltså med dagens terminologi fake news. Liksom boken.

Jämför det med vittnesmål om en narkotikaspaning som avbröts, eller inte avbröts, och en spanare som avvek i förtid.
Citera
2018-05-23, 13:23
Bannlyst
https://www.nyteknik.se/kronikor/ai-far-de-doda-att-tala-igen-6868527

Det ska finnas en teknik där ute som gör att man kan tala med döda.

Jag undrar om man kan då förhöra Stikkan Engström om hans förehavande under mordet.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-05-23 kl. 13:38.
Citera
2018-05-23, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det ser ju ut som om SE borde vara medhjälparen, inte banemannen. Han stämplar ju ut lite sent också.

Hur länge hade det dröjt från att POL kom ut ur Grand till dess att skotten föll?

2 min och 39 sek.
Citera
2018-05-23, 13:28
Bannlyst
Citat:
Åklagaren säger sig ha en uppfattning om vem som är mördaren, men avvaktar tills han kan lägga fram fler bevis i domstol. Det senare indikerar att hans misstänkte fortfarande är i livet. Källa.

Åklagaren är inte tillitsfull, han spelar med tom hand.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-05-23 kl. 13:34.
Citera
2018-05-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Förlåt men nu måste jag hoppa in.

nyheten att SE är potentiell mördare kommer från källan magasinet filter.

detta magasin är ju bla. dom som förnekar att ryssarna alls kränkt sverige med ubåtar. Stark knutna till S propaganda.

- är mordet utfört av andra kretsar än S-märkta så har dom nog rätt.

-finns det kopplingar till S så är det en rökridå.

Jag har haft på känn hela våren att de nya uppgifterna i Palmemordet är en del i valkampanjen, att KP gick ut i TV tex.
Jag förväntade mig därför att vi skulle få lite mer info nu närmare valet, vilket vi nu fick.
Vår Socialdemokratiska statsminister mördad av en Moderat med extremhögersympatier?
Kan ju vara bra för Socialdemokraterna om det används på rätt sätt.
Tyvärr för dem så är bruset så väldigt högt nu vad gäller invandring, lag och ordning och integration att jag inte tror att svenska folket orkar bry sig om vem som mördade vår statsminister för dryga trettio år sen.

För övrigt tror jag att SE kan vara mördaren eller en medhjälpare men i så fall är det ju väldigt tydligt att det rör sig om en större konspiration där han bara är en del. Den bakomliggande gruppen vågar man nog inte avslöja. De två poliserna som förhörde SE och var väldigt intresserade av honom, de blev ju plötsligt omplacerade, av någon konstig anledning. Skandias säkerhetsvakt var också väldigt misstänksam och ville öppna dörren till hans kontor, som var låst med särskild nyckel, men det var plötsligt inte längre polisen intresserad av.
Men det är ju effektivt att offra "SE" eftersom han inte är i livet och inte kan avslöja något och inte heller försvara sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in