2018-05-21, 17:03
Medlem
Någon som vet om polishundar känner lukten av Lyrica? Tänkte smuggla med lite på en resa.
Sorry om jag skriver i fel tråd.
Citera
2018-05-21, 19:38
Medlem
Kafes avatar
Har tagit lyrica mer eller mindre varje dag i ett år nu ungefär. Jag upplever ingen som helst AT? Det enda jag kan sakna är den där extra energin det ger mig. Men då tar jag 150-300mg varje dag.

Fattar inte varför ni tar 600mg och uppåt. På 150mg så får jag en sjuk jävla energi hela dagen, ingen ångest och social som fan. Tar jag mer än så sitter jag bara och darrar, fumlar och blir snurrig som fan.

Är jag trött en dag och ska jobba och tar 150mg så jobbar jag som en gud på jobbet och vill knappt ta några raster. Har social ångest som försvinner och klickar skitbra med kamraterna. Sen har jag så mycket energi att jag gör världens jävla monster pass på gymmet (som jag kanske inte ens skulle orkat gå till). Kommer hem och städar, lagar mat, diskar utan konster. Sen är det bara att röka en holk så lugnar jag ner mig och somnar tidigt om jag vill.

Helt sjuk jävla grym drog. Blir fan superman på det.
Citera
2018-05-22, 08:38
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Har tagit lyrica mer eller mindre varje dag i ett år nu ungefär. Jag upplever ingen som helst AT? Det enda jag kan sakna är den där extra energin det ger mig. Men då tar jag 150-300mg varje dag.

Fattar inte varför ni tar 600mg och uppåt. På 150mg så får jag en sjuk jävla energi hela dagen, ingen ångest och social som fan. Tar jag mer än så sitter jag bara och darrar, fumlar och blir snurrig som fan.

Är jag trött en dag och ska jobba och tar 150mg så jobbar jag som en gud på jobbet och vill knappt ta några raster. Har social ångest som försvinner och klickar skitbra med kamraterna. Sen har jag så mycket energi att jag gör världens jävla monster pass på gymmet (som jag kanske inte ens skulle orkat gå till). Kommer hem och städar, lagar mat, diskar utan konster. Sen är det bara att röka en holk så lugnar jag ner mig och somnar tidigt om jag vill.

Helt sjuk jävla grym drog. Blir fan superman på det.

Du svarar ju själv på skillnaden på dig och andra, du är väldigt lättpåverkad. Inget fel i det, billigare om inte annat.
Citera
2018-05-22, 16:17
Medlem
Hej!
Använder Lyrica dagligen som medicin, dock så jag har väl överskridit min normala dos väldigt ofta på senaste.
Ungefär hur lång tid brukar det ta för avtändningen att komma efter sista dosen? Har kollat runt i tråden och folk säger olika. Jag själv kan nästa märka att jag mår sämre redan efter tolv timmar ungefär.
Tacksam för svar!

mvh
Citera
2018-05-22, 16:23
Medlem
sickDAPiMPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Hej!
Använder Lyrica dagligen som medicin, dock så jag har väl överskridit min normala dos väldigt ofta på senaste.
Ungefär hur lång tid brukar det ta för avtändningen att komma efter sista dosen? Har kollat runt i tråden och folk säger olika. Jag själv kan nästa märka att jag mår sämre redan efter tolv timmar ungefär.
Tacksam för svar!

mvh

När jag har ätit Lyrica varje dag i lite över ett år så tar det lite mer än 36h innan jag börjar bli dålig. Sen går det bara utför, väldigt utdraget. Sen börjar det komma i vågor, ungefär som att du hamnar i helvetet och blir kvar där ett tag. Men sen efter en stund så kommer du ut snabbt, för att sen bli tillbaka dragen, väldigt påfrestande psykiskt.

Jag äter 600mg dagligen.

* Kan även tillägga att jag vid dessa tillfällen också har klippt Tramadol samtidigt (Lyrica + Tramadol utan nedtrappning). Har hänt ett par gånger.
Senast redigerad av sickDAPiMP 2018-05-22 kl. 16:25.
Citera
2018-05-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickDAPiMP
När jag har ätit Lyrica varje dag i lite över ett år så tar det lite mer än 36h innan jag börjar bli dålig. Sen går det bara utför, väldigt utdraget. Sen börjar det komma i vågor, ungefär som att du hamnar i helvetet och blir kvar där ett tag. Men sen efter en stund så kommer du ut snabbt, för att sen bli tillbaka dragen, väldigt påfrestande psykiskt.

Jag äter 600mg dagligen.

* Kan även tillägga att jag vid dessa tillfällen också har klippt Tramadol samtidigt (Lyrica + Tramadol utan nedtrappning). Har hänt ett par gånger.

Stort tack för svar! Så du tror bara att det kan vara inbillning att jag börjar bli dålig efter 12 timmar? Kan iofs tillägga att jag äter tramadol dagligen och tar också det två gånger om dagen, på morgon och kväll. Kan det vara tramadolen som spökar då eller?
Citera
2018-05-22, 17:23
Medlem
standardsvars avatar
Hur kan alla få effekt av så låga doser?

Ifall jag inte tagit på överjävligt lång tid så behöver jag ändå ta ca 1,5g för effekt. Och då kombinerar jag det ändå med minst 20mg stesolid.

Ungefär 20cl 40% sprit, 40mg stesolid och 2g Lyrica en kväll i helgen, och jag varken kände mig, eller uppfattades som påverkad av personer i min omgivning. Givetvis fick jag ett visst mått av välbehag, annars skulle jag aldrig ha tagit det.

Men tar jag två dar i rad så får jag noll effekt av lyrica andra dagen, det enda som kan påverkas lite är balansen.

Så jag tar det max varannan dag tillsammans med stesolid. Och en lätt kram av välbehag när jag är uppe på doser av minst 1,5g Lyrica är det enda jag känner.

Är det korstollerant med benso?

Har tagit 1,2g lyrica i kväll, tillsammans med 30mg stesolid utspritt under dagen och jag känner mig fortfarande lite trött och nedstämd. Funderar på ifall det är värt att bosta med alkohol.

Har totalt 2g lyrica kvar. Är det värt att ta?

Väger ca 115kg i bra form, ifall det skulle ha någon inverkan.
Citera
2018-05-23, 10:49
Medlem
Miyanas avatar
Jag är ny på det här med Lyrica. Tips på hur man ska göra för att slippa gå upp i trippla doser för att känna en bra effekt? Toleransen är ju en helt annat bara dagen efter... Hur många dagar behöver man vänta för att sänka den?
Citera
2018-05-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Jag är ny på det här med Lyrica. Tips på hur man ska göra för att slippa gå upp i trippla doser för att känna en bra effekt? Toleransen är ju en helt annat bara dagen efter... Hur många dagar behöver man vänta för att sänka den?
Beror mycket på dos och individ men jag skulle säga att om man kör med 3-4 dagars mellanrum så får man ungefär samma effekt varje gång.
Citera
2018-05-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fractalbob
Beror mycket på dos och individ men jag skulle säga att om man kör med 3-4 dagars mellanrum så får man ungefär samma effekt varje gång.
Ja det är ett perfekt tidsintervall, har kört så ett bra tag och kan ligga på samma dosering
Citera
2018-05-23, 13:54
Medlem
Miyanas avatar
Jag började med 300 och klarade mig på det utan tolerans alls. Men funkar det tex att dubbla nästa dag, och trippla nästa dag igen? Och sen vänta några dagar tills nästa gång?
Förstår såklart att det är olika för alla. Vill helst dock inte behöva gå över 900mg. Men känns ju piss att kunna ta typ 300-600mg en och en halv gång i veckan😂 Så vill mest höra erfarenheter. Hur har ni gjort för att hålla nere konsumtionen men ändå kunna få ruset?
Citera
2018-05-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Jag började med 300 och klarade mig på det utan tolerans alls. Men funkar det tex att dubbla nästa dag, och trippla nästa dag igen? Och sen vänta några dagar tills nästa gång?
Förstår såklart att det är olika för alla. Vill helst dock inte behöva gå över 900mg. Men känns ju piss att kunna ta typ 300-600mg en och en halv gång i veckan😂 Så vill mest höra erfarenheter. Hur har ni gjort för att hålla nere konsumtionen men ändå kunna få ruset?
Jag har bekanta som tar 300-600 och sen 900 tredje dagen för att pausa sen uppåt en vecka och det verkar fun för dem!
Själv tar jag lägre doser för värk, för sömnen och att förstärka effekten av andra preparat jag använder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in