2018-05-22, 21:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vem har sagt vad?

Bittert att torska en match där man döms bort ett mål och åker sedan på en i mina ögon felaktig straff men att ha spelare som grinar ut i media (om någon nu gjort det, jag undviker media) överlåter vi åt dif.

Sedan är det så sjukt tröttsamt att gnälla på domare. Har det ens varit en enda allsvensk match i år där det förlorande laget inte skyllt på domaren?

Svenska domarnivån är bedrövlig men förutsättning är lika för alla.
Citat:
AIK vann derbyt mot Hammarby med 1-0.

Efteråt kritiserar Bajenspelarna hur AIK tog sig an matchen.

– De var låga, defensiva och skittråkiga, säger Muamer Tankovic.

Serieledande Hammarby välkomnade lokalrivalen tillika serietvåan AIK till Tele2 arena för ett på förhand stekhett Stockholmsderby.

Spelet levde till en början inte riktigt upp. Hammarby hade mycket boll, men de hade samtidigt problem att tränga igenom AIK som stod väldigt rätt i sina positioner.

Det var återkommande i stora delar av matchen.

LÄS MER: Allsvenskan 2018 – spelschema, resultat, tabell.

Bajens kritik mot AIK:s spel
Målet då? Det kom på straff efter att Jiloan Hamad krokat ihop med Daniel Sundgren i Bajens straffområde.

Efter säsongens första förlust var det besvikna Hammarbyspelare som vandrade ut från omklädningsrummet på hemmaarenan.

– Jag är tom. Tom bara. Jag vet inte vad jag ska säga, säger Pa Dibba.

Säsongsinledningens succéanfallare var dessutom kritisk mot hur AIK spelade i matchen.

– Vi gör inte vår bästa match men AIK ligger tvåa i serien och står så här lågt. Jag vet inte vad AIK gör på planen. De vinner. AIK bjuder inte upp till dans. De står och står och väntar och väntar. Det blir svårt när man är ensam mot sex spelare, säger han.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/sagningen-aik-var-laga-och-skittrakiga/
Inte för att va sån men er taktik med långbollar på Dibba är inte särskilt underhållande att titta på.

Sen börja Hamad böla på twitter om att domaren gör misstag men det är bara å gå vidare bla bla bla.
2018-05-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/sagningen-aik-var-laga-och-skittrakiga/
Inte för att va sån men er taktik med långbollar på Dibba är inte särskilt underhållande att titta på.

Sen börja Hamad böla på twitter om att domaren gör misstag men det är bara å gå vidare bla bla bla.
Instämmer att det där mest låter som dåliga förlorare. Men då Tankovic är rätt kaxig och omogen samt Dibba gnällt flera gånger i media i år var det inte så oväntat från just dem.

Får gratulera till segern iallafall. Såklart ruggigt tungt att förlora på en tveksam straff i matchens slutskede men aiks solida defensiv stänger ner oss väldigt effektivt vilket nästan bara det är värt tre poäng.

Hoppas laget inte viker ner sig nu utan åker ner och plockar tre pinnar i Kalmar vilket vi inte gjort sedan 2004.

Mvh Serieledarna
2018-05-22, 21:54
Medlem
nomadics avatar
Tre poäng. Vi nöjer oss så. Maken på dåligt passningsspel minns jag inte när vi såg från oss på hemmaplan senast.
2018-05-22, 21:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Bajens ville91. Den där videon som bara du verkar ha sett kan du väl länka? Annars vänder vi blad.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast det där påminner om när Firman la upp stats på Fröjdfeldts matcher med gnaget, där man dessutom la upp otrohetsrykten samt hans adress.

Släpp straffen och matchen nu, shit happens liksom!

Nu har ni fått trollet på er sida.. Grattis grabbar.
2018-05-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Tänker du på tillägget? Själv lärde jag mig att man spelar hela matchen till domaren blåser av. Det är inte över förrän den feta damen har sjungit som man sagt "over there" om dom pratat svenska.

Tänker på straffen som uteblev.
2018-05-22, 22:29
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag får fan djup ångest när jag kollar spelschemat, ser att vi har Dalkurd hemma, Sirius borta och Östersund hemma och tänker att "vi kan fan ta 9 poäng där" och sekunden efter inse att vi ÄNDÅ skulle vara 2 poäng efter Bajen med 4 matcher mer spelade.
2018-05-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
80% av de som håller på bajen här är ju äkta nybajare.. Helt fantastiskt! Trogenhammarby, Easy_dan, Julinho, Tiddlywank och någon mer var väl de enda som var härinne när det var slitigt att vara bajare? Dom stod upp för sin sak dock och ska givetvis ha cred för det. Erikp var väl den där jävla tomten som höll tjaffsade om att Gunners skulle komma och slåss i Avesta eller vafan det var?

Det spelar väl för f-n ingen roll, ju fler Bajare ju bättre?

Klart att det lockar mera fans när Bajen leder serien och fansen gör varenda match till en stor gigantisk fest, inte så konstigt att flera vill vara med i gemenskapen och alla är välkomna, tom före detta AIKare eller Djurgårdare.

För att bli bäst, störst och mäktigast är det viktigt att ha flest fans. Det förbättrar också ekonomin för hela föreningen betydligt samt gör det betydligt lättare att attrahera spelare som vill vara med om festen? Win-win, alla Bajen fans är lika mycket värda.

Efter den otroligt oturssamma förlusten sist drog AIKs mittback Alexander Milosevic igång ramsan ”Å, vi hatar Hammarby, hora!”.

Frågan är, vilken sida vill ni vara på? En sak är säker, vi sjunker aldrig någonsin lika lågt, vi bryr oss inte och festen fortsätter.

Jag förutspår att Hammarby blir ett lag av internationell klass inom ca en tioårsperiod eftersom Bajen har flest och bäst fans, vi kommer attrahera de tyngsta sponsorerna, vi har roligast och vi är numera den klubb som flest vill spela för i Norden.
Senast redigerad av mastodon111 2018-05-22 kl. 22:57.
2018-05-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Tankovic och Dibba har grinat, läste det i dag iaf.

Ett mål som korrekt blev bortdömt, en straff som korrekt blev dömd.
Men förstår er frustration, hade inte varit någon skandal att släppa straffen men något mål skulle ni inte haft.
Lite pajigt är det. Klart man försöker lira på det sätt som har störst chans att rendera i 3 poäng. Vi spelade ju exakt likadant för bara ett år sen då vi grisade oss till en seger borta i Solna kommun. Nu tror jag dock inte att vi skulle vara särskilt lyckosamma med den typen av spel. Vi har lite för många spelare som vill ha bollen på fötterna, inte i djupled.

Trots derbytorsken har det fungerat bra att skaka av sig den miserabla känslan som infann sig strax därefter. Vi är trots allt fortfarande serieledare med 3 poäng upp på Gnaget.
2018-05-22, 23:51
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Det spelar väl för f-n ingen roll, ju fler Bajare ju bättre?

Klart att det lockar mera fans när Bajen leder serien och fansen gör varenda match till en stor gigantisk fest, inte så konstigt att flera vill vara med i gemenskapen och alla är välkomna, tom före detta AIKare eller Djurgårdare.

För att bli bäst, störst och mäktigast är det viktigt att ha flest fans. Det förbättrar också ekonomin för hela föreningen betydligt samt gör det betydligt lättare att attrahera spelare som vill vara med om festen? Win-win, alla Bajen fans är lika mycket värda.

Efter den otroligt oturssamma förlusten sist drog AIKs mittback Alexander Milosevic igång ramsan ”Å, vi hatar Hammarby, hora!”.

Frågan är, vilken sida vill ni vara på? En sak är säker, vi sjunker aldrig någonsin lika lågt, vi bryr oss inte och festen fortsätter.

Jag förutspår att Hammarby blir ett lag av internationell klass inom ca en tioårsperiod eftersom Bajen har flest och bäst fans, vi kommer attrahera de tyngsta sponsorerna, vi har roligast och vi är numera den klubb som flest vill spela för i Norden.
Haha, nybajare eller? Eller, skit i frågan, klart du är nybajare.

Team HO-RA här, alla dagar i veckan.

Hata bajen!
2018-05-23, 00:06
Medlem
Brainstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Alla i blåvitt har gått en snabbkurs i georgiska.

Han kan så klart lite engelska.

/feldgrau
Giorgi! Pass! Shoot! Dribble! High-five!
2018-05-23, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Team HO-RA här, alla dagar i veckan.

Komiskt när ni gång på gång bevisar vad ni är för typ av fans, att ni hatar, slåss, förnedrar och bespottar. Gissningsvis attraherar inget annat lag lika många SDare, högerextremister och andra hatare som AIK?

Bajen är en totalt annan grej, vi kommer med öppna hjärtan, vi är flest, vi har roligt istället för att hata och vi är trogna vårt lag i alla väder. Hammarbys epok har bara börjat, det är i sin linda, vår tid är nu.
Senast redigerad av mastodon111 2018-05-23 kl. 00:36.
2018-05-23, 00:46
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Komiskt när ni gång på gång bevisar vad ni är för typ av fans, att ni hatar, slåss, förnedrar och bespottar. Gissningsvis attraherar inget annat lag lika många SDare, högerextremister och andra hatare som AIK?

Bajen är en totalt annan grej, vi kommer med öppna hjärtan, vi är flest, vi har roligt istället för att hata och vi är trogna vårt lag i alla väder. Hammarbys epok har bara börjat, det är i sin linda, vår tid är nu.
Ok, vi säger så. Nu ska jag försöka sova så jag kan arbeta in lite skattepengar till din nästa fix och hemmaplåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in