2018-05-23, 08:21
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
tack för ditt inlägg. Men jag förstår inte riktigt. Om det inte ens har med slumpen att göra , ja då pratar vi om ett förutsett scenario. Något som inte förvånar.

Ett triangeldrama. Det tror väl de flesta. De två som flytt och så Lena. Det handlar ju om svartsjuka,det stod direkt i media.
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misst%C3%A4nkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama
Senast redigerad av Sockerhals 2018-05-23 kl. 08:24.
Citera
2018-05-23, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Så då syftar du på svartsjuka ?
Ja, svartsjuka som gått överstyr.
Citera
2018-05-23, 08:38
Medlem
Plastplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Inget ovanligt tror jag. UW träffade sedan en ny kvinna och gifte om sig. Om jag förstått andra rätt så skilde han sig snart från denna kvinna och ingen jag lyssnat på har kunnat förklara varför. Det lilla jag hört om den kvinnan är att hon ska ha varit trevlig.
En kvalificerad gissning är att de(UW & kvinnan) gick skilda vägar pga kvinnans psykiska instabilitet. Det är mycket och djupa svängningar med klara drag av megalomani. Det ser man rätt tydligt bla på familjeliv.se där kvinnan är mycket aktiv.
Hon har varit medlem i en sekt av något slag och skrivit en bok om det. Det är väl tveksamt hur avprogrammerad hon är då hon fortfarande är aktiv i någon församling.

I vilket fall som helst så är det inte konstigt om man skiljer sig från en sådan människa hur trevlig denne än verkar vara på ytan.
Citera
2018-05-23, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, svartsjuka som gått överstyr.

Var det LW eller HD som var den svartsjuka parten? Eller var det båda två?
Citera
2018-05-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Var det LW eller HD som var den svartsjuka parten? Eller var det båda två?
Vet inte.
Jag gissar på svartsjuka.
Har stått i media om svartsjuka.
Citera
2018-05-23, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vet inte.
Jag gissar på svartsjuka.
Har stått i media om svartsjuka.
Ja svartsjuka känns ganska sannolikt. Frågan är vems svartsjuka som gått över styr.
Citera
2018-05-23, 08:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastplupp
En kvalificerad gissning är att de(UW & kvinnan) gick skilda vägar pga kvinnans psykiska instabilitet. Det är mycket och djupa svängningar med klara drag av megalomani. Det ser man rätt tydligt bla på familjeliv.se där kvinnan är mycket aktiv.
Hon har varit medlem i en sekt av något slag och skrivit en bok om det. Det är väl tveksamt hur avprogrammerad hon är då hon fortfarande är aktiv i någon församling.

I vilket fall som helst så är det inte konstigt om man skiljer sig från en sådan människa hur trevlig denne än verkar vara på ytan.

Här får du nog svara på några frågor för att ditt inlägg ska ses som seriöst...

Vilken sekt? Varken Betelkyrkan eller Equmeniakyrkan räkna som sekter utan frikyrkor.
Och boken hon skrivit heter...?
Och hennes nick på familjeliv?
Citera
2018-05-23, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniello-castello
Rätt ska vara rätt. December 2010, januari 2011. Nora/Örebro.

Allt det andra du skriver vet jag inget om, mer än att han hängde sig i häktet.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag är kanske trög men skulle du vilja förklara vitsen med exemplet som visar på utredarnas smartness? Eller om du är lite ironisk?

Jag hängde inte med där...

Ja, förlåt. Rätt ska vara rätt. Eva Magnusson försvann (anmäldes försvunnen) 29/12 2010 och hennes kroppsdelar hittades i januari 2011. Jag sökte och hittade direkt en artikel i Expressen där bildtexten lyder "Den misstänkte chefens bil har tagits in för undersökning för att se om hon transporterats i den." I brödtexten står "Samtidigt kartlägger nu polisen den misstänkte universitetschefens rörelser."

https://www.expressen.se/nyheter/dagen-eva-forsvann---spelade-chefen-golf/

Det finns en mycket omfattande Flashback-tråd om mordet på Eva Magnusson. Den är över 2000 sidor lång med massor av inlägg. Hennes död kallas 'mord' fast det inte finns någon dom mot en dömd mördare. För GM hängde sig i häktets gym i sina egna skosnören, som han fått tillgång till då han begärt och beviljats användning av sina egna gympaskor. Så det blev inget åtal och någon dom, men ingen kunde förneka att BO var mördad. Jag vet inte när GM/SB tog livet av sig, men det var i närmast direkt anslutning till att han insåg att han var avslöjad.

F.ö. så var de journalistiska framställningarna måttligt verklighetsanknutna. Det var inte korrekt att beskriva GM/SB som ens chef över städet på den egna institutionen. Men polisen mötte en person i förhörsrummet som var itutad att poliser i allmänhet är korkade, dumma, lata och missar det mest. Det är bara att göra en bakgrundskontroll för våra akademiskt skolade "universitetschefer" för att förstå att poliser, även i det här mordfallet med Lena Wesström, möter alla kategorier människor och i olika åldrar. Och de är skolade för just det. Tills vidare så får man anta att de är bättre på att utreda brott än vi andra.
Citera
2018-05-23, 09:03
Medlem
Plastplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här får du nog svara på några frågor för att ditt inlägg ska ses som seriöst...

Vilken sekt? Varken Betelkyrkan eller Equmeniakyrkan räkna som sekter utan frikyrkor.
Och boken hon skrivit heter...?
Och hennes nick på familjeliv?
Som du säkert? såg svarade jag en annans påstående om att kvinnan är trevlig.

Jag har ingen aning om vad sekten heter, det är ingen frikyrkoförsamling i alla fall. Namn har jag redan länkat till och via det får man tag på boken.
Citera
2018-05-23, 09:07
Medlem
Provade att söka Stefan Davidsson på Tyréns i Örebro, men fick naturligtvis inget svar.
Enligt växeln på nämnda företag var han "inte tillgänglig" och hade inte lämnat något meddelande om hur lång frånvaron skulle bli.
Om det nu är som framgått i tråden, att han åkt på en planerad resa till USA, borde han väl ha knappat in "semester" eller liknande?
Eller är han, sett ur arbetsgivarens synvinkel, "försvunnen" även där?
Citera
2018-05-23, 09:13
Medlem
Även om jag inte riktigt vill tro det, så har tanken gnagt i mig de senaste dagarna; Kan det här vara någon slags vuxenvariant av Sturebymordet?

SD och HD var gifta, samtidigt som SD hade en flera år lång affär med Lena. HD får till slut reda på det, och det tar hus i helvete. Hon flyttar ut, samtidigt som skilsmässoansökan lämnas in.
SD inser att bubblan har spruckit, och gör allt för att reparera äktenskapet. HD är utom sig av ilska och svartsjuka, och SD bedyrar att han gör vad som helst för att förtjäna hennes kärlek. Han beställer en resa, i hopp om att den ska få HD att förstå att det är henne han älskar.
Samtidigt kanske Lena inte finner sig i att bara bli dumpad hur som helst, och hon börjar ställa ultimatum och krav. SD bestämmer sig för att klargöra situationen för henne en gång för alla. De stämmer träff/han åker hem till henne på kvällen.
Exakt vad som ev. händer i Lenas hem och fram till fyndplantsen har jag egentligen inga spekulationer om. Men jag tänker att det inte nödvändigtvis behöver handla om ett överlagt mord. Det kan ha varit upprörda känslor, tumult och en knuff som slutat på allra sämsta tänkbara sätt.
Citera
2018-05-23, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Även om jag inte riktigt vill tro det, så har tanken gnagt i mig de senaste dagarna; Kan det här vara någon slags vuxenvariant av Sturebymordet?

SD och HD var gifta, samtidigt som SD hade en flera år lång affär med Lena. HD får till slut reda på det, och det tar hus i helvete. Hon flyttar ut, samtidigt som skilsmässoansökan lämnas in.
SD inser att bubblan har spruckit, och gör allt för att reparera äktenskapet. HD är utom sig av ilska och svartsjuka, och SD bedyrar att han gör vad som helst för att förtjäna hennes kärlek. Han beställer en resa, i hopp om att den ska få HD att förstå att det är henne han älskar.
Samtidigt kanske Lena inte finner sig i att bara bli dumpad hur som helst, och hon börjar ställa ultimatum och krav. SD bestämmer sig för att klargöra situationen för henne en gång för alla. De stämmer träff/han åker hem till henne på kvällen.
Exakt vad som ev. händer i Lenas hem och fram till fyndplantsen har jag egentligen inga spekulationer om. Men jag tänker att det inte nödvändigtvis behöver handla om ett överlagt mord. Det kan ha varit upprörda känslor, tumult och en knuff som slutat på allra sämsta tänkbara sätt.
Det kan du ha rätt i.
Det blir spännande att läsa sedan när FUP kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in