2018-05-23, 00:27
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Lär för livet, eller dö... 😄:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Klout

Tackar! Ja det där låter ju lite som en snällare variant av kinas social credit system som ska forceras över hela befolkningen till 2020.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kommenterade han inte någon annan då?

Ingen aning, då jag inte vet hur insta filmer fungerar. Du kan ju se på länken själv som är postad.
En kommentar borde väl rimligen postas under uppladdarens video?

Jag tycker nog att polisen borde förhöra denna kille, även om han nu mot förmodan är oskyldig så kanske de kan få ut värdefull information angående L och SD t.ex.

Men hans beteende känns inte helt okey, även om jag vet att man kan bete sig underligt under chockerande omständigheter.
Bilden han lägger ut, sedan lägger ut insta videos om hur han är en cloutchaser... väldigt märkligt.
Själv hade jag nog låst mig in hemma och sörjt. Bett alla nyfikna dra åt helvete för stunden.
Inte försöka profitera på det genom att bli lite extra känd. Men det kanske är så unga idag fungerar, speciellt om det här med klout stämmer in.
Citera
2018-05-23, 00:30
Medlem
Gabriel Knights avatar
BO benämns i medierna som pastor men det står också att hon jobbar som kommunal tjänsteman. När slutade hon som pastor? Hände det i samband med skilsmässan eller efteråt?
Citera
2018-05-23, 00:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Tackar! Ja det där låter ju lite som en snällare variant av kinas social credit system som ska forceras över hela befolkningen till 2020.

Ingen aning, då jag inte vet hur insta filmer fungerar. Du kan ju se på länken själv som är postad.
En kommentar borde väl rimligen postas under uppladdarens video?

Jag tycker nog att polisen borde förhöra denna kille, även om han nu mot förmodan är oskyldig så kanske de kan få ut värdefull information angående L och SD t.ex.

Men hans beteende känns inte helt okey, även om jag vet att man kan bete sig underligt under chockerande omständigheter.
Bilden han lägger ut, sedan lägger ut insta videos om hur han är en cloutchaser... väldigt märkligt.
Själv hade jag nog låst mig in hemma och sörjt. Bett alla nyfikna dra åt helvete för stunden.
Inte försöka profitera på det genom att bli lite extra känd. Men det kanske är så unga idag fungerar, speciellt om det här med klout stämmer in.

Jag vet inte med klouten. Är inte heller speciellt insatt i insta. Han kanske avser att hans sidor kollas mycket när modern dött? Eller förväntar sig att folk kommert ycka han är konstig hur han än gör, ifall han försöker vara ironisk?
Citera
2018-05-23, 00:35
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Den här USA-resan (?!) till England (?!) som SD och HD är ute på känns lika märklig som byfånen Mats Alms Stockholmsresa. Roar dom sig med att läsa Flashback-tråden och ta selfies (ett annat intresse som SD delar med Mats Alm) eller vad gör dom på semestern?
Citera
2018-05-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
BO benämns i medierna som pastor men det står också att hon jobbar som kommunal tjänsteman. När slutade hon som pastor? Hände det i samband med skilsmässan eller efteråt?

Har för mig jag såg en uppgift om att hon slutat som pastor för nio år sedan. Hon har väl utbildat sig inom teologi.
Citera
2018-05-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hon skriver på Insta i början av förra året, vill jag minnas, att hon byter arbetsplats från det HVB-hem hon var med och startade för sju år sedan till nuvarande som är kommunens utslussning för ensamkommande.
Jag har tidigare ställt frågan om varför hon slutade/fick sluta som pastor och fick ett snabbt svar att många pastorer tröttnar. Men undrar fortfarande...
Citera
2018-05-23, 00:49
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Jag vet inte med klouten. Är inte heller speciellt insatt i insta. Han kanske avser att hans sidor kollas mycket när modern dött? Eller förväntar sig att folk kommert ycka han är konstig hur han än gör, ifall han försöker vara ironisk?

Kan så vara, men ändå väldigt märkligt. För hans eget bästa så borde han hålla sig undan sociala medier då han kommer att bli granskad av "mobben" oavsett. Så vad han nu än gör lär synas och granskas och kanske spekuleras i. Så skyldig eller ej så skadar det nog mer att han är aktiv än att ta lite lugnt ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
Den här USA-resan (?!) till England (?!) som SD och HD är ute på känns lika märklig som byfånen Mats Alms Stockholmsresa. Roar dom sig med att läsa Flashback-tråden och ta selfies (ett annat intresse som SD delar med Mats Alm) eller vad gör dom på semestern?

Mjo detta är den andra grejen som är väldigt konstig!
Om jag visste att mitt ex hade blivit mördad så hade jag nog aldrig haft ro till att åka på en semester. Sedan när han själv vet att han varit misstänkt. Om jag visste med mig att jag är oskyldig så hade jag nog gjort allt jag kunnat för att ta mig hem igen och reda ut det hela. Att dra på semester och hålla sig undan framstår då bara som suspekt och konstigt.

Samt det här med england vet vi ju inte, det är ju obekräftade uppgifter lämnat i ett PM till mod. Så vi borde akta oss för att göra det till en trådsanning.
Däremot som jag skrev ovan, jag hade åkt hem direkt om jag visste med mig att mitt ex hade blivit mördard allrahelst när man själv blivit misstänkt och vet med sig att man är oskyldig. Låter lovligt korkat att hålla sig undan då.
Sedan så har de haft en relation utöver sedan att de blev ex om man ska tro tråden, vilket borde betyda att man bryr sig om personen.
Citera
2018-05-23, 00:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Hon skriver på Insta i början av förra året, vill jag minnas, att hon byter arbetsplats från det HVB-hem hon var med och startade för sju år sedan till nuvarande som är kommunens utslussning för ensamkommande.
Jag har tidigare ställt frågan om varför hon slutade/fick sluta som pastor och fick ett snabbt svar att många pastorer tröttnar. Men undrar fortfarande...

Hon skrev i sin blogg Januari 11, 2008:

"De flesta som känner mig skulle nog beteckna mig som rejält liberal (teologiskt, alltså, knappast politiskt!) för att vara kristen och dessutom pastor till både utbildning och yrke. På somliga besökare som läser vad jag skrivit på bibelsajten.nu reser sig håren, och de verkar undra om jag köpt min pastorskrage på postorder och hur jag fortfarande kan få ha kvar den, eftersom de tycker att svaren jag ger knappast kan räknas som särskilt renlärigt kristna."

http://wesstrom.se/lena/#home
Citera
2018-05-23, 00:57
Medlem
Citat:
Har för mig jag såg en uppgift om att hon slutat som pastor för nio år sedan. Hon har väl utbildat sig inom teologi.

Pastor är inte en skyddad titel. Du kan kalla dig för pastor om du vill och ha läst vad som helst.
Citera
2018-05-23, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Kan så vara, men ändå väldigt märkligt. För hans eget bästa så borde han hålla sig undan sociala medier då han kommer att bli granskad av "mobben" oavsett. Så vad han nu än gör lär synas och granskas och kanske spekuleras i. Så skyldig eller ej så skadar det nog mer att han är aktiv än att ta lite lugnt ett tag.

...

Sant, men han försöker kanske bara göra som vanligt. Du har inte sett i en del andra trådar här på flashback att en icke närvaro på diverse sociala medier ofta ses som väldigt suspekt?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-23 kl. 01:01.
Citera
2018-05-23, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Pastor är inte en skyddad titel. Du kan kalla dig för pastor om du vill och ha läst vad som helst.

Fast hon ska visst tillhört en frikyrklig sammanslutning som ändå kräver att man läst något visst.
Citera
2018-05-23, 01:04
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Sant men han försöker kanske bara göra som vanligt. Du har inte sett i en del andra trådar här på flashback att en icke närvaro på diverse sociala medier ofta ses som väldigt suspekt?

Jo tyvärr så har jag ju det, vilket jag även lite underförstått menade på att hur han än gör så blir han granskad av folket.
Men hans 2 senaste inlägg ter sig mer märkligt då i.a.f på hans insta inte har haft en sådan väldig aktivitet. Men det kanske är för att jag inte är inloggad som jag inte kan se allt han postar? Hans insta är rätt tom i övrigt förutom nu.

Men jag skulle då inte posera för att få massa likes och sedan efter posta ett klipp om clout/klout i närhet av en sådan här händelse. Vilket tyder på att han vill ha uppmärksamhet, vilket inte i sig är helt konstigt i den åldern.

Men som sagt, jag tror nog det gör mer skada än nytta i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in