2018-05-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Har BO haft en relation med JG? Hittar inte info.

Inte officiellt, där är det SD och BO som haft en relation, och JG är nära vän med SD, och blev i och med det också vän med BO. Men när man ser vissa inlägg så undrar man om det det inte var mer än så. I maj 2016 kommenterar JG en bild på BO med "Go girlfriend go!". Visst kan det varit något slags internt skämt mellan kompisarna, men ändå knappast den vanligaste kommentar en medelålders man ger sin kompis flickvän.
Och nu i samband med BO:s död, skriver JG, bara några timmar efter att kroppen hittats, och långt innan identifieringen var klar, "Vila i frid Softis" Att han sörjer är fullt förståligt, men det är knappast den vanligaste formuleringen de flesta skulle använda om ett random ex till en kompis skulle gå bort. Sä något säger mig att det fanns något mer, eller åtminstone fanns ett sådant intresse från JG:s sida.
Citera
2018-05-22, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag reggade ett konto och loggade en cache i östra USA härifrån sverige med Fake GPS
Jag var inte säker på att det gick men det gjorde det. Det är säkert så att de allra flesta geocachare känner till det, så det blir nog svårt att veta var de befinner sig när inte ens domänägaren känner till positionen.

Men för i helvete.

Det är ju hur enkelt som helst att se vart ifrån du loggar in. Digitala spår är ju fan i mig värre än att gå i halvtorkad lera.
Citera
2018-05-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är helt omöjligt att spekulera i. Nån av 100-tals gemensamma bekanta. Därav den beslagtagna bilen långt ifrån Örebro?

Nåt nytt om bilen? Vems det är?

Märkligt fall detta. Det blir säkerligen löst och det ska bli mycket intressant att läsa FUP tids nog.
Citera
2018-05-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Inte officiellt, där är det SD och BO som haft en relation, och JG är nära vän med SD, och blev i och med det också vän med BO. Men när man ser vissa inlägg så undrar man om det det inte var mer än så. I maj 2016 kommenterar JG en bild på BO med "Go girlfriend go!". Visst kan det varit något slags internt skämt mellan kompisarna, men ändå knappast den vanligaste kommentar en medelålders man ger sin kompis flickvän.
Och nu i samband med BO:s död, skriver JG, bara några timmar efter att kroppen hittats, och långt innan identifieringen var klar, "Vila i frid Softis" Att han sörjer är fullt förståligt, men det är knappast den vanligaste formuleringen de flesta skulle använda om ett random ex till en kompis skulle gå bort. Sä något säger mig att det fanns något mer, eller åtminstone fanns ett sådant intresse från JG:s sida.

Till hans försvar är väl att han verkar vara brit , amerikan eller aussie, och därför inte behärskar svenska till fullo.
Citera
2018-05-22, 23:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Tack för lite förtydligande, så kan det nog kanske vara. Nej, jag är nog för gammal för att känna till dessa appar och dyligt. Antar att det är något som dagens ungdomar sysslar med likt fb/insta/bdb m.m

Men som också sagt, cloudchasers har inget med cannabis att göra, så på den punkten vill jag i.a.f rätta herr kommisarieabbe.

Kan förklara närmare på varför, men det blir för mycket OT så jag avstår ifrån det.

Lär för livet, eller dö... 😄:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Klout
Citera
2018-05-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Skrev tidigare att jag var ihop med en som höll på med detta. Blev sjukt till slut. Jag, som inte var involverad, var en så kallad mugglare. De som letar efter cacher vill inte bli upptäckta av såna som inte är med i geogänget...de är alla mugglare.

Jag tyckte mest det var pinsamt. Folk placerar ju dessa cacher på de mest oväntade ställen. Blir sport i att ta dem utan att bli upptäckt.

Typ snudd på rollspel väl då?
Citera
2018-05-22, 23:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Först när du skrev cloudchasers så blev jag brydd och tänkte rätta dig. Då det är en e-cigg term som används just för cloud chasers, dvs blåsa så stora vape moln som möjligt. Vilket är en jävligt löjlig trend som ställer till det för e-ciggens rykte.

Men i klippet du länkade står det ju CLOUTchasers. Vilket betyder:

Med mera. Källa:
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Clout%20chaser

Vilket får mig än mer fundersam. Låter som att han vill bli känd p.g.a det som har hänt, vilket är ju jävligt märkligt. Om han nu inte hängde med någon "kändis" i klippet, vilket jag tyvärr inte kan avgöra.

Kommenterade han inte någon annan då?
Citera
2018-05-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Kan man se på en människas utseende eller ögon om hon eller han har psykopatiska drag, alltså är en maktmänniska ?

Går att tolka vissa ansiktsuttryck. En psykopat ler med munnen, inte ögonen. Har även en genomträngande blick, ser genom dig. Expert på att läsa av andra, men måste jobba för att uttrycka olika känslor eftersom den inte känner några. Väldigt få är förstås psykopater. Vanligare med narcissister.

Tonåringar är ofta osäkra och går inte att tolka som en vuxen person. En stirrande tonåring är inte nödvändigtvis en psykopat.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-23 kl. 00:06.
Citera
2018-05-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jag menade såklart inte att man vet var de befinner sig inom vilken kvadratmeter...

Men man vet vart dem är. Till skillnad mot deras föräldrar...

Nej, de försöker inte hålla sig undan. Varför skulle de? Det är ju detsamma som att erkänna gärningen.
Jag är inte helt övertygad om att de begått gärningen utan istället gjort sig skyldiga till anstiftan. Vilket stämmer ganska väl överens med att man sedan har en planerad avvikelse ifrån landet för att försvåra.

Men slumpen börjar få sina begränsningar nu för paret och i vilken tidslinje saker och ting sker.

De kommer tillbaka.

Jag menade att man kan ta sig ganska långt inom Europa på ett dygn från tex London.

Å andra sidan, om de är skyldiga och de tror att de kommer att åka dit på det nu när kroppen är hittad, vad har de att förlora på att hålla sig undan?
Citera
2018-05-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Till hans försvar är väl att han verkar vara brit , amerikan eller aussie, och därför inte behärskar svenska till fullo.

Han är svensk-amerikan och arbetar som översättare så jag tror faktiskt att han behärskar svenska språket bättre än många av oss i den här tråden.
Citera
2018-05-23, 00:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Går att tolka vissa ansiktsuttryck. En psykopat ler med munnen, inte ögonen. Har även en genomträngande blick, ser genom dig. Expert på att läsa av andra, men måste jobba för att uttrycka olika känslor eftersom den inte känner några. Väldigt få är förstås psykopater. Vanligare med narcissister.

Tonåringar är ofta osäkra och går inte att tolka som en vuxen person. En stirrande tonåring är inte nödvändigtvis en psykopat.

Men vilket trams. Folk kan vara deprimerade eller le av artighet för en poänglös vits någon drar. Eller av artigt överseende när någon presenterar floskler som vore det vetenskap.

Det där med att psykopaten ser igenom en annan människa låter ju särskilt intressant, hur hänger det ihop med bristen på empatisk förmåga?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-23 kl. 00:11.
Citera
2018-05-23, 00:18
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Hon kallades kanske Softis av sina vänner då hennes nick på insta var Softpocahontas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in