2018-05-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Man kan förflytta sig ganska långt på ett dygn så var de befann sig igår behöver inte vara särskilt aktuellt idag. Skulle de inte kunna hålla sig från att logga en cache så antar jag att de gör det under nya alias åtminstone om de försöker hålla sig undan..

Jag menade såklart inte att man vet var de befinner sig inom vilken kvadratmeter...

Men man vet vart dem är. Till skillnad mot deras föräldrar...

Nej, de försöker inte hålla sig undan. Varför skulle de? Det är ju detsamma som att erkänna gärningen.
Jag är inte helt övertygad om att de begått gärningen utan istället gjort sig skyldiga till anstiftan. Vilket stämmer ganska väl överens med att man sedan har en planerad avvikelse ifrån landet för att försvåra.

Men slumpen börjar få sina begränsningar nu för paret och i vilken tidslinje saker och ting sker.

De kommer tillbaka.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-05-22 kl. 23:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alunar
Enligt http://www.riksdelen.se/f/201276253/tools-sverige-ab-tools-orebro är han key account manager på just Tools.

Om jag har hängt med i svängarna på vem UW är.
Jo jag googlade oxå de uppgifterna, men skrevs här inne att ”nån” hade hört att beskedet dröjde pga exmakens yrke inom försvarsmakten.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Har du glömt styckmordet december 2011 på läraren Eva i Norberg/Örebro? Där saknades Eva först men kroppsdelar hittades spridda ute i naturen efter 1-2 veckor i januari 2012. BO:s anhöriga hade en starkt misstänkt som de pekade då hon fortfarande var försvunnen. Utredarna hade mycket gott bevisläge och den misstänkte, som betraktade poliser som korkade jämfört med honom själv, men saknade brottsplats och något mer av den tekniska bevisningen. Mannen beskrevs initialt som en chefsperson vid Örebro universitet. Han var schemaläggare på pedagogiska institutionen och var allt annat än framgångsrik forskare. BO hade lånat ut pengar till honom. Han hade dåligt om pengar och snyltade på kvinnor som kunde vara till nytta för hans karriär. Polisen "fällde" honom på en väldigt smart följdfråga till "Jag körde hem henne." då hon enligt videofilmen klivit in i hans bil. (Flottast i Örebro). Det tog ett tag innan utredaren frågade sig: "Vems hem?" Och så fann man brottsplatsen i hans hem, som han delade med en annan kvinna med barn. Tyvärr hängde han sig i sina skosnören på häktet när han insåg att han var avslöjad av de där simpla poliserna. Utfallet av den rättsliga processen blev antagligen att träningsskor med skosnören inte får användas av intagna i häkte.

Så agerar skickliga utredare! Det kommer säkert att lösa sig i detta fallet också. Pga förundersökningssekretessen tror jag att många i Örebro biter på naglarna nu.

Jag är kanske trög men skulle du vilja förklara vitsen med exemplet som visar på utredarnas smartness? Eller om du är lite ironisk?

Jag hängde inte med där...
Citera
2018-05-22, 23:22
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Mördaren är SD, HD eller sonen som enligt Flashback haft konlift med sin mamma under en period. Sonen publicerade en på sig själv för någon dag sedan.

Om jag fick utreda skulle jag ha lagt span på alla de, avlyssnat deras mobiler osv.

EXTRA:

Nu ikväll publicerade sonen en kort video på sin Instagram story, med hashtaggen #cloudchasers.

https://minfil.com/O4vcA5e9b6/7FFB4DD4-65F3-47F5-B81E-9A2FA54DF34C.mp4

Kollade upp vad han menade, enligt ordboken så har det med cannabis droger att göra.

Jag tror att killen är medhjälpare till mordet på sin Mamma Lena. Bura in killen snabbt.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Cloud%20Chaser

Först när du skrev cloudchasers så blev jag brydd och tänkte rätta dig. Då det är en e-cigg term som används just för cloud chasers, dvs blåsa så stora vape moln som möjligt. Vilket är en jävligt löjlig trend som ställer till det för e-ciggens rykte.

Men i klippet du länkade står det ju CLOUTchasers. Vilket betyder:
Citat:
A person that only hangs with certain people or starts beef with people to gain popularity
Don't mess with him, he a clout chaser"

A person who hangs out or talks to someone because of how popular they are.
Don't talk to that guy he's just a clout chaser

An Clout chaser I someone who gets famous off of other people's name's or videos. These are the types of people who are broke and can't get famous of there self. Some youtubers will do something like this
Med mera. Källa:
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Clout%20chaser

Vilket får mig än mer fundersam. Låter som att han vill bli känd p.g.a det som har hänt, vilket är ju jävligt märkligt. Om han nu inte hängde med någon "kändis" i klippet, vilket jag tyvärr inte kan avgöra.
Citera
2018-05-22, 23:24
Medlem
Ingen info om när SD/HD kommer hem från utlandet?
Citera
2018-05-22, 23:25
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4c4br3
Vi vet inte ens om de är utomlands
Citera
2018-05-22, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jag är inte helt övertygad om att de begått gärningen utan istället gjort sig skyldiga till anstiftan.

De kommer tillbaka.

Om dom är anstiftare, vem tror du då är GM?

Klart dom kommer tillbaka. Med eller utan eskort.
Citera
2018-05-22, 23:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Man kan förflytta sig ganska långt på ett dygn så var de befann sig igår behöver inte vara särskilt aktuellt idag. Skulle de inte kunna hålla sig från att logga en cache så antar jag att de gör det under nya alias åtminstone om de försöker hålla sig undan..
Jag reggade ett konto och loggade en cache i östra USA härifrån sverige med Fake GPS
Jag var inte säker på att det gick men det gjorde det. Det är säkert så att de allra flesta geocachare känner till det, så det blir nog svårt att veta var de befinner sig när inte ens domänägaren känner till positionen.
Citera
2018-05-22, 23:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Först när du skrev cloudchasers så blev jag brydd och tänkte rätta dig. Då det är en e-cigg term som används just för cloud chasers, dvs blåsa så stora vape moln som möjligt. Vilket är en jävligt löjlig trend som ställer till det för e-ciggens rykte.

Men i klippet du länkade står det ju CLOUTchasers. Vilket betyder:

Med mera. Källa:
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Clout%20chaser

Vilket får mig än mer fundersam. Låter som att han vill bli känd p.g.a det som har hänt, vilket är ju jävligt märkligt. Om han nu inte hängde med någon "kändis" i klippet, vilket jag tyvärr inte kan avgöra.

Klout är väl f.ö. nån klick-/omnämnande-/lajk-/besöksfrekvensapplikation som taxerar hur uppmärksammad man är i sociala medier. Kloutscore.

Om det inte var det du menade.
Citera
2018-05-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4c4br3

SD jobbar på Tyrens AB, ringa och fråga om han har varit på jobbet
Citera
2018-05-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Om dom är anstiftare, vem tror du då är GM?

Klart dom kommer tillbaka. Med eller utan eskort.

Det är helt omöjligt att spekulera i. Nån av 100-tals gemensamma bekanta. Därav den beslagtagna bilen långt ifrån Örebro?
Utsatta personer på flyktingboende med kontakter till BO genom hennes yrke.

Med ett sånt stort gemensamt kontaktnät är det omöjligt att sia om utan insyn i utredningens innersta delar.
Citera
2018-05-22, 23:40
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Klout är väl f.ö. nån klick-/omnämnande-/lajk-/besöksfrekvensapplikation som taxerar hur uppmärksammad man är i sociala medier. Kloutscore.

Om det inte var det du menade.

Tack för lite förtydligande, så kan det nog kanske vara. Nej, jag är nog för gammal för att känna till dessa appar och dyligt. Antar att det är något som dagens ungdomar sysslar med likt fb/insta/bdb m.m

Men som också sagt, cloudchasers har inget med cannabis att göra, så på den punkten vill jag i.a.f rätta herr kommisarieabbe.

Kan förklara närmare på varför, men det blir för mycket OT så jag avstår ifrån det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in