2018-05-22, 15:20
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Utseendemässigt påminner en del om handlaren Sjökvist i Åsa-Nisse
Precis vad jag också tänkte på så snart jag såg bild på honom.

Jag blir dock alltid lite bestört när jag ser kommentarerna i trådar som dessa. Folk sitter och vräker ur sig saker som att ”han ser riktigt ond ut” och ”jag får extremt dåliga vibbar av den här snubben”, så snart någon i bekantskapen verkar lite misstänkt. Jag hoppas verkligen att inte någon av mina vänner utsätts för brott. Baserat på mitt fula anlete på facebook är jag säker på att jag direkt skulle utämnas till huvudmisstänkt av flashbacks detektiver.
Citera
2018-05-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vad är det för slags folk som håller på med geocaching? Mest ogifta män som söker "spänning"? Kalle Blomkvist-typer? Försöker förstå vad det var för sällskap de ovetandes barnen hade sina föräldrar i. Om man flyttar till "villaidyller" som detta, kan det då finnas subsällskap som ägnar sig åt invecklade relationer med hjälmar i dunkla vrår?
Skrev tidigare att jag var ihop med en som höll på med detta. Blev sjukt till slut. Jag, som inte var involverad, var en så kallad mugglare. De som letar efter cacher vill inte bli upptäckta av såna som inte är med i geogänget...de är alla mugglare.

Jag tyckte mest det var pinsamt. Folk placerar ju dessa cacher på de mest oväntade ställen. Blir sport i att ta dem utan att bli upptäckt.
Citera
2018-05-22, 15:23
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja på något sätt är HD också inblandat i det här tror jag. Men det var ju något tecken på strid i huset? Isf kanske de har börjat bråket där och sedan släpat den skrikande LW bakom planket och slagit ihjäl henne. Någon som vet när de beräknas vara tillbaka från resan?

Hade bråkat börjat i bostaden och hade gärningsmännen (mannen?) sedan släpat offret till bullerplanket, då hade hela grannskapet blivit vittnen, det sovande barnet i huset hade vaknat och polisen hade varit på platsen några minuter senare.

Som det ser ut idag så tror jag att det finns två rimliga möjligheter, att hon stämt träff med någon i omedelbar närhet av platsen där hon hittades eller att hon är ett offer för ett överfall.
Citera
2018-05-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du ska nog inte tolka helikoptrarna som att de söker på fyndplatsen. Förmodligen tar de flygbilder som behövs för arbetet med förundersökningen.

EXAKT vad polisen också meddelat. Man dokumenterar brottsplatsen och området via fotografering från helikopter.
Senast redigerad av Remark 2018-05-22 kl. 15:31.
Citera
2018-05-22, 15:25
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Just exakt...typ Västhaga

ok tack ,ska hålla koll när jag lämnar den här hålan !
Citera
2018-05-22, 15:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja det kan man, under förutsättning att personen registrerat sitt fynd i dator/lur.

Jag tänker om hon kan ha haft en cache hyfsat nära sin bostad och varit på väg till denna. Eller sett att någon annan satt sin i närheten.
Citera
2018-05-22, 15:27
Medlem
Det har varit tekniker och polis på fyndplatsen i dag runt 12.30
Citera
2018-05-22, 15:32
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon har nog hittats där men jag har svårt att se specifik kontur av en kropp där. Det ser ut som att det är lite större område än så som verkar upptrampat. Om gräs täcks över brukar det väl blekna?
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg
Jag får känslan av att platsen används ganska så ofta.
Kanske ungdomar sitter där och tjuvröker, drar en braja, småkrökar, m.m.
Det korta gunnebostängslet ger intrycket av att man regelmässigt sitter på det.

Jag lutar nog åt att det områdets unga har för vana att bruka platsen.
Citera
2018-05-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tänker om hon kan ha haft en cache hyfsat nära sin bostad och varit på väg till denna. Eller sett att någon annan satt sin i närheten.
Jo...jag hade en liknande tanke som jag skrev om tidigare. Förklarar inget mord, men ger en möjlig förklaring till varför hon kan ha befunnit sig där hon gjorde.

Dock var det nån som visste att det inte fanns nån cache vid fyndplatsen.
Citera
2018-05-22, 15:35
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Jo...jag hade en liknande tanke som jag skrev om tidigare. Förklarar inget mord, men ger en möjlig förklaring till varför hon kan ha befunnit sig där hon gjorde.

Dock var det nån som visste att det inte fanns nån cache vid fyndplatsen.
Samtidigt sa väl polisen att det fanns tecken i lägenheten som pekade på att hon inte försvunnit frivilligt.
Citera
2018-05-22, 15:36
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Skulle det visa sig att han är i England finns inget skäl att anhålla honom i sin frånvaro. För att kunna gå ut med en internationell efterlysning utanför norden krävs att han häktas i sin utevaro.
Så har polisen lite på fötterna kan vi nog inom den närmaste tiden förvänta oss en häktning och att åklagarmyndigheten beslutar om en internationell efterlysning.

Om någon befinner sig inom EU så räcker en beslut om anhållande.
Citera
2018-05-22, 15:39
Medlem
okok1s avatar
Står det något intressant i denna artikel? Den är låst för mig.

Citat:
Granne om misstänkta mordet på Lena i Örebro: ”Vi borde ha gjort något mer”
https://www.vlt.se/logga-in/granne-om-misstankta-mordet-pa-lena-i-orebro-vi-borde-ha-gjort-nagot-mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in