2018-05-22, 18:37
Medlem
Riktigt obehagligt att han i förhören lockas till att uttala sig kritiskt mot islam eller erkänna att bilderna har med islam att göra.

Samtidigt blev det till Sjunnessons fördel eftersom han visste hur han skulle svara. Tant Agda 70 hade nog åkt dit.
Citera
2018-05-22, 18:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Riktigt lågvattenmärke. Man anar väl att Jan Sjunnessons namn gjort att det ens blivit förhör av det hela. Göra det jobbigt för han att missa arbete och tvingas sitta i ett förnedrande förhör.

Att det sedan blir nedlagt tämligen omgående hänger givet samman med att det skulle bli en smärre katastrof om detta blev mer uppmärksammat och att det skulle även givet leda till friande för hela denna HMF-rörelse. Läste någon siffra om att 9 av 10 dessa anmälningar denna grupp gör läggs ner direkt sedan är det som det verkar mest äldre som erkänner vad nu de som håller förhöret försöker leda in personen på. Märktes att man försökte samma sak men det gick liksom inte mest utifrån hur sjukt själva grejen ändå var från början.
Citera
2018-05-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Riktigt lågvattenmärke. Man anar väl att Jan Sjunnessons namn gjort att det ens blivit förhör av det hela. Göra det jobbigt för han att missa arbete och tvingas sitta i ett förnedrande förhör.

Att det sedan blir nedlagt tämligen omgående hänger givet samman med att det skulle bli en smärre katastrof om detta blev mer uppmärksammat och att det skulle även givet leda till friande för hela denna HMF-rörelse. Läste någon siffra om att 9 av 10 dessa anmälningar denna grupp gör läggs ner direkt sedan är det som det verkar mest äldre som erkänner vad nu de som håller förhöret försöker leda in personen på. Märktes att man försökte samma sak men det gick liksom inte mest utifrån hur sjukt själva grejen ändå var från början.

Jag börjar faktiskt misstänka ett samarbete mellan de som anmäler och åklagare. Att de har samma politisk hemvist.

Vem annars blir så snabbt kallad till förhör för sådant skitbrott med tanke på hur många fler allvarliga brott som ligger på hög?
Citera
2018-05-22, 19:12
Medlem
Ustyugov3s avatar
HMF borde avskaffas. HMF är en helt sinnessjuk jävla skitlag.

Kul att Sjunnesson inte åtalas, även om jag inte tycker om honom politiskt.
Citera
2018-05-22, 19:25
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag tycker det är humor och satir. När ett land inte tillåter detta är landet ifråga mkt illa ute.

Och hur kan kritik/ironi gentemot en religion någonsin bli rasistiskt? Religion är inget folkslag...

Hade du resonerat så också om t.ex muslimer hade drivit med svenskar på ett liknande sätt? Svara helt ärligt, eller inte alls!!
Citera
2018-05-22, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Hade du resonerat så också om t.ex muslimer hade drivit med svenskar på ett liknande sätt? Svara helt ärligt, eller inte alls!!
”Svenskar” är inte samma sak som ”kristna”. Driv med kristendomen bäst fan ni vill, typ.
Citera
2018-05-22, 19:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Jag börjar faktiskt misstänka ett samarbete mellan de som anmäler och åklagare. Att de har samma politisk hemvist.

Vem annars blir så snabbt kallad till förhör för sådant skitbrott med tanke på hur många fler allvarliga brott som ligger på hög?

Jo man kan faktiskt undra. Sjunnesson säger ju i slutet av förhöret när han får reda på åklagarens namn att det inte direkt var oväntat att det var just denna. Att ens kalla till förhör i ett fall som detta gör ju att man bör ställa just den frågan. Vart det enbart just för att personen ifråga åtminstone tidigare varit politiskt och det fanns liksom inget att hämta i frågan från första början utan bara okynnes både anmälning som inledd förundersökning. Det vore ju extremt allvarligt sett för hela systemet utöver detta problemet med hela HMF-lagen i det stora hela.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-05-22 kl. 19:51.
Citera
2018-05-22, 19:48
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:

Driver du med mig?

Jag har inga som helst problem med detta. De får driva med Sverige, svensken, kyrkan och fan och hans moster om de vill.
Citera
2018-05-22, 19:51
Medlem
NegroidMongoloids avatar
De enda kriminella i detta är de som använt Polisen som ett sätt att trakassera meningsmotståndare på. Det är inte så vi ska använda skattemedel och resurser i dessa svåra tider med mycket grova brott.

Om det är den s.k "nätgranskaren" som är bakom detta så ska både denna och Staten stå till svars för sin kriminella handling.
Citera
2018-05-22, 19:57
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Driver du med mig?

Jag har inga som helst problem med detta. De får driva med Sverige, svensken, kyrkan och fan och hans moster om de vill.

Det är nästan så jag tror dig. Men bara nästan...
Citera
2018-05-22, 20:25
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Det är nästan så jag tror dig. Men bara nästan...

Driver du eller? Vi svenskar har generellt tillräckligt mycket självdistans till oss själva att det går att driva om oss.

Lyssna på vad t.ex Seinfeld, Ricky Gervais och andra komiker säger om utvecklingen att man inte kan driva med saker och folk på samma sätt längre.
Ett tag är det bara irriterande men så småningom börjar det bli direkt farligt och utvecklas till ett samhälle med kraftig censur, precis den vägen som Sverige är på väg på.
Citera
2018-05-22, 20:56
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Driver du eller? Vi svenskar har generellt tillräckligt mycket självdistans till oss själva att det går att driva om oss.

Lyssna på vad t.ex Seinfeld, Ricky Gervais och andra komiker säger om utvecklingen att man inte kan driva med saker och folk på samma sätt längre.
Ett tag är det bara irriterande men så småningom börjar det bli direkt farligt och utvecklas till ett samhälle med kraftig censur, precis den vägen som Sverige är på väg på.

En del av oss, ja, men inte alla. SD-troll brukar vara totalt humorbefriade. Och de förekommer ju flitigt i sådana här trådar. Bara som ett exempel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in