2018-05-22, 18:02
Medlem
Alternativ för Sverige ligger tvåa på Twittertoppen för vecka 20 bland politiska partier! Hög energi!

https://twitter.com/AlvinEngvall/status/998889860936208384
Citera
2018-05-22, 19:06
Medlem
Rikskanslerns avatar
Patetiskt hur folk faller för betet gång efter gång och börjar diskutera perifera frågor som skattepolitik och djurskydd i stället för att fokusera på det enda som spelar någon roll i dagsläget: det svenska folkets överlevnad.

Tror ni på allvar att användare som Regulus och Alt-kike är seriöst intresserade av att diskutera detaljer i AfS partiprogram? Fattar ni inte att de högst medvetet styr bort diskussionen från det väsentliga, det enda som gör AfS relevanta över huvud taget?

Flashback är en viktig och växande arena för AfS. Låt inte våra fiender kapa den och skymma sikten för AfS potential i ett läge då fler behöver få upp ögonen för det enda parlamentariska parti som på allvar utgör ett hot mot etablissemanget. Det duger inte att låta vänstertroll sätta agendan för vad som ska diskuteras.
Citera
2018-05-22, 19:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Patetiskt hur folk faller för betet gång efter gång och börjar diskutera perifera frågor som skattepolitik och djurskydd i stället för att fokusera på det enda som spelar någon roll i dagsläget: det svenska folkets överlevnad.

Tror ni på allvar att användare som Regulus och Alt-kike är seriöst intresserade av att diskutera detaljer i AfS partiprogram? Fattar ni inte att de högst medvetet styr bort diskussionen från det väsentliga, det enda som gör AfS relevanta över huvud taget?
Korrekt! Det visar AfS:s supporters (på Flashback vilket självklart inte så representativt) IQ
Citat:
Flashback är en viktig och växande arena för AfS. Låt inte våra fiender kapa den och skymma sikten för AfS potential i ett läge då fler behöver få upp ögonen för det enda parlamentariska parti som på allvar utgör ett hot mot etablissemanget. Det duger inte att låta vänstertroll sätta agendan för vad som ska diskuteras.
Jag tror att du överskattar rejält trådens "kraft".
Citera
2018-05-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Meningslöst svammel. AfS vill förbjuda religiös slakt som innebär onödigt lidande för djuren, vilket redan är förbjudet.

Jodå, jag har koll annars hade jag inte uttalat mig. Den enda skillnaden mellan "vanlig" svensk slakt och svensk halal-slakt är att djuret står vänt mot mecka samt att en Imam är närvarande under slakten. I övrigt gäller exakt samma regler som vid vanlig slakt.

Kan svårligen klassas som att detta ger någon form av lidande.

Du ahr missat poängen. Rituella regler kring mat fyller flera syften.

1.) De ger garanterade arbetstillfällen och pengar till mångkulturen genom cetrifiering mm

2.) De skapar möjlighet för den "intoleranta minorietens diktatur" och vänjer alla medborgare vid besynnerliga religiösa bruk.

3.) De är i vart fall delvis uppställda för att skapa hinder för mänsklig samvaro genom gemensamma måltider mellan troende och icke troende. Judar kan inte äta med kristna etc.

Halalslakt är alltså ett otyg som inte hör hemma i civiliserade länder.
Citera
2018-05-22, 19:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Vilket patetiskt gnäll.

Någon har fräckheten att belysa vissa problematiska punkter i AfS program.

Ledsen om det stör Hallelujakören, men detta är Flashback. Här diskuterar vi verkligheten precis som den ser ut, utan silkeshandskar.

Om AfS är kloka lyssnar de på kritiken, och förbättrar sitt program.
Citera
2018-05-22, 19:49
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Korrekt! Det visar AfS:s supporters (på Flashback vilket självklart inte så representativt) IQ

Jag tror att du överskattar rejält trådens "kraft".

AfS är beroende av sociala medier och alternativ media för att nå ut till folk. Den här tråden har för närvarande över en halv miljon visningar. Självklart är det en viktigt arena.

Att döma ut Flashback som irrelevant visar på en undermålig analys av hur samhället har utvecklats de senaste 10-15 åren. Du låter som många gjorde i mitten på 2000-talet, då man fortfarande trodde att sociala medier och alternativa nyhetskällor bara var en fluga. Kom in i matchen.
Citera
2018-05-22, 19:53
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Vad tror du att AfS plattskatt kommer leda till?
Mindre pengar till infrastruktur,sjukvård,skola och rättsväsende.
Dessa vitala samhällsposter som vår inkomstskatt skulle finansiera,inte en massa annan skit.

Sverige har haft progressiv skatt i 100 år nu,det är alla andra "hittepåskatter" som spårat ur.
Jag har själv upplevt utvecklingen sedan 60-talet och det är ingen grann syn.
Personligen tjänar jag runt brytgränsen,men samhället i sig är viktigare än en tusenlapp mer i min plånbok.

De ekonomiska klyftorna ökar varje år och det gynnar inte vårt samhälle.
Citera
2018-05-22, 19:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
AfS är beroende av sociala medier och alternativ media för att nå ut till folk. Den här tråden har för närvarande över en halv miljon visningar. Självklart är det en viktigt arena.
500k låter bra, men den intressanta siffran är unika visningar. Den är troligen mycket lägre, typ 5k?
Citat:
Att döma ut Flashback som irrelevant visar på en undermålig analys av hur samhället har utvecklats de senaste 10-15 åren. Du låter som många gjorde i mitten på 2000-talet, då man fortfarande trodde att sociala medier och alternativa nyhetskällor bara var en fluga. Kom in i matchen.
Nice try.
Jag sa att trådens vikt var överskattad, inte Flashback:s.

Vad som är så nyttig i den här tråden? Massa idioter pratar om hur "mesiga" SD är, att det finns bara ett parti att rösta på och att mätningar gömmer AfS. Något mer?
Citera
2018-05-22, 20:29
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
500k låter bra, men den intressanta siffran är unika visningar. Den är troligen mycket lägre, typ 5k?

Nice try.
Jag sa att trådens vikt var överskattad, inte Flashback:s.

Vad som är så nyttig i den här tråden? Massa idioter pratar om hur "mesiga" SD är, att det finns bara ett parti att rösta på och att mätningar gömmer AfS. Något mer?

Om Flashback är betydelsefullt är rimligen en flashbacktråd om AfS också betydelsefull.

Din åsikt om tråddeltagarnas intelligens är däremot mindre intressant.
Citera
2018-05-22, 20:29
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:

AfS begår just nu sitt största misstag. De är på tok för tysta! Kasselstrand borde givetvis ge ut en ny podd av Den kokta grodan minst en gång i veckan osv. De borde synas överallt på t-banan, bussar, gator och torg. Att sitta och twittra är bara patetiskt. De når endast en supersmal målgrupp av politikerelit och inte den breda massan.

Just nu gräver AfS sin egen grav. Tyvärr!
Citera
2018-05-22, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Mindre pengar till infrastruktur,sjukvård,skola och rättsväsende.
Dessa vitala samhällsposter som vår inkomstskatt skulle finansiera,inte en massa annan skit.

Sverige har haft progressiv skatt i 100 år nu,det är alla andra "hittepåskatter" som spårat ur.
Jag har själv upplevt utvecklingen sedan 60-talet och det är ingen grann syn.
Personligen tjänar jag runt brytgränsen,men samhället i sig är viktigare än en tusenlapp mer i min plånbok.

De ekonomiska klyftorna ökar varje år och det gynnar inte vårt samhälle.

Finns inget som pekar på lägre skatteintäkter med platt skatt. Ledsen.
Citera
2018-05-22, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
AfS begår just nu sitt största misstag. De är på tok för tysta! Kasselstrand borde givetvis ge ut en ny podd av Den kokta grodan minst en gång i veckan osv. De borde synas överallt på t-banan, bussar, gator och torg. Att sitta och twittra är bara patetiskt. De når endast en supersmal målgrupp av politikerelit och inte den breda massan.

Just nu gräver AfS sin egen grav. Tyvärr!

Har du missat att det just har basunerats ut torgmöten om några dagar? Går inte att göra mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in