2018-05-22, 12:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag tar mig friheten att tolka ditt (dina) svar som att du äntligen har insett att sanktionerna har en mycket stor negativ påverkan på Nordkoreas ekonomi, det gläder mig.
Nordkorea står under sanktioner inte en handelsblockad som du tidigare jämförde med, det är liksom inte samma sak

Om ytterligare några inlägg så kanske du även inser att dess människofientliga politik inte är så mycket att hylla, typ ”Härligt att se en liten nation ställa sig upp...”

PS. Att nordkoreanska medborgare, speciellt på landsbygden, lider av parasiter är välkänt. En stor bidragande orsak är att man ofta gödslar med okomposterade fekalier (mänsklig avföring) som kontaminerar grödan. DS
Där ser man. Inte trodde jag att du var en av dem som okritiskt sväljer propaganda. Alltså livet är säkert inte speciellt roligt i NK kan vi nog alla vara överens om men det får väl vara någon djävla hejd på alla vandingssägner. Och visst slår sanktionerna men vad jag försöker få er att förstå att man antagligen har förutsett detta scenario och värre när man beslutade att smälla av några atombomber och vägde för- och nackdelar med det. Och så här långt har det slagit väl ut kan vi väl alla också vara överens om.
Citera
2018-05-22, 12:56
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Det torde inte finnas ett särskilt stort bedömningsunderlag för att komma med ett sådant påstående?

Mycket möjligt, jag tror bara han menade att Kim var en skickligare förhandlare än Trump. När man känner sig tvungen att tala om hur duktig förhandlare man är så brukar det vara för att resultatet inte talar för sig själv.
Citera
2018-05-22, 13:23
Medlem
FlashyBears avatar
Först kom det 1 (en) källa med att NK skulle skicka nukes till Frankrike. Ingen seriös media kunde ha bekräftat det.
Idioterna köpte det direkt.

Nu kommer 1 (en) källa med $10k-påståendet. Ingen seriös media kunde ha bekräftat det.
Idioterna köper det direkt.

Säger inte att det inte stämmer, men att idioterna bygger sin långgående "analys" på det är ganska löjligt
Citera
2018-05-22, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Som sagt, ni bevisar hur korkade ni är när ni tror att Kim är lika korkad som inte skulle ha förutsett multipla scenarier efter det att man har lyckats få ihop en H-Bomb.

Visst, de lyckades bygga en H-bomb men någon konsekvensanalys saknar de helt.

Lite projektion där kanske, eller?

Vilket synnerligen befängt svar, tänkte Du länge innan Du postade?

Naturligtvis gör dom konsekvensanalyser, men vad hjälper dessa, när det inte går deras väg.

PENGARNA HÅLLER PÅ ATT TA SLUT!

Deras "Cash-Flow" är OBETYDANDE, och man är om 6-12 månader i ett sådant tillstånd, rent likviditetsmässigt sett, att man kommer att gå in i ett vegetativt tillstånd.

Jag förstår att Du saknar vilja eller förmåga att inse detta faktum.

Jag har ingenting emot att upprätthålla en dialog med en motpart som har en lägre kunskapsnivå, så länge denna är receptiv och läraktig.

I Ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Går Du och väntar på att det helt plötsligt, utan motprestationer som är validerbara och signerade, och inte bara en massa tomma ord, skall "Rassla in" miljarder av USD i Nordkorea, skänkta av "Den gode Fen" eller?
Citera
2018-05-22, 15:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Vilket synnerligen befängt svar, tänkte Du länge innan Du postade?

Naturligtvis gör dom konsekvensanalyser, men vad hjälper dessa, när det inte går deras väg.

PENGARNA HÅLLER PÅ ATT TA SLUT!

Deras "Cash-Flow" är OBETYDANDE, och man är om 6-12 månader i ett sådant tillstånd, rent likviditetsmässigt sett, att man kommer att gå in i ett vegetativt tillstånd.

Jag förstår att Du saknar vilja eller förmåga att inse detta faktum.

Jag har ingenting emot att upprätthålla en dialog med en motpart som har en lägre kunskapsnivå, så länge denna är receptiv och läraktig.

I Ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Går Du och väntar på att det helt plötsligt, utan motprestationer som är validerbara och signerade, och inte bara en massa tomma ord, skall "Rassla in" miljarder av USD i Nordkorea, skänkta av "Den gode Fen" eller?
Är det vad de säger på NK News eller är det någon uppenbarelse du fått där du sitter i din ensamhet i fåtöljen och leker geopolitisk storspelare? Läs Flashybears inlägg ovan. Du är för fan bara ett stort skämt som vill få oss att tro att du har information som inte andra har, inte ens de som är insatta på riktigt.
Citera
2018-05-22, 16:06
Medlem
arbetets avatar
Det blåser tydligen fredliga vindar i SK också. Nu släpper man ut sina politiska fångar:

Celebrated labor leader released from prison

Former KTCU president Han Sang-gyun freed after two years and five months in captivity

http://english.hani.co.kr/arti/english_edition/e_national/845721.html

Kim + Moon + Trump =
Citera
2018-05-22, 16:20
Medlem
arbetets avatar
Heja Fettot!

Moon, Trump set for talks on upcoming U.S.-N. Korea summit
WASHINGTON, May 22 (Yonhap) -- South Korean President Moon Jae-in and U.S. President Donald Trump were set to hold talks here Tuesday that many believe could decide the fate of Trump's scheduled summit with North Korean leader Kim Jong-un.

The South Korea-U.S. summit follows a series of harsh rhetoric from Pyongyang that may have raised questions about its commitment to denuclearization.

Moon arrived here Monday on a two-day visit.

"The important issue in the South Korea-U.S. summit is not the meeting itself, but the exchange of ideas between the two leaders on how best to keep the dialogue with North Korea going forward," Moon's top security adviser Chung Eui-yong told reporters.
http://english.yonhapnews.co.kr/news/2018/05/22/0200000000AEN20180522002900315.html?sns=tw
Citera
2018-05-22, 18:46
Medlem
Citat:
Där ser man. Inte trodde jag att du var en av dem som okritiskt sväljer propaganda. Alltså livet är säkert inte speciellt roligt i NK kan vi nog alla vara överens om men det får väl vara någon djävla hejd på alla vandingssägner. Och visst slår sanktionerna men vad jag försöker få er att förstå att man antagligen har förutsett detta scenario och värre när man beslutade att smälla av några atombomber och vägde för- och nackdelar med det. Och så här långt har det slagit väl ut kan vi väl alla också vara överens om.

arbetet behöver nog läsa på lite och kanske inte sitta på bänken o lyssna på vad som kan komma att bli vandringssägner.

Om du läser på kan du konstatera att NK är svårt påverkade av sanktionerna (inte av några handelsembargon, din jämförelse med Kuba visar på okunskap) och de är inte så långt från en nationell ekonomisk kollaps. Det du kallar vandringssägen är en realitet.
Hur kan du tro att Bitcoins skulle kunna rädda Nordkoreas nationalekonomi?

Om du fortsätter att läsa så kommer du snart att inse att inte heller Norkoreas brott mot de mänskliga rättigheterna är en vandringssägen.

Tar du dig tid att läsa om de omfattande parasitangreppen kommer du förvånat att konstatera att inte heller det är en vandringssägen.

Trist att du visar din okunskap och sprider den som om det vore en sanning, du är dåligt påläst på Nordkorea.

Du behöver inte alls visa att Kim III med berått mod kastar sin befolkning in i ytterligare armod, så ”dum i huvudet” tror jag inte ens Kim III är
Citera
2018-05-22, 18:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
arbetet behöver nog läsa på lite och kanske inte sitta på bänken o lyssna på vad som kan komma att bli vandringssägner.

Om du läser på kan du konstatera att NK är svårt påverkade av sanktionerna (inte av några handelsembargon, din jämförelse med Kuba visar på okunskap) och de är inte så långt från en nationell ekonomisk kollaps. Det du kallar vandringssägen är en realitet.
Hur kan du tro att Bitcoins skulle kunna rädda Nordkoreas nationalekonomi?

Om du fortsätter att läsa så kommer du snart att inse att inte heller Norkoreas brott mot de mänskliga rättigheterna är en vandringssägen.

Tar du dig tid att läsa om de omfattande parasitangreppen kommer du förvånat att konstatera att inte heller det är en vandringssägen.

Trist att du visar din okunskap och sprider den som om det vore en sanning, du är dåligt påläst på Nordkorea.

Du behöver inte alls visa att Kim III med berått mod kastar sin befolkning in i ytterligare armod, så ”dum i huvudet” tror jag inte ens Kim III är
Du som förlitar dig på NK News, några som tjänar pengar på att scamma människor med Fake News. Ja, kan man inte se igenom något sådant ska man inte läxa upp andra människor som okunniga.
Citera
2018-05-22, 18:58
Medlem
Citat:
Du som förlitar dig på NK News, några som tjänar pengar på att scamma människor med Fake News. Ja, kan man inte se igenom något sådant ska man inte läxa upp andra människor som okunniga.

Det där svaret säger det mesta om din förmåga vad beträffar faktainsamling ock källkritik.
Obehagligt likt SecundusSilent...
Citera
2018-05-22, 19:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det där svaret säger det mesta om din förmåga vad beträffar faktainsamling ock källkritik.
Obehagligt likt SecundusSilent...
Gå in och titta på deras sida med en kritisk blick och tänk. Använd din lilla hjärna du har. Herre Gud jag är här och diskuterar ett flertal geopolitiska frågor i olika trådar och en sak lär man sig. Det är att det vimlar av propaganda därute. Den enda chansen att öht förstå något är att man lär sig att se sådant och att man får tänka själv och söka information ensam samt vara ytterst kritisk mot vad man läser.

Här är en sida som uppenbart skriver vad folk vill höra och tigger pengar för det. Och man förlitar sig på källor som är tillgängliga för alla, gratis i mängder.

Det mesta jag har sagt om NK bygger jag på mitt eget sunda förnuft i frånvaron av bekräftad information som det tyvärr råder stor brist av när det gäller Nordkorea. Det är så illa så att t.o.m. vi amatöranalytiker antagligen sitter inne med mer info än vad alla dessa självutnämnda experter har, framförallt de i Washington som egentligen saknar helt kanaler in i landet.
Citera
2018-05-22, 20:19
Medlem
Citat:
Gå in och titta på deras sida med en kritisk blick och tänk. Använd din lilla hjärna du har. Herre Gud jag är här och diskuterar ett flertal geopolitiska frågor i olika trådar och en sak lär man sig. Det är att det vimlar av propaganda därute. Den enda chansen att öht förstå något är att man lär sig att se sådant och att man får tänka själv och söka information ensam samt vara ytterst kritisk mot vad man läser.

Här är en sida som uppenbart skriver vad folk vill höra och tigger pengar för det. Och man förlitar sig på källor som är tillgängliga för alla, gratis i mängder.

Det mesta jag har sagt om NK bygger jag på mitt eget sunda förnuft i frånvaron av bekräftad information som det tyvärr råder stor brist av när det gäller Nordkorea. Det är så illa så att t.o.m. vi amatöranalytiker antagligen sitter inne med mer info än vad alla dessa självutnämnda experter har, framförallt de i Washington som egentligen saknar helt kanaler in i landet.

Har du, såsom många här i tråden, läst fler källor och vägt dem mot varandra?
Var kan man tillgodogöra sig ditt sunda förnuft?

Information om Nordkorea finns det mängder av, försök att ta del av dem.
Inse att sanktionerna slår hårt, inse att det inte är samma sak som handelsrestriktioner.

Inse att Kim III och hans rådgivare har gjort en felbedömning vad beträffar orsak och verkan av sanktioner, landet är snart utan ekonomiska medel.
Inse att Bitcoin och smuggling inte kan rädda en statsekonomi.

Dina geopolitiska ambitioner kanske har framgång på andra ställen, men knappast då det gäller Nordkoreas politik, att tro att Bitcoin kan lösa Nordkoreas misär är bara för mycket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in