2018-05-22, 18:27
Medlem
Om uppgifterna om skriken och att de anmäldes till SOS samma kväll som försvinnandet stämmer tycker jag att det är ännu mer obegripligt att fyndplatsen inte genomsöktes av polis ganska tidigt efter att hon anmälts försvunnen. var de så inriktade på att hon blivit bortförd att de glömde att söka de närmaste omgivningarna?
Senast redigerad av MistressAdelharde 2018-05-22 kl. 18:29. Anledning: Skrivfel
Citera
2018-05-22, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Några dagar senare ringde Lena Wesström åter till polisen, och meddelade att hon ville medverka i utredningen. Dokumenten innehåller hela åtta sidor med fotografier av skador som ska ha uppkommit i samband med den misstänkta misshandeln. Mannen förhördes i juni förra året, men i september beslutade åklagaren att lägga ner utredningen.

I nedläggningsbeslutet finns att läsa att mannen har ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång” och att ”uppgifterna om vad som ska hänt skiljer sig delvis åt”. "

https://www.metro.se/artikel/uppgift-om-tidigare-v%C3%A5ld-f%C3%B6rh%C3%B6rde-mannen-tog-nackgrepp-p%C3%A5-lena-wesstr%C3%B6m

Hon ofredande och vägrade lämna bilen och när han föste ut henne så blev hon kränkt och anmälde. Hon blev dumpad av SD, hon kunde helt enkelt inte ta ett nej är känslan man får.

SD för grönt kort att använda ett visst tvång. Det säger allt.

En kaninkokande pastor.
Citera
2018-05-22, 18:38
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Isåfall borde det väl förutsätta att man kan se när det presumtiva BO blir varse cachen och beger sig dit. Det är kanske inte helt lätt. Men nu verkar det ju som att BO eventuellt kunde iakttas från HDs bostad/tomt

Det var en tid sedan jag provade geocaching men borde minnas om man kunde se andra spelares positioner. (Kommentarer kunde man ge kring varje cache.)

Troligare som du skriver, att hon blev iakttagen/spanad på från lägenheten som var nära.
Citera
2018-05-22, 18:40
Medlem
Citat:
"I nedläggningsbeslutet finns att läsa att mannen har ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång” och att ”uppgifterna om vad som ska hänt skiljer sig delvis åt”. " "

Ja, men även om L har gjort intrång på SD:s område, hans bil, eller att han handlat i nödvärn när hon pucklat på honom och vägrar lämna bilen så kan man undra hur mycket stryk L bör tåla under omständigheterna. Hur som haver ingen vet graden av skador, men åklagaren hade uppenbarligen sina skäl till att inte väcka åtal.

"Farlig förbindelse" är ju en film med Glenn Close och Michael Douglas som påminner om detta fall. Douglas är gift och har en affär med Close och när han avslutar förbindelsen börjar hon stalka honom och hans familj. Hon dödar och kokar Douglas barns kanin. Douglas tvingas döda Close till slut om jag inte minns fel.
Citera
2018-05-22, 18:42
Medlem
Citat:
"Dokumenten innehåller hela åtta sidor med fotografier av skador som ska ha uppkommit i samband med den misstänkta misshandeln."

Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Mm, men uppenbarligen var de skadorna inte vidare iögonfallande eftersom de inte gick vidare.

Ja man kanske inte skall lägga så stor tyngd vid detta med 8 sidor med foton; det kan ju handla om foton tagna av LW där samma 'motiv' förekommer flera ggr och det som hon lämnat in måste väl åkl-myndigheten ta emot och registrera/diarieföra etc så det säger nog inte så mycket i sig om hur skadad hon blev.
Och de gick ju som sagt inte vidare med det.
Citera
2018-05-22, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Stämmer inte. Om man väljer att inte medverka (som offer) i förundersökningen, så kan åklagaren driva målet vidare ändå. Är misshandeln återkommande eller allvarlig så går åklagaren vidare utan offrets medverkan. Det har hänt mej.
Jag gissar att han blev frikänd. Utan vittne, har åklagaren inte tillräckligt med bevis för att fälla en misshandlare.
Citera
2018-05-22, 18:45
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Hon ofredande och vägrade lämna bilen och när han föste ut henne så blev hon kränkt och anmälde. Hon blev dumpad av SD, hon kunde helt enkelt inte ta ett nej är känslan man får.

SD för grönt kort att använda ett visst tvång. Det säger allt.

En kaninkokande pastor.

Exakt vad jag tror också. Då slapp jag utveckla det. Skulle jämföra med "farlig förbindelse".
Jag tror att Lena varit en böld i röven på S och H. En riktigt varig böld. Till slut blir man så frustrerad att sånt här händer. Egentligen inget ovanligt. Lena KAN ha trakasserat dom 24/7. Jag tror de snart kommer hem. De är inga riktiga mördare. Borde klassas som självförsvar om det är så.
Citera
2018-05-22, 18:47
Medlem
Så;
Lena låg med en gift man.
Frugan fick reda på det.
Hon mördade lena, då.
Flashback vet om detta.
Men inte polisen.
Citera
2018-05-22, 18:47
Medlem
Det lär ju finnas en uppsjö trådar här på Flashback kring geocaching, dör coachars tipsar varandra om lösningar etc. Nån som kollat i de trådarna vad som sägs nu?
LW var ju med i en serie cacher som varumärket(?) ”Heart of Sweden” (region Örebro, tiveden mm är inblandade i) Hon tillverkade och tillhandahöll minst två cacher i serien. Samma som går att läsa om i artikeln som postats tidigare med bild på SD och HD.
Citera
2018-05-22, 18:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Det var en tid sedan jag provade geocaching men borde minnas om man kunde se andra spelares positioner. (Kommentarer kunde man ge kring varje cache.)

Troligare som du skriver, att hon blev iakttagen/spanad på från lägenheten som var nära.

Hon kan ha blivit det. Fast det verkar så irrationellt på något vis. Om hon anmält SD för en handling som i många sammanhang ses som nästan en grabbig hälsning så kan man förstå att han kanske surnar till, och andra bekanta med om de avmarkerar facebookvänskap. Men fråga är om det hänt något därefter. Det verkar ju förryckt att döda henne, särskilt inte om det inte gick till åtal.
Citera
2018-05-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katthylla
Ett annat tips är väl att gifta personer inte ska ligga med andra än den de gift sig med. Helt OT men jag orkar inte detta dravel om att ”offret får skylla sig själv”, vilket det låter som när någon skriver som du precis gjorde...

Sant men ingen vet om de hade en affär i verkligheten. Åtminstone inte bekräftat. Om så vore så är L iallafall medskyldig till sitt öde. Sådd och skörd. Ohederligt och integritetlöst. Om SD avslutat hennes lopp hoppas vi att de kan bevisa brottet och han åker i kurran. I sådana fall två familjer förstörda pga två omogna och ansvarslösa vuxna.
Citera
2018-05-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokaHallon
Ur artikeln i Metro....

"Det handlar om samme man som under förra veckan var anhållen misstänkt för att ha kidnappat henne, enligt uppgifter till Metro.

Den misstänkta misshandeln*ska ha börjat genom ”ett tjafs” i mannens bil. Därefter ska mannen ha tagit tag om Lena Wesström ”genom att lägga sin högerarm runt hennes nacke och dra ner hennes överkropp”, enligt dokument som Metro tagit del av. ”Den misstänkte höll ett hårt grepp om henne” och medan hon satt fast ska han ”ha gnuggat knogarna ovanpå hennes huvud så att smärta uppstod”, går vidare att läsa."

Det där är ju att "avvisa" från bilen...
Går på hennes huvud, håller fast.

Stackars kvinna. Vilka "grannar" det finns. Undrar hur länge hon levde så här och dolde det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in