2018-05-22, 18:08
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatAteFish
Det är ju rätt stor skillnad eftersom att man inte kunde fastställa Madeleines dödsorsak. En narkoman som blivit ingjuten i betong vs en friluftsintresserad och aktiv kvinna som hittas utomhus i bra väderförhållanden.
Här finns alla förutsättningar för att sätta dit de skyldiga. Ja, med undantag för att fördröjningen med att hitta kroppen kan ha lett till att eventuella kläder som burits av GM vid mordtillfället kan hunnits tvättats. Speciellt om det är S och H varit införstådd i situationen då han kan bett henne tvätta dem innan han anhölls för människorov.

Ang kläder så säger reporten i Expressen Tv för 2 dagar sen på yt att dom citat "polisens tekniker har tagit hand om flera klädesplagg som hittades på platsen" slut citat

Det kan ju vara fynden och inte hennes mobil
Citera
2018-05-22, 18:08
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
"Lämna lägenheten" har ju också tolkningsutrymme. Någon som vet om trapphuset är låst (det är det väl nästan överallt i det nya Sverige)? Hon kan ju ha gått ner för att öppna ytterdörren åt någon hon kände och blivit ivägsläpad? Mobil, plånbok och nycklar kvar, eller ett mjölkpaket och leverpastej framme på bordet. Mer behövs väl inte för att dra slutsatsen att hon inte tänkte vara borta länge.
Bor hon inte i radhuslägenhet? Sådana brukar inte ha trapphus har jag för mig
Edit: Ser ut att sakna trapphus https://goo.gl/maps/KJ631PAArkT2
Senast redigerad av Horbock.i.Fjugesta 2018-05-22 kl. 18:13.
Citera
2018-05-22, 18:10
Medlem
Om SD är skylldig HD inte visste något om mordet innan de reste och hon har haft tillgång till svensk media så måste stämningen dem emellan vara minst sagt speciell just nu.. Dock så tror jag inte att så är fallet
Citera
2018-05-22, 18:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Om SD är skylldig HD inte visste något om mordet innan de reste och hon har haft tillgång till svensk media så måste stämningen dem emellan vara minst sagt speciell just nu.. Dock så tror jag inte att så är fallet

Om SD är lika duktig på att manipulera och hjärntvätta som
t.ex. Helge Fossmo, så har han säkert en förklaring som han kan
lura i HD.
Citera
2018-05-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta

Jo hon hade egen ingång
Citera
2018-05-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det där låter ju som ett lite för hårdhänt skämt. Vet inte vad det kallas men folk gör ju sådär på varandra på skoj.

Mm...stämmer bra. Har sett grabbar och män göra så där på varandra. Polare emellan. Låter som att Lena förstorat upp det hela efter att hon fått lite betänketid, pratat med en väninna eller liknande och därefter gått vidare med anmälan.

SD kan tolka det som hämnd kopplat till att hans intresse för henne svalnat. Om han dubbelspelat kan det vara svårt att dra sig ur och återförenas med frugan om L jobbar sig och är efterhängsen. Alternativt upplever SD kanske att L smutsar ned hans rykte med anmälan.

Ett tips: Ligg inte med gifta män- det kan bli komplicerat och är fel.
Citera
2018-05-22, 18:20
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta

Kallas bara radhus med egen ytterdörr.
Citera
2018-05-22, 18:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Mm...stämmer bra. Har sett grabbar och män göra så där på varandra. Polare emellan. Låter som att Lena förstorat upp det hela efter att hon fått lite betänketid, pratat med en väninna eller liknande och därefter gått vidare med anmälan.

SD kan tolka det som hämnd kopplat till att hans intresse för henne svalnat. Om han dubbelspelat kan det vara svårt att dra sig ur och återförenas med frugan om L jobbar sig och är efterhängsen. Alternativt upplever SD kanske att L smutsar ned hans rykte med anmälan.

Ett tips: Ligg inte med gifta män- det kan bli komplicerat och är fel.

"Dokumenten innehåller hela åtta sidor med fotografier av skador som ska ha uppkommit i samband med den misstänkta misshandeln."
Citera
2018-05-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Lena Wesström, 45-årig skild 3-barnsmamma, anmäld försvunnen 15 maj, rubriceras som Människorov – Hittas död 19 maj – Mordutredning inleds ...
Tack för bra sammanfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Stämmer inte. Om man väljer att inte medverka (som offer) i förundersökningen, så kan åklagaren driva målet vidare ändå. Är misshandeln återkommande eller allvarlig så går åklagaren vidare utan offrets medverkan. Det har hänt mej.
Vad stämmer inte? Det stämmer att man inte har så mycket mer val än att lägga ner. Ett litet val kan ju fortfarande vara att fortsätta, men det är extremt ovanligt eftersom att den typen av misshandel sällan har annan bevisnining än målsägandes utsaga och stödbevisning för denna. Grattis om det hänt dig, hoppas du fick ett bra utfall.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller så kanske han tvättade sina kläder själv!
Om han hann tvättade dem själv så var det ju inte tiden det tog att hitta kroppen som gjorde förutsättningarna sämre. Eftersom att han anhölls redan innan det och det då förmodligen gjordes en husrannsakan hos honom. Du kan inte ta en mening ur sitt sammanhang och slå ner på den.
Citera
2018-05-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Ang kläder så säger reporten i Expressen Tv för 2 dagar sen på yt att dom citat "polisens tekniker har tagit hand om flera klädesplagg som hittades på platsen" slut citat

Det kan ju vara fynden och inte hennes mobil
Förhoppningsvis är det kastade kläder från en GM men mer troligt är det kläderna som LW hade på sig?

Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Om hon åkte utan att ha tänkt den tanken kanske hon inte är den skarpaste kniven i lådan. Men efter att ha läst det du skrev ser jag framför mig den dåliga stämningen under middagen och hoppas lite på att det är så det ligger till
Citera
2018-05-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Dokumenten innehåller hela åtta sidor med fotografier av skador som ska ha uppkommit i samband med den misstänkta misshandeln."

Mm, men uppenbarligen var de skadorna inte vidare iögonfallande eftersom de inte gick vidare.
Citera
2018-05-22, 18:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Mm, men uppenbarligen var de skadorna inte vidare iögonfallande eftersom de inte gick vidare.

"I nedläggningsbeslutet finns att läsa att mannen har ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång” och att ”uppgifterna om vad som ska hänt skiljer sig delvis åt”. " "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in