2018-05-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Förstår verkligen inte varför alla hatar så in i helvete på Pascal och pratar om att han fick en fördel när han fick komma till gränslandet? Visst att han fick äta upp sig men man måste också komma ihåg att han vann tvälingar mot både Nicoline, Lina och Lillemor samt att han gång på gång visar att han är stark i tävlingarna. Så länge man också bevisar att man är stark osv så har man väll ändå rätt att prata om det?

Förstår de som stör sig på hans arrogans men jag håller med dig. Sex personer kom totalt till gränslandet och en fick återvända. Sannolikhet för överlevnad 1/6 = 16,7%. För de andra i Robinsonlägret var sannolikheten att överleva till final, under samma period, drygt 1/2 = drygt 50%. Jag tror inte någon av de övriga deltagarna frivilligt hade begett sig till gränslandet med dessa odds. Otroligt korkat i så fall.

Lite OT:
Sista duellen kändes som något som de hittade på under lunchrasten. Ingen finess alls. "Ja, vi tar de här två dolkarna och ser vem som kan hålla den längst. Är man bra på det så är man en värdig vinnare!". Really?
Jag har kollat på Robinson säsong 1. Där varierar tävlingar väldigt mycket. Allt från fysiska tävlingar till tävlingar i bäst minne och orienteringsförmåga, kluriga pussel, och hur mycket man vet om sina lagkamrater.
2018-05-22, 16:14
Medlem
elimes avatar
Citat:
Förstår verkligen inte varför alla hatar så in i helvete på Pascal och pratar om att han fick en fördel när han fick komma till gränslandet? Visst att han fick äta upp sig men man måste också komma ihåg att han vann tvälingar mot både Nicoline, Lina och Lillemor samt att han gång på gång visar att han är stark i tävlingarna. Så länge man också bevisar att man är stark osv så har man väll ändå rätt att prata om det?

Han pratar om sig själv i tredje person, bara det är skäl nog att ogilla honom starkt. Sen är jag så jävla less på hans snack om att han ska visa alla som röstat ut honom, det är väl ändå bara Dessi och Victoria kvar av dom som röstade ut honom? Han beter sig som att alla som är kvar har gjort allt dom kunnat för att få ut honom. Han är en jävla tönt.
2018-05-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Fattar inte hur de kan ta in EN elitidrottsman och resten soffpotatisar och gamlingar och sedan ha endast fysiska tävlingar. Klart som fan Pascal vinner och det är han jättestolt över ???
Blir han lika stolt om han sopar mattan med en 70 årig gubbe eller en 20 årig tjej i MMA ringen ?

Alexandra är elitidrottare. Förmodligen mycket bättre än Pascal i många typer av tävlingar eftersom hon är en crossfitt-tjej och väldigt all-around. Nick och Caroline hade också imponerande fysik. Ida, Lina, Nicoline och Henrik är inte heller i dålig fysisk form även om de spelar i en annan liga än de övriga som nämnts.
2018-05-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Han pratar om sig själv i tredje person, bara det är skäl nog att ogilla honom starkt. Sen är jag så jävla less på hans snack om att han ska visa alla som röstat ut honom, det är väl ändå bara Dessi och Victoria kvar av dom som röstade ut honom? Han beter sig som att alla som är kvar har gjort allt dom kunnat för att få ut honom. Han är en jävla tönt.

Tycker hans skrävel låter som vilken fighter som helst innan en match. De säger ALLTID att de ska vinna, att de är överlägsna osv.
2018-05-22, 16:25
Medlem
[quote=elime|64120811]Han pratar om sig själv i tredje person, bara det är skäl nog att ogilla honom starkt. Sen är jag så jävla less på hans snack om att han ska visa alla som röstat ut honom, det är väl ändå bara Dessi och Victoria kvar av dom som röstade ut honom? Han beter sig som att alla som är kvar har gjort allt dom kunnat för att få ut honom. Han är en jävla tönt.[/QUOTE

Jag håller med om att det är töntigt att prata om sig själv i tredje person men sedan får man inte glömma att det klipps lite godtyckligt. Han kanske säger en massa mer sympatiska saker som helt enkelt klipps bort.
Det är flera kämpar kvar och det är bara att hoppas på att det blir fair-play nu in i det sista. Tråkigt att Marie förlorade då hon har varit en stark motståndare. Hatten av för att hon satt i en bur en hel natt.
2018-05-22, 16:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Och hur ansträngande var de tävlingarna? Balansera med ett ben på en tippbräda, ösa ner vatten i en läckande hink och den vars hink först slog i backen vann och sen balansera en dolk på handen. Så fort det har varit en tävling där det inte krävts muskler har pappskallen varit urusel. Dock förstod produktionen snabbt det och införde enbart fysiska tävlingar för att rädda kvar gulleponken.
2018-05-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Han pratar om sig själv i tredje person, bara det är skäl nog att ogilla honom starkt. Sen är jag så jävla less på hans snack om att han ska visa alla som röstat ut honom, det är väl ändå bara Dessi och Victoria kvar av dom som röstade ut honom? Han beter sig som att alla som är kvar har gjort allt dom kunnat för att få ut honom. Han är en jävla tönt.[/QUOTE

Jag håller med om att det är töntigt att prata om sig själv i tredje person men sedan får man inte glömma att det klipps lite godtyckligt. Han kanske säger en massa mer sympatiska saker som helt enkelt klipps bort.
Det är flera kämpar kvar och det är bara att hoppas på att det blir fair-play nu in i det sista. Tråkigt att Marie förlorade då hon har varit en stark motståndare. Hatten av för att hon satt i en bur en hel natt.

På tal om sista tävlingen så kämpar jag hårdare när jag är sen till t-banan än vad Victoria gjorde i den tävlingen. Hon GÅR, i lugn takt, hela tiden. Verkar inte ens som hon försöker. Helt obefintlig kämparglöd.
2018-05-22, 16:42
Medlem
Ganonitos avatar
Det var för övrigt något skumt med tävlingen mot Negermor. Negermor ledde genom nästan hela tävlingen fram tills i slutet då Pappskallens hink plötsligt träffade marken utan förklaring. Känns som att Tv4 ingrep där på något sätt genom att antingen lägga något tungt i Pappskallens hink eller förstöra Negermors. Givetvis utanför bild.
2018-05-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Alexandra är elitidrottare. Förmodligen mycket bättre än Pascal i många typer av tävlingar eftersom hon är en crossfitt-tjej och väldigt all-around. Nick och Caroline hade också imponerande fysik. Ida, Lina, Nicoline och Henrik är inte heller i dålig fysisk form även om de spelar i en annan liga än de övriga som nämnts.

Exakt! Att deltagarna har olika status rent fysiskt gör ju också att det blir roligare att kolla på då de som är dåliga fysiskt tar till andra knep för att komma långt, paktning osv. Att t.ex. Victoria är kvar i tävlingen medan t.ex. Alexandra och Nick åkt är ju ett bevis på att bra fysik inte är allt i Robinson, mycket annat som speglar in!
2018-05-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
På tal om sista tävlingen så kämpar jag hårdare när jag är sen till t-banan än vad Victoria gjorde i den tävlingen. Hon GÅR, i lugn takt, hela tiden. Verkar inte ens som hon försöker. Helt obefintlig kämparglöd.

Var ju rena komedin att se, hon småpratade även en hel del med sina motståndare vilket hon även gjort tidigare

Som sagt, bra fysisk är inte allt i Robinson
2018-05-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och hur ansträngande var de tävlingarna? Balansera med ett ben på en tippbräda, ösa ner vatten i en läckande hink och den vars hink först slog i backen vann och sen balansera en dolk på handen. Så fort det har varit en tävling där det inte krävts muskler har pappskallen varit urusel. Dock förstod produktionen snabbt det och införde enbart fysiska tävlingar för att rädda kvar gulleponken.

Enligt mig, väldigt ansträngande. Håller med om att balanstävlingen mot Lina inte verkade särskilt svår att vinna för honom men de andra två var det ju helt klart uthållighet som avgjorde. Tävlingen mot Lillemor lär ha varit väldigt jobbig och stressande mentalt, och Lillemor var en envis jävel som inte gav upp i första taget, tävlingen mot Nicoline lär också varit extremt jobbig, om det nu stämmer att de höll i ungefär en halvtimme, smärtan i axeln var nog inget man skojar bort i första taget...
2018-05-22, 17:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Enligt mig, väldigt ansträngande. Håller med om att balanstävlingen mot Lina inte verkade särskilt svår att vinna för honom men de andra två var det ju helt klart uthållighet som avgjorde. Tävlingen mot Lillemor lär ha varit väldigt jobbig och stressande mentalt, och Lillemor var en envis jävel som inte gav upp i första taget, tävlingen mot Nicoline lär också varit extremt jobbig, om det nu stämmer att de höll i ungefär en halvtimme, smärtan i axeln var nog inget man skojar bort i första taget...

På vilket sätt skulle tävlingen mot Negermor varit stressande mentalt? Krävdes ju knappt någon tankeverksamhet alls. Poängen är att så fort det kommer någon tävling om inte handlar om uthållighet/snabbhet/styrka så är Pappskallen värdelös. Det visade sig när de skulle gissa rätt på tiden och när de skulle göra upp eld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in