Citat:
Ursprungligen postat av
viktorolsson34
Förstår verkligen inte varför alla hatar så in i helvete på Pascal och pratar om att han fick en fördel när han fick komma till gränslandet? Visst att han fick äta upp sig men man måste också komma ihåg att han vann tvälingar mot både Nicoline, Lina och Lillemor samt att han gång på gång visar att han är stark i tävlingarna. Så länge man också bevisar att man är stark osv så har man väll ändå rätt att prata om det?
Förstår de som stör sig på hans arrogans men jag håller med dig. Sex personer kom totalt till gränslandet och en fick återvända. Sannolikhet för överlevnad 1/6 = 16,7%. För de andra i Robinsonlägret var sannolikheten att överleva till final, under samma period, drygt 1/2 = drygt 50%. Jag tror inte någon av de övriga deltagarna frivilligt hade begett sig till gränslandet med dessa odds. Otroligt korkat i så fall.
Lite OT:
Sista duellen kändes som något som de hittade på under lunchrasten. Ingen finess alls. "Ja, vi tar de här två dolkarna och ser vem som kan hålla den längst. Är man bra på det så är man en värdig vinnare!". Really?
Jag har kollat på Robinson säsong 1. Där varierar tävlingar väldigt mycket. Allt från fysiska tävlingar till tävlingar i bäst minne och orienteringsförmåga, kluriga pussel, och hur mycket man vet om sina lagkamrater.