2018-05-22, 15:46
Medlem
erkanperkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
De är största partiet i allsvenskan

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Kv7a6o/de-ar-storsta-partiet-i-allsvenskan/promo

Finns det några trevliga och spännande exempel i artikeln?

vem vet -- låst artikel.
2018-05-22, 15:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Missade detta under matchen, vad hände?

2009-10
Fortfarande en av de vackraste fotbollsmatcherna jag har sett.
Cykelsparkar och kantlöpningar i all ära, ett 100%igt försvar där allt sitter ger mig alltid en tår i ögat.
En av de absolut nervigaste matcherna jag sett i vuxen ålder. Solgrillen vid Hornstull. Hamnade i verbal fight med två taxichaffisar som hejade på Barcelona. Antagligen den största segern i mitt fotbollliv. Finalen som förövrigt spelades idag 22/5 2010 (glad 22 maj alla Interistis!) var en transportsträcka, Barcelona den stora draken att dräpa.
2018-05-22, 16:07
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
En av de absolut nervigaste matcherna jag sett i vuxen ålder. Solgrillen vid Hornstull. Hamnade i verbal fight med två taxichaffisar som hejade på Barcelona. Antagligen den största segern i mitt fotbollliv. Finalen som förövrigt spelades idag 22/5 2010 (glad 22 maj alla Interistis!) var en transportsträcka, Barcelona den stora draken att dräpa.
Haha, underbart. Själv såg jag den hemma.
Kvarsfinalen (CSKA Moskva) fick jag se på Olearys på en egen liten skärm utan ljud, alla tittade på Arsenal-Barcelona och förstod inte varför jag brydde mig om Intermatchen.
Ja just det, Bayern som inte alls var något problem. Galet år.
Och till hösten är Inter tillbaka i Champions League. Ska bli intressant.

Nåväl, sorry för OT.
2018-05-22, 16:15
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Elfsborg har Dalkurd och Trelleborg nu. Sex poäng ska väl inte vara omöjligt och då får väl första tredjedelen godkänt, för ett nybygge?

Håller med. Nyckeln är Dalkurd borta får vi med oss en trea där tror jag även på tre pinnar mot Trelleborg hemma. Då passerar vi också Trelleborg och kanske även BP. 12 poäng på 11 matcher innan VM-uppehållet är godkänt, men bara om hösten blir bättre. Större problem för Malmö dom har just nu 14 poäng på redan spelade 11 matcher.
2018-05-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Anton Magnusson kommenterade ett infekterat ämne i helgen:

"När göteborgare hånas med att MFF har två spelare som våldtagit barn men inte själv tänker på att Tobias Hyséns brorsa är bög.
Håll rent framför egen dörr."

Nu vänder vi blad...

Vem? Här i Göteborg lyssnar vi bara på Kung Roffe.

Ah, och just det, det nya stjärnskottet, Dom Viktiga Skorna.
2018-05-22, 16:27
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Snarare svff for statsminister

Tänker du på tillägget? Själv lärde jag mig att man spelar hela matchen till domaren blåser av. Det är inte över förrän den feta damen har sjungit som man sagt "over there" om dom pratat svenska.
2018-05-22, 16:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vem? Här i Göteborg lyssnar vi bara på Kung Roffe.

Ah, och just det, det nya stjärnskottet, Dom Viktiga Skorna.

Som Ruffridare har du min respekt.
Men men, ville mest bara bjuda på ett bra skämt om allsvenskan.
2018-05-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Som Ruffridare har du min respekt.
Men men, ville mest bara bjuda på ett bra skämt om allsvenskan.

Är man uppväxt i Kungsladugård(fast inte i Landshövdingekåkarna) är det ju nackskott om man inte har lyssnat en del på Roffe...

Jo jag fattade... även om bra kanske är en överdrift. Bra trollning dock, fick ju lite respons.

Även jag skämtade...
2018-05-22, 16:48
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Det är skillnad om Sundgren går in och täcker boll men nu gör han inte det, han tacklar Hamad medan bollen går mot en annan riktning. Man kan t.om se Sungrens ansikte hur han siktar in tacklingen.

Det spelar ingen roll i vilken riktning bollen går, så länge Sundgren kan spela den (vilket han uppenbart kan). Men utifrån bilden kan du väl passa på att berätta om hur Sundgren tacklar Hamad i ryggen?

/feldgrau
2018-05-22, 17:16
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det spelar ingen roll i vilken riktning bollen går, så länge Sundgren kan spela den (vilket han uppenbart kan). Men utifrån bilden kan du väl passa på att berätta om hur Sundgren tacklar Hamad i ryggen?

/feldgrau
Kan säga såhär, en domare i PL där de håller mycket högre nivå än AS så hade de inte dömt straff. Du ser ju Hamad är typ på bollen men får en tackling som gör så han tappar balans och hans ben fastnar i Sundgren. Kolla repris och säg mig hur går Sundgren till bollen än Hamad. Han går in i Hamad.
2018-05-22, 17:18
Medlem
Brainstreams avatar
Kul att se Giorgi igår, ett kanontillslag och duktig med boll. Dock tycker jag att han fortfarande lirar med tunnelseende och är lite vilsen, det sistnämnda kanske inte är så konstigt när han varken kan svenska eller engelska. Gårdagens match var ett steg i rätt riktning! Man ser att han har det i sig och kan bli den målskytt vi just nu saknar.

Så otroligt onödig frispark av Engvall, han vill spänna musklerna och visa hur fräck han är, vilket jag tycker visar på hur omogen han är som spelare. Annars tycker jag han var ok igår, det händer ändå grejer när han väl har bollen vid fötterna, men har fortfarande svårt att komma till lägen i målfarliga situationer. Som någon nämnde tidigare så är det svårt att se honom ta en plats i Championship.
2018-05-22, 17:47
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Kan säga såhär, en domare i PL där de håller mycket högre nivå än AS så hade de inte dömt straff. Du ser ju Hamad är typ på bollen men får en tackling som gör så han tappar balans och hans ben fastnar i Sundgren. Kolla repris och säg mig hur går Sundgren till bollen än Hamad. Han går in i Hamad.

Vi förstår, du har dömt så mycket PL från soffan att ditt öga är lika skarpt som en PL-domares?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in