2018-05-21, 19:09
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Inte i basket, kanske. Jag tycker det var regelrätt (även om Bajenmoderator tycker annorlunda).

Jag ska inte svära på att regeln finns kvar, men gör den det säger den att man över huvudtaget inte ens får gå upp i duell med målvakten i målområdet! Nu var det ett antal år sen jag dömde en match. Någon mer lärd kanske har koll!

Fruktansvärt hårt dömd straff! Tycker snarare att hamad får en tryckare i ryggen och ska således ha frispark innan dom krokar i varandra.

Skönt för övrigt att al-Hakim fortsätter briljera!
2018-05-21, 19:56
Medlem
Plebeiis avatar
Fantastiskt att se vilken kärlek det finns mellan AIK och Djurgården. Djurgårdare som jublar när AIK vann derbyt och AIKare som hellre ser att Djurgården vinner.

Om det står mellan Bajen och AIK i höst kommer väl alla djurgårdsspelare färga håret svart och gult och gå ut i tidningen med att de hoppas Solna vinner.
2018-05-21, 20:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Fantastiskt att se vilken kärlek det finns mellan AIK och Djurgården. Djurgårdare som jublar när AIK vann derbyt och AIKare som hellre ser att Djurgården vinner.
Ska du inte lägga till att AIK lirar tråkig fotboll? Jisses vad denna derbytorsk verkar tagit hårt på många bajare.
Citat:
Om det står mellan Bajen och AIK i höst kommer väl alla djurgårdsspelare färga håret svart och gult
Sam Johnson?
Citat:
och gå ut i tidningen med att de hoppas Solna vinner.
Pa Dembo?
2018-05-21, 20:19
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ska du inte lägga till att AIK lirar tråkig fotboll?
Tänkte att något så uppenbart inte behöver nämnas.

Igår spelade vi dock lika tråkigt. Tyvärr vinner man inget guld om man inte kan spela igenom en parkerad buss. Det gjorde ont inom mig varje gång en långboll tjongades på Dibba.
2018-05-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Vi hade ett i mål. Ni hade inget i mål förutom den domargivna straffen.
När hade ni ett i mål. Var det när ni slog in den efter avblåsning, när en bajare körde över målvakten då hann höll bollen över ribban?

Vilka är det som rör sig och bollen?
https://www.instagram.com/p/BjCxnpdHB3O/
2018-05-21, 20:21
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
När hade ni ett i mål. Var det när ni slog in den efter avblåsning, när en bajare körde över målvakten då hann höll bollen över ribban?

Vilka är det som rör sig och bollen?
https://www.instagram.com/p/BjCxnpdHB3O/
Visste inte att det var aik-basket vi mötte, men ja; Det var den situationen.
2018-05-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Men vad hade det hjälpt mer än för statistiknördar? Antal spelade matcher är ju i högsta grad relavant för tabelläsningen.Det är ju ändå sluttabellen som är det viktiga. Allt annat är bara vägen dit.
Tja, om man vill veta ungefär hur säsongen startat jämfört med övriga.

När tabellen haltade verkade ex Malmö ha startat halvkass med 5 poäng från europaplats och en åttondeplats. Tittar man på snittpoäng per match ligger de dock längre ifrån.

Det omvända för Sundsvall som spelat färre matcher. Det enda intressanta är efter sista omgången. För mig är allsvenskan mer än så och jag uppskattar resan fram till slutet också.

Tack Samizdat.

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Sure thing.

1. Hammarby IF 2,5
2. AIK 2,2
3. IFK Norrköping 2,11
4. Kalmar FF 1,78
5. Örebro SK 1,67
6. BK Häcken 1,55
7. IFK Göteborg 1,5
8. GIF Sundsvall 1,5
9. Djurgårdens IF 1,4
10. Malmö FF 1,27
11. Östersunds FK 1,22
12. IF Brommapojkarna 1,0
13. Trelleborgs FF 0,89
14. IF Elfsborg 0,63
15. IK Sirius 0,55
16. Dalkurd FF 0,44
2018-05-21, 20:58
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Per Frick for President, underbart mål i 95:e, även om vi inte fick med oss en trea som jag trodde.
2018-05-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Per Frick for President, underbart mål i 95:e, även om vi inte fick med oss en trea som jag trodde.

Snarare svff for statsminister
2018-05-21, 21:04
Avslutad
Asså helvete. Sjukt stor skillnad på tabellen nu när de gjorde mål i 95.
Fan vad jag hatar Elfsborg, hoppas de åker ur.
2018-05-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Asså helvete. Sjukt stor skillnad på tabellen nu när de gjorde mål i 95.
Fan vad jag hatar Elfsborg, hoppas de åker ur.
Frisparken som Engvall drar på sig är ju så sjukt onödig, fan vad less man blir.
Är dock inte förvånad över att vi åker från Borås med en poäng, har ju blivit en vana senaste åren.
2018-05-21, 21:11
Medlem
Lite snöpligt med sen kvittering för Elfsborg, men Elfsborg-IFK Göteborg brukar sluta oavgjort och målsnålt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in