2018-05-22, 15:42
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Står det något intressant i denna artikel? Den är låst för mig.

https://www.vlt.se/logga-in/granne-om-misstankta-mordet-pa-lena-i-orebro-vi-borde-ha-gjort-nagot-mer
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-05-22, 15:43
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Samtidigt sa väl polisen att det fanns tecken i lägenheten som pekade på att hon inte försvunnit frivilligt.

Ja. Dörren var olåst/öppen och hennes personliga tillhörigheter var kvar i hemmet.
Citera
2018-05-22, 15:45
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Citerar mej själv.

Här är originalbilden.
Kan det vara själva brottsplatsen?

https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg

Är det bekräftat av polisen?
När jag sitter och läser tråden "baklänges" så får jag känslan av att den nedtrampade gräsfläcken har blivit en brottsplats.....som en trådsanning.
Citera
2018-05-22, 15:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Skrev tidigare att jag var ihop med en som höll på med detta. Blev sjukt till slut. Jag, som inte var involverad, var en så kallad mugglare. De som letar efter cacher vill inte bli upptäckta av såna som inte är med i geogänget...de är alla mugglare.

Jag tyckte mest det var pinsamt. Folk placerar ju dessa cacher på de mest oväntade ställen. Blir sport i att ta dem utan att bli upptäckt.

Ta cacherna rent fysiskt eller hitta dem?

Jag antar att cacherna är utmärkta på något slags virtuell karta då?

Man får väl hoppas de inte gör som de där pokemonjakterna, där pokemonerna kan råka finnas på ställen som inte eg är tillgängliga för allmänheten, privata trädgårdar och så.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-22 kl. 15:55.
Citera
2018-05-22, 15:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg
Jag får känslan av att platsen används ganska så ofta.
Kanske ungdomar sitter där och tjuvröker, drar en braja, småkrökar, m.m.
Det korta gunnebostängslet ger intrycket av att man regelmässigt sitter på det.

Jag lutar nog åt att det områdets unga har för vana att bruka platsen.

Det ser ut att kunna vara en sådan plats. Kan förklara att hon hittas till helgen om hon försvann natten mot tisdagen.
Citera
2018-05-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vad är det för slags folk som håller på med geocaching? Mest ogifta män som söker "spänning"? Kalle Blomkvist-typer? Försöker förstå vad det var för sällskap de ovetandes barnen hade sina föräldrar i. Om man flyttar till "villaidyller" som detta, kan det då finnas subsällskap som ägnar sig åt invecklade relationer med hjälmar i dunkla vrår?
Allt från barnfamiljer till pensionärer. Det finns olika nivåer, allt från att fira sig ner från en klippvägg eller dyka till att logga en cache mitt i stan.
Citera
2018-05-22, 15:49
Medlem
Citat:
Samtidigt sa väl polisen att det fanns tecken i lägenheten som pekade på att hon inte försvunnit frivilligt.

Kan du länka var du läs detta?
tips: läs flixa81 inlägg kl.12:55 #19949
"inga blodspår eller tecken på bråk i lgh"
Citera
2018-05-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vad är det för slags folk som håller på med geocaching? Mest ogifta män som söker "spänning"? Kalle Blomkvist-typer? Försöker förstå vad det var för sällskap de ovetandes barnen hade sina föräldrar i. Om man flyttar till "villaidyller" som detta, kan det då finnas subsällskap som ägnar sig åt invecklade relationer med hjälmar i dunkla vrår?
Om jag förstått rätt har LW, SD samt HD ägnat sig åt intensiv geocaching under ett antal år. Sen har det skurit sig mellan LW och SD. Förekommer rivalitet inom den här verksamheten, exvis mellan olika team? Kan det intensiva intresset, som det här tycks handla om, leda till att man går fysiskt tillväga för att sabotera någon annans cache?
Citera
2018-05-22, 15:51
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Kan du länka var du läs detta?
tips: läs flixa81 inlägg kl.12:55 #19949
"inga blodspår eller tecken på bråk i lgh"
Citat:
På morgonen anmäls hon försvunnen av sina anhöriga. Polisen spärrar av hennes bostad och gör fynd som pekar på att hon troligen inte försvunnit frivilligt.
http://www.dagen.se/nyheter/misstankta-mordet-pa-lena-wesstrom-detta-har-hant-1.1146681
Citera
2018-05-22, 15:56
Medlem
zippzons avatar
Citat:
http://www.dagen.se/nyheter/misstankta-mordet-pa-lena-wesstrom-detta-har-hant-1.1146681

ganska löst uttryck räcker ju med att plånbok & nycklar ligger kvar hemma tex

edit glömde citat

Citat:
Polisen spärrar av hennes bostad och gör fynd som pekar på att hon troligen inte försvunnit frivilligt.
Citera
2018-05-22, 15:57
Medlem
Citat:

Tack. Jag litar mer på flixa81 inte på www.dagen.se
Citera
2018-05-22, 15:57
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Om jag förstått rätt har LW, SD samt HD ägnat sig åt intensiv geocaching under ett antal år. Sen har det skurit sig mellan LW och SD. Förekommer rivalitet inom den här verksamheten, exvis mellan olika team? Kan det intensiva intresset, som det här tycks handla om, leda till att man går fysiskt tillväga för att sabotera någon annans cache?

Låter ju helt otroligt att en sådan hobby skulle kunna spåra ut så. Finns nån koppling mellan mordet och hobbyn öht? Kan geocaching användas för att locka en viss person till en viss plats i syfte att skada densamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in