2018-05-22, 15:04
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja det är jag övertygad om. De har flytt och vem vet när de kommer tillbaka. Troligen aldrig.

Tror de har två döttrar. Skulle de överge dem?
Citera
2018-05-22, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
inte officiellt vad jag vet, var någon i tråden som skrev fjugesta! och det är ju rätt håll
Ok...jag befinner mig i själva Örebro.
Citera
2018-05-22, 15:06
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Tyckte man sa flera mil från Örebro?

ja Fjugesta ligger ju knappt 3 mil från örebro, frågan är ju vem i Fjugesta som skjutsat dom till flygplatsen. är ju en bra bit från bilen till flyget
Citera
2018-05-22, 15:07
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Helikoptrar cirkulerar fortfarande några km söder om fyndplatsen

Varför söker man på fyndplatsen igen?
Citera
2018-05-22, 15:09
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ok...jag befinner mig i själva Örebro.

ok och jag vid fynd/mord platsen plus minus ett par hundra meter , ett par km då är det ju mellan stan & Marieberg dom snurrar isof
Citera
2018-05-22, 15:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Svar ja. En cache är en slags skatt, kan bestå av en liten låda som ibland fylls med småsaker man kan ta med eller byta mot något man själv har med sig. Finns iaf alltid något man kan skriva sitt namn på...en slags loggbok. Nu pratar vi vanligt papper å penna.
Sen reggar man sin upptäckt i sin lur eller dator.

Men cachen upptäcks ibland av andra som kan förstöra den eller så behöver man helt enkelt fylla på med mer papper eller en ny penna.

Låter som de där lotterierna en del orienteringsklubbar brukade ordna för allmänheten. Där man kunde skriva namnet vid olika kontroller och så lottade de ut några kaffepaket i månaden.

Kan man se om någon har varit vid "sin" cache utan att fysiskt bege sig dit? Att man skulle kunna få en indikation på att någon varit där och lämnat något?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-22 kl. 15:15.
Citera
2018-05-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Jättemanisk.

Jag tror HD vetat om detta. Men stannat för SD har lovat avsluta affärn men har säkert fått återfall i början av affären, dom första åren men här och nu mot slutet fick han nog och det var då dispyterna började LW oh han emellan, han blev inte av med henne. Och blir inte SD av med henne blir inte HD av med henne.. LW uppdaterade sig nog på alla sätt och vis hon kunde för familjen D, både i positiva(sexuella) och negativa(anmälningar) försök.

Klart man får spekulera

Känner man sig besvärad av uppmärksamhet kan man faktiskt anmäla stalking. Man sätter inte i gång och mördar och gör barn föräldralösa. Det är en helt vettlös reaktion på något som händer hela tiden. Den som inte klarar av att ens partner blir uppmärksammad behöver jobba med sig själv, eller lämna en partner som inte ger den trygghet och omsorg man kan förvänta sig i en riktig relation. Undrar hur barnen haft det under de senaste åren...
Citera
2018-05-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Låter som de där lotterierna en del orienteringsklubbar brukade ordna för allmänheten. Där man kunde skriva namnet vid olika kontroller och så lottade de ut några kaffepaket i månaden.

Kan man se om någon har varit vid "sin" cache utan att fysiskt bege sig dit? Att man skulle kunna få en indikation på att någon varit där och lämnat något?
Ja det kan man, under förutsättning att personen registrerat sitt fynd i dator/lur.
Citera
2018-05-22, 15:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför söker man på fyndplatsen igen?

Du ska nog inte tolka helikoptrarna som att de söker på fyndplatsen. Förmodligen tar de flygbilder som behövs för arbetet med förundersökningen.
Citera
2018-05-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ok och jag vid fynd/mord platsen plus minus ett par hundra meter , ett par km då är det ju mellan stan & Marieberg dom snurrar isof
Just exakt...typ Västhaga
Citera
2018-05-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ja det kan man, under förutsättning att personen registrerat sitt fynd i dator/lur.

Vad är det för slags folk som håller på med geocaching? Mest ogifta män som söker "spänning"? Kalle Blomkvist-typer? Försöker förstå vad det var för sällskap de ovetandes barnen hade sina föräldrar i. Om man flyttar till "villaidyller" som detta, kan det då finnas subsällskap som ägnar sig åt invecklade relationer med hjälmar i dunkla vrår?
Citera
2018-05-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja det är jag övertygad om. De har flytt och vem vet när de kommer tillbaka. Troligen aldrig.
De lär hittas, hjälp av annan polis i landet/platsen där de är.
Han är misstänkt för mord.
De borde ju ha kontakt med anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in